2016-11-04, 20:00
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, man kan inte bli dömd för ett brott som är preskriberat. Vad det handlar om är alltså att någon nolla skrev i domen att de hade utfört styckningen, trots att de inte hade gjort det. Kanske som en eftergift åt opinionen.

Snick snack - de blev dömda för det. Sen att domen blev friskrivning för att brottet var preskriberat. Ni läser biblen som djävulen gör.

Sen - hur många huvud har Vinof kapat av och satt på hyllan? Ett fyllo/narko har inte den sinnesnärvo att göra denna slakt. Sen spelar det ingen roll om han har varit jägare - det finns inget som säger att han styckade djuren.
Senast redigerad av stibkloF 2016-11-04 kl. 20:12.
Citera
2016-11-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Snick snack - de blev dömda för det. Sen att domen blev friskrivning för att brottet var preskriberat. Ni läser biblen som djävulen gör.
Tror du fortfarande TA är oskyldig? Fotohandlartanten pekade ut honom. Hans fru påstod att hans dotter berättat om att han mördat. Tingsrättenså och kammarrättens indicier. Men du underkänner domstolarna?
Citera
2016-11-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Läste just om den texten från wikipedia, satan vad han eller som echoes skriver att det kanske var Westlander som var hjärnan bakom eländet ställde till, att få till något så djävligt måste verkligen ha kostat en hel del tankemöda men jag tror faktiskt att inte ens det paret kunde räkna med den effekt deras domskäl skulle få, det skulle kanske kunna förklara Spak,s tystnad.

Följderna blev lång värre än vad de kunnat tro.
Spak visste vad han gjorde. Därför belönades han med utredningar och utmärkelser. Spak vet att han förstörde livet för oskyldiga. Slå han en signal vet ja.
Citera
2016-11-04, 20:19
Medlem
habets avatar
Citat:

Det var nog en av de mest korkade kommentarerna man har läst!

Skulle du till skillnad mot "Lawn" kunna ge oss en beskrivning på hur och när TH skulle ha genomfört det här mordet (jag förmodar att du anser att han har mördat henne också, eller?) och styckningen. Sedan kan du kanske också förklara vad du grundar det på förutom att han var enlig dig en "horkarl"?
Citera
2016-11-04, 20:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Spak visste vad han gjorde. Därför belönades han med utredningar och utmärkelser. Spak vet att han förstörde livet för oskyldiga. Slå han en signal vet ja.

Nej, jag tänker inte ringa eller något sådant, jag inväntar fanskapets död och njuter av tanken på de plågor han kommer att få i helvetet där han hamnar.

Vad jag menade var bara att jag inte tror att han var fullt medveten om vilka konsekvenser hans domskäl skulle få, visst han ville ge Svea Hovrätt och de två anklagade en rejäl näsknäpp men inte ens han kunde väl tro att han skulle förorsaka den största rättsskandalen i svensk rättshistoria.

Därav hans tystnad tror jag.
Citera
2016-11-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet

Skulle du till skillnad mot "Lawn" kunna ge oss en beskrivning på hur och när TH skulle ha genomfört det här mordet (jag förmodar att du anser att han har mördat henne också, eller?) och styckningen. Sedan kan du kanske också förklara vad du grundar det på förutom att han var enlig dig en "horkarl"?
Domskälen bygger på dotterns trams tolkat av den hatiska mamman. Men den sk debattören har redan erkänt att barnet är ointressant så hur han ska försvara övergreppet mot läkarna övergår mitt förstånd. Men ingen fara han kan ju alltid kila ner som gamla tider och slå en kvinna på käften i Lund.
Citera
2016-11-04, 20:27
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet

Grundat på hans perverta levande. Jag skulle aldrig kapa av ett huvud för att ha det på hyllan. Ej heller skulle jag skära upp en slida på en kvinna som blivit dödad i en bilolycka.

Var han gjort det? I dunno. Men alla andra ni nämner är så långt ifrån dessa perversioner - de slår ihjäl människan och dumpar dem var lämpligt. Att börja såga o stycka är inte på kartan.
Citera
2016-11-04, 20:29
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker inte ringa eller något sådant, jag inväntar fanskapets död och njuter av tanken på de plågor han kommer att få i helvetet där han hamnar.

Vad jag menade var bara att jag inte tror att han var fullt medveten om vilka konsekvenser hans domskäl skulle få, visst han ville ge Svea Hovrätt och de två anklagade en rejäl näsknäpp men inte ens han kunde väl tro att han skulle förorsaka den största rättsskandalen i svensk rättshistoria.

Därav hans tystnad tror jag.
Han är en usel människa. Synd att han är en smula bortglömd. Han har levt ett bortkastat liv.
Citera
2016-11-04, 20:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Han är en usel människa. Synd att han är en smula bortglömd. Han har levt ett bortkastat liv.

Ja, han är en usel och vidrig människa där håller jag med dig, dessutom feg som aldrig har förklarat sina vidriga domskäl men jag tror att han blev överraskad av effekterna som domskälen gav.

Det djävligaste var att TA och TH blev lämnade i ett slags limbo som inte kunde rättas till juridiskt.
Citera
2016-11-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ja, han är en usel och vidrig människa där håller jag med dig, dessutom feg som aldrig har förklarat sina vidriga domskäl men jag tror att han blev överraskad av effekterna som domskälen gav.

Det djävligaste var att TA och TH blev lämnade i ett slags limbo som inte kunde rättas till juridiskt.
Fast han sa att det var en konsumentupplysning i SvD. Så han visste nog att han lyckats förstöra oskyldigas liv.
Citera
2016-11-04, 20:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Fast han sa att det var en konsumentupplysning i SvD. Så han visste nog att han lyckats förstöra oskyldigas liv.

Jo han var/är nog fullt medveten att hans "konsumentupplysning" förstörde deras liv men jag tror inte att han anade magnituden av förstörelsen och den påverkan på rättssystemet som den ledde till, indragningen av deras legitimationer bland annat som skedde rättsvidrigt.
Citera
2016-11-04, 21:03
Medlem
habets avatar
Citat:
Grundat på hans perverta levande. Jag skulle aldrig kapa av ett huvud för att ha det på hyllan. Ej heller skulle jag skära upp en slida på en kvinna som blivit dödad i en bilolycka.

Var han gjort det? I dunno. Men alla andra ni nämner är så långt ifrån dessa perversioner - de slår ihjäl människan och dumpar dem var lämpligt. Att börja såga o stycka är inte på kartan.

Du hade alltså inget alls du grundade dina påståenden på. Du vet att han var rättsläkare hoppas jag!
Det där med skallen var han inte ensam om bland rättsläkarna på Rättsläkarstationen i Solna.

Vilka andra vi nämner? Tänker du kanske på Gonerka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in