Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Lips
Låt oss göra det enkelt för dig att förstå, eftersom din vilda fantasi verkar tillskriva mig attribut jag inte besitter.
Det mest miljövänliga en människa kan göra är att inte skaffa barn.
Jag har aldrig nämnt tvångsabort, jag har aldrig påstått att alla bör göra abort hela tiden. Det jag faktiskt har sagt är att abort är en rättighet och en bra sådan då folk som inte vill ha barn inte borde ha barn.
Jag har ingen skyldighet att tycka att människors vilja att skaffa barn är något bra. Det slår dig inte att dumma människor tenderar till att skaffa fler barn?
Folk skaffar till och med barn i krigszoner.
Nu är allt det här väldigt OT, och vill du ha en större utläggning till varför du inte ska sitta och sätta ord i folks mun så kan du PMa mig och jag kan ta bort det utan att läsa.
Jag skrev igår
Citat:
Kära Black.Lips!
Det bästa du kan göra om du tänker på miljön är att snarast avsluta ditt så kallade liv.
men det blev raderat av en överambitiös moderator (som kanske int vuxit i moderatorskostymen än).
Fast om du tänker efter lite grand bara, så borde du inse att "skaffa barn" inte är en intellektuell process, utan något som ligger djupt nere i vårt DNA/våra gener.
Hur skulle världen se ut om vi inte "skaffade barn"?
Hur många djurarter skulle finnas kvar om t.ex. koltrastarna tänkte att
(gäsp) äh, vi lägger inga ägg i år va, vi går på bio i stället. Vi har det ju bra som vi har det nu du och jag
En jord utan animaliskt liv, är det vad ni utvecklingsmotståndare och anti-djur-aktivister strävar efter?
Varför? Vad lockar med en planet med bara grönkål och aspsly?
Och inga djur som kan pollinera växterna?
Öken!!!!!!!!!