Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du förstår väl ändå poängen??
Läs "högt" så man hör vad du läser - då bör det rimligen triggas rörbubbel eller harklingar vid dina förutspådda ord, likadant med att ringa säpo - ring vem du vill som får dig att säga de "farliga" orden...
Det handlar ju bara om att du ska kunna bevisa för omgivningen att detta är på riktigt - hur du går tillväga är upp till dig.
Nej jag fattar inte poängen. Att läsa högt är helt orimligt. Jag läser som sagt ganska mycket. Jag kan naturligtvis inte sitta och läsa högt hela dagarna, det låter sig inte göras. Det är väl en sak om man bara läser nån enstaka tidningsnotis då och då, men jag läser många timmar om dagen: böcker, artiklar, reportage osv. Jag fattar däremot att det vore bra att på något sätt kunna dokumentera de störningar jag utsätts för, men inte genom att läsa högt och spela in mig själv när jag läser.
Jag skulle kunna spela in allt jag gör via mobilen, men svårigheten att bevisa att ljuden uppstår när jag läser speciella meningar kommer jag inte förbi. Däremot skulle jag kunna spela in mina samtal och se om det uppstår störningar när jag pratar om vissa ämnen, men jag står inför ett olösligt problem. Säpo vill inte att jag ska kunna bevisa att det här pågår. Och de ser vad jag gör, kan förutse mina drag och anpassar sig därefter. Spelar jag in mina samtal kommer de att upphöra med störningarna vid just samtalen och övergå till att störa vid läsningen etc.