Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Enligt vad jag har förstått och själv fått erfara så finns det grupper av sjuka individer som frivilligt är beredda att lägga ner både tid och pengar på att förfölja, övervaka och trakassera vanliga människor.
Ja, internettroll tex. Men dom håller ju sig just på internet och går inte på vem som helst.
Citat:
Sedan finns det en massa andra som luras att delta pga att man berättar lögner om TI som gör att dessa personer tror att de utför godhjärtade gärningar i samhällets tjänst, plus att de får olika belöningar för det. Så speciellt svårt att få med sig frivilliga deltagare borde det inte vara.
Hur kan man tro att man gör godhjärtade gärningar i samhällets tjänst genom att tex stå och hosta
"mot" någon? Men nej, i den hypotetiska värld där gangstalkning existerar hade det givetvis inte varit svårt att hitta folk. Det är bara att erbjuda lön så får man 100-tals CV:n att gå igenom.
Citat:
Detta med gangstalking görs också i experimentsyfte, då man vill testa hur personer som utsätts för konstant psykisk och fysisk terror reagerar och hur länge de pallar med det innan de totalt bryter ihop.
Hur kan du veta detta?
Citat:
Detta är inhumant och ondskefullt, men kallas för "forskning". Vare sig du vill tro det eller inte så finns det en sådan ren ondska i den här världen. Detta är långt ifrån något paradis. Det finns människor som frivilligt säljer sina själar till mörkrets domäner i utbyte mot världsliga belöningar. Det är inget nytt. Det pågår ständigt.
Återigen kan man inte legitimera GS genom att peka på att världen är fucked up.
Citat:
Edit: Enligt er skeptiker så kanske denna händelse bara var en ren "tillfällighet"?
Jag tror dig. Istället för att ropa GS så vore det väl rimligare att anta att någon som har ärenden på balkongen kl 23:18 i pisskalla november förmodligen är mitt uppe i sitt andra paket gula Blend för dagen och således lider av rökhosta.
När jag växte upp hade jag grannar som störde friden genom att hosta konstant. Mycket störande trots att vi inte bodde vägg-i-vägg precis (detta var i villaförorten). Och alltid var det någon jävel som drog igång gräsklipparen på sommarkvällarna precis när vi släkt grillen och skulle äta. Det är till och med så, att efter min ordväxling med
MattiasGalli så har det knäppt till som fan i mina fönster. Något som mer eller mindre aldrig händer. GS? Nej, tillfälligheter. Inget annat.