Citat:
Ursprungligen postat av
fermion
Oerhört arrogant inlägg. Du kanske har någon diagnos, vad vet jag, men du tycker väl åtminstone själv att du är smart nog att räkna ut att mänskligheten finns till för att folk får barn. Även du finns på grund av detta. Sen kanske det finns människor som inte borde ha fötts, och överbefolkning är ett problem.
Du förespråkar kanske tvångsaborter som bl.a. tillämpats i Kina? För att skapa en bättre värld? En jord utan människor? Avgift för att knulla? ( det kanske inte är gratis för dig? ). Preventivmedel för djur?
Nånting säger mig att du inte är helt färdigutvecklad. Berätta gärna vad "miljön" är.
Nå, du skriver ju ändå bara att du önskar att fler skulle *välja* abort, så du tycks tro på en fri vilja.
Låt oss göra det enkelt för dig att förstå, eftersom din vilda fantasi verkar tillskriva mig attribut jag inte besitter.
Det mest miljövänliga en människa kan göra är att inte skaffa barn.
Jag har aldrig nämnt tvångsabort, jag har aldrig påstått att alla bör göra abort hela tiden. Det jag faktiskt har sagt är att abort är en rättighet och en bra sådan då folk som inte vill ha barn inte borde ha barn.
Jag har ingen skyldighet att tycka att människors vilja att skaffa barn är något bra. Det slår dig inte att dumma människor tenderar till att skaffa fler barn?
Folk skaffar till och med barn i krigszoner.
Nu är allt det här väldigt OT, och vill du ha en större utläggning till varför du inte ska sitta och sätta ord i folks mun så kan du PMa mig och jag kan ta bort det utan att läsa.