2016-11-04, 22:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Är det inte tvärtom -att de inte har förstått att ta hänsyn till huset och därför så skär ut och insida sig.

Verkligen. Hade jag haft 30+ miljoner att köpa bostad för hade jag kunnat hitta något oerhört mycket finare.
Citera
2016-11-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Är det inte tvärtom -att de inte har förstått att ta hänsyn till huset och därför så skär ut och insida sig.

Om det hade varit ett sekelskifteshus eller ett utpräglat funkishus hade jag hållt med.
Citera
2016-11-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Verkligen. Hade jag haft 30+ miljoner att köpa bostad för hade jag kunnat hitta något oerhört mycket finare.

Skulle gissa att säljaren förväntar sig det dubbla. Iaf minst 50.
Citera
2016-11-04, 22:48
Medlem
Här har vi en riktig klenod! Björn Hedvalls egen villa. Så extremt snyggt!! Här är det dock synd att man varit lite hårdhänt vid renovering av kök.

http://www.fjelkners.se/hem-till-salu/objekt/obj18499_1520542418
Citera
2016-11-05, 00:16
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
En utav "Saltis" mest exklusiva villor. Otroligt påkostat, bara köket måste kosta x-antal miljoner. Jäkligt snyggt och enhetligt gjort.

https://www.perjansson.se/till-salu/saltsjobaden-solsidan-havsstigen-4/

Mycket fint! Måste vara rätt ensamt att bo där själv men o andra sidan har det nog varit rejäla fester där! Fin bilpark har han med.

Citat:
Här har vi en riktig klenod! Björn Hedvalls egen villa. Så extremt snyggt!! Här är det dock synd att man varit lite hårdhänt vid renovering av kök.

http://www.fjelkners.se/hem-till-salu/objekt/obj18499_1520542418

Stilrent!
Citera
2016-11-05, 15:03
Medlem
CarolynHaxs avatar
Lite omväxling mot allt utfrätt grått-vitt och modernt. Ett hus i Norrtälje där absolut ingenting är modernt och innerstadschict. http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-bergshamra-norrtalje-kommun-utanbrovagen-31-33-10339715 Ger man upp mitt i renoveringsarbetet finns ån om knuten...
Citera
2016-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Lite omväxling mot allt utfrätt grått-vitt och modernt. Ett hus i Norrtälje där absolut ingenting är modernt och innerstadschict. http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-bergshamra-norrtalje-kommun-utanbrovagen-31-33-10339715 Ger man upp mitt i renoveringsarbetet finns ån om knuten...

Har väl egentligen inget emot såna där hem mer än att jag skulle längta ut därifrån om jag var på besök. Beror väl på vad för sorts människor som bor där, det verkar ju vara vanligt folk så att säga och då blir det automatiskt mer hemtrevlig.

MEN fan vad jag är allergisk mot att hänga upp tavlor och pinaler på väggarna som om man haft förbundna ögon och kastat dart för att förstärka känslan av slumpmässigt valda platser! Det är fasiken omöjligt att avgöra om de haft för avsikt att skapa asymmetri eller om de totalt saknar ögonmått och känsla för symmetri, och då menar jag inte att man ständigt måste gå omkring med ett måttband i fickan.

Den där vackra ån gör det livsfarligt för småbarnsfamiljer.
Citera
2016-11-05, 18:23
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

Riktigt fint hus. Där hade jag gärna bott. Punschverandan behövde väl en del jobb.
Citera
2016-11-05, 18:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Mycket fint! Måste vara rätt ensamt att bo där själv men o andra sidan har det nog varit rejäla fester där! Fin bilpark har han med.

Stilrent!
Dumma frågor kanske, men hur vet du att ägaren bor där själv, samt hur vet du vilka bilar han har? Finns dom med på bilderna?
Citera
2016-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Dumma frågor kanske, men hur vet du att ägaren bor där själv, samt hur vet du vilka bilar han har? Finns dom med på bilderna?

T.ex. Ratsit redovisar vilka som är folkbokförda på adressen samt vilka bilar(märken) som är registrerade på dessa personer.
Citera
2016-11-05, 20:08
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har väl egentligen inget emot såna där hem mer än att jag skulle längta ut därifrån om jag var på besök. Beror väl på vad för sorts människor som bor där, det verkar ju vara vanligt folk så att säga och då blir det automatiskt mer hemtrevlig.

MEN fan vad jag är allergisk mot att hänga upp tavlor och pinaler på väggarna som om man haft förbundna ögon och kastat dart för att förstärka känslan av slumpmässigt valda platser! Det är fasiken omöjligt att avgöra om de haft för avsikt att skapa asymmetri eller om de totalt saknar ögonmått och känsla för symmetri, och då menar jag inte att man ständigt måste gå omkring med ett måttband i fickan.

Den där vackra ån gör det livsfarligt för småbarnsfamiljer.

Håller helt med! Hyllorna är uppsatta var de än kunnat få¨plats, man har inte tänkt en sekund på hur det ser ut.

Jag är helt fascinerad av den där "extra lägenheten" som uppenbarligen behärskats av en tonårsgrabb som gillar trummor och gitarrer - var antagligen skönt för familjen när han flyttade ut.
Citera
2016-11-05, 20:55
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Citat:
T.ex. Ratsit redovisar vilka som är folkbokförda på adressen samt vilka bilar(märken) som är registrerade på dessa personer.

Precis Kingofstyle. Ratsit är väldigt smidigt och brukar stämma rätt bra tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in