2016-11-04, 10:19
Medlem
Angående att använda ljudinspelning på mobilen som konkret bevis så är det nog ingen idé trots allt Jag tänkte inte på att klockslaget för inspelningen inte lagras, utan det är bara datumet och tidslängden i minuter på inspelningen som sparas som info. Syns inte klockslaget så går det ju inte att göra någon direkt koppling till ett inlägg här.
Citera
2016-11-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Ja, internettroll tex. Men dom håller ju sig just på internet och går inte på vem som helst.

Hur kan man tro att man gör godhjärtade gärningar i samhällets tjänst genom att tex stå och hosta "mot" någon? Men nej, i den hypotetiska värld där gangstalkning existerar hade det givetvis inte varit svårt att hitta folk. Det är bara att erbjuda lön så får man 100-tals CV:n att gå igenom.

Hur kan du veta detta?

Återigen kan man inte legitimera GS genom att peka på att världen är fucked up.

Jag tror dig. Istället för att ropa GS så vore det väl rimligare att anta att någon som har ärenden på balkongen kl 23:18 i pisskalla november förmodligen är mitt uppe i sitt andra paket gula Blend för dagen och således lider av rökhosta.

När jag växte upp hade jag grannar som störde friden genom att hosta konstant. Mycket störande trots att vi inte bodde vägg-i-vägg precis (detta var i villaförorten). Och alltid var det någon jävel som drog igång gräsklipparen på sommarkvällarna precis när vi släkt grillen och skulle äta. Det är till och med så, att efter min ordväxling med MattiasGalli så har det knäppt till som fan i mina fönster. Något som mer eller mindre aldrig händer. GS? Nej, tillfälligheter. Inget annat.

GS är inte verkligt enligt dig och det handlar bara om "tillfälligheter". Nu vet vi att du anser det. Tro vad du vill, helt ok, men jag orkar inte hålla på och tjafsa mer om detta (i alla fall inte just nu). Finns flera inlägg tidigare i tråden och i andra liknande trådar som berör dina påståenden samt frågeställningar.
Citera
2016-11-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Angående att använda ljudinspelning på mobilen som konkret bevis så är det nog ingen idé trots allt Jag tänkte inte på att klockslaget för inspelningen inte lagras, utan det är bara datumet och tidslängden i minuter på inspelningen som sparas som info. Syns inte klockslaget så går det ju inte att göra någon direkt koppling till ett inlägg här.

Skaffa en dashcam & häng runt halsen.
Citera
2016-11-04, 12:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
GS är inte verkligt enligt dig och det handlar bara om "tillfälligheter". Nu vet vi att du anser det. Tro vad du vill, helt ok, men jag orkar inte hålla på och tjafsa mer om detta (i alla fall inte just nu). Finns flera inlägg tidigare i tråden och i andra liknande trådar som berör dina påståenden samt frågeställningar.

Märklig inställning att ha i en tråd vars syfte är just att tjafsa om huruvida GS förekommer.

Vilka bevis finns för att din granne är frimurare och har som jobb att hosta för att störa dig? Vad talar emot den betydligt rimligare förklaringen att din granne har hosta?
Citera
2016-11-04, 12:31
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:

Mitt svar blir att sekondera nedanstående inlägg. Önskar svar på framförallt sista frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Märklig inställning att ha i en tråd vars syfte är just att tjafsa om huruvida GS förekommer.

Vilka bevis finns för att din granne är frimurare och har som jobb att hosta för att störa dig? Vad talar emot den betydligt rimligare förklaringen att din granne har hosta?
Citera
2016-11-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du förstår väl ändå poängen??
Läs "högt" så man hör vad du läser - då bör det rimligen triggas rörbubbel eller harklingar vid dina förutspådda ord, likadant med att ringa säpo - ring vem du vill som får dig att säga de "farliga" orden...
Det handlar ju bara om att du ska kunna bevisa för omgivningen att detta är på riktigt - hur du går tillväga är upp till dig.
Nej jag fattar inte poängen. Att läsa högt är helt orimligt. Jag läser som sagt ganska mycket. Jag kan naturligtvis inte sitta och läsa högt hela dagarna, det låter sig inte göras. Det är väl en sak om man bara läser nån enstaka tidningsnotis då och då, men jag läser många timmar om dagen: böcker, artiklar, reportage osv. Jag fattar däremot att det vore bra att på något sätt kunna dokumentera de störningar jag utsätts för, men inte genom att läsa högt och spela in mig själv när jag läser.

Jag skulle kunna spela in allt jag gör via mobilen, men svårigheten att bevisa att ljuden uppstår när jag läser speciella meningar kommer jag inte förbi. Däremot skulle jag kunna spela in mina samtal och se om det uppstår störningar när jag pratar om vissa ämnen, men jag står inför ett olösligt problem. Säpo vill inte att jag ska kunna bevisa att det här pågår. Och de ser vad jag gör, kan förutse mina drag och anpassar sig därefter. Spelar jag in mina samtal kommer de att upphöra med störningarna vid just samtalen och övergå till att störa vid läsningen etc.
Citera
2016-11-04, 12:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Nej jag fattar inte poängen. Att läsa högt är helt orimligt.

Poängen är just att om du läser så att det hörs på filmen så kan andra som får se filmen göra sig en bild av hur dina "speciella ord" triggar något som exempelvis en hostning eller ett raketanfall. Om du däremot läser helt tyst så blir det ju omöjligt att avgöra för en betraktare var i texten du befinner dig.
Du kan ju förslagsvis börja läsa på en sida där dessa ord finns, så du slipper sitta och läsa högt i flera timmar innan något händer.
Citera
2016-11-04, 12:59
Medlem
Citat:
Poängen är just att om du läser så att det hörs på filmen så kan andra som får se filmen göra sig en bild av hur dina "speciella ord" triggar något som exempelvis en hostning eller ett raketanfall. Om du däremot läser helt tyst så blir det ju omöjligt att avgöra för en betraktare var i texten du befinner dig.
Du kan ju förslagsvis börja läsa på en sida där dessa ord finns, så du slipper sitta och läsa högt i flera timmar innan något händer.
Men jag läser ju sånt jag aldrig läst förut, hur ska jag kunna veta vilka sidor det står på? Och vi kommer inte förbi problemet med att Säpo anpassar sitt beteende till mina försök att avslöja dem. Läser jag högt på en sida där jag vet att det står något som brukar föranleda markeringar, kommer de att låta bli att markera av den enkla anledningen att de inte vill att jag ska kunna bevisa deras verksamhet.
Citera
2016-11-04, 13:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men jag läser ju sånt jag aldrig läst förut, hur ska jag kunna veta vilka sidor det står på? Och vi kommer inte förbi problemet med att Säpo anpassar sitt beteende till mina försök att avslöja dem. Läser jag högt på en sida där jag vet att det står något som brukar föranleda markeringar, kommer de att låta bli att markera av den enkla anledningen att de inte vill att jag ska kunna bevisa deras verksamhet.

Jag tänkte helt enkelt att OM du verkligen vill ha fram bevis så kan du väl för bövelen offra dig och i två minuter sitta ned och läsa en text du redan vet kommer trigga igång dina hostande vänner...
Men.. nu gick ju tydligen inte det heller eftersom Säpo redan har överlistat dig innan du ens försökt.
Citera
2016-11-04, 13:12
Medlem
Citat:
Jag tänkte helt enkelt att OM du verkligen vill ha fram bevis så kan du väl för bövelen offra dig och i två minuter sitta ned och läsa en text du redan vet kommer trigga igång dina hostande vänner...
Men.. nu gick ju tydligen inte det heller eftersom Säpo redan har överlistat dig innan du ens försökt.
Men du fattar inte. Jag har gjort många sådana försök att bevisa Säpos trakasserier, men de ser ju för bövelen att jag försöker bevisa dem och låter bli att vara mig till lags.
Citera
2016-11-04, 13:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men du fattar inte. Jag har gjort många sådana försök att bevisa Säpos trakasserier, men de ser ju för bövelen att jag försöker bevisa dem och låter bli att vara mig till lags.

Som vanligt så går det inte att få fram bevis hur man än bär sig åt för det finns alltid en nödutgång att slita upp när sanningen kommer för nära...
Citera
2016-11-04, 13:16
Medlem
Citat:
Som vanligt så går det inte att få fram bevis hur man än bär sig åt för det finns alltid en nödutgång att slita upp när sanningen kommer för nära...
Du tror inte jag har försökt? Jag har försökt det här flera gånger. Jag spelat in samtal bara för att märka att de är helt normala vid just de tillfällena jag spelar in.

Men dina ord stämmer mycket bra in på Säpos verksamhet. Kommer sanningen för nära börjar de slira.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in