2016-11-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot

Det betyder inte att man kan legitimera vilka tokiga teorier som helst bara för att man råkar vara samhällskritisk samtidigt.

Visst finns det tokiga teorier, men gangstalking t ex är ingen konspirationsteori, det är fakta. Sedan inom ämnet gangstalking kan det finnas viss felaktig information som smyger sig in också. Precis som vanligt så infiltreras sanningar delvis med lögner. Och sedan så kan man missuppfatta vissa aspekter av det och i så fall utan illvilliga intentioner råka framföra något som kanske inte helt stämmer.

Men rent allmänt så är gangstalking ett reellt fenomen, som man förstås inte är tvingad att tro på, eller ens engagera sig i om man anser det vara rent nonsens. Tror man inte på det så är det nog bättre att man ignorerar det istället för att ägna sig åt förlöjligande och sådant som bara bidrar till ännu mera smärta för TI's. För de utsatta så råder det knappast något tvivel om dess förekomst, och det är på allvar, då det i vissa fall kan handla om liv eller död för dem/oss.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-03 kl. 21:50.
Citera
2016-11-03, 21:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Visst, men en kritisk betraktare kommer att säga att jag hittar på. Det duger inte till att övertyga nån som inte redan tror på mig.

Jo men du vet ju att ljudet är äkta, och inte någon knäppning i leder, skelett etc och kan spela upp för vem som helst, alltid så att ingen kan säg att ljudet har du hört i tanken och inget äkta ( ljudhallis ) Kan ju vara annars så att du har alltid dessa ljud men sitter och lyssnar efter orden som nu triggar dig, och det skulle ju en inspelning visa både dig och andra att hur det ligger till.

Citat:
Nu sker det för det mesta i sovrummet eller köket, eftersom det oftast är där jag läser. Men det har hänt på andra ställen också. Det är tyvärr inte särskilt avancerat. Tekniken för att fånga upp ögonrörelser är ganska enkel.

Har bara hört om ögonrörelse tekniken flyktigt men det är sådant man forskar på. De har inte ansätt dig som lämplig som "labbråtta ", har du trampat någon på tårna ? Du bör föra dagbok för om säpo tex har olika grupper så kanske någon börjar titta på dig och givet så kommer störgruppen då backa undan och om de nya då ser att du inte noterar något då de spanar så kanske detta ger näring till en utökad kontroll.

Citat:
Jo visst, men det här händer på alla möjliga ställen. På jobbet, på bussen, på stan etc. Det rör sig inte om några missförstånd, så mycket är tydligt.

Jo man brukar förstå när en pik är ämnad för en men man kan missta sig, speciellt då man är pressad. Sedan vet man inte om folk är lurade/ utnyttjade runt eller om du tex åker buss och någon går in och sätter sig bredvid en person som de vet har astma / allergi och de har parfym på sig som får denne att hosta och du säger till denne att sluta djävlas med dig och denne är totalt oskyldig men ....Vilken rubrik det skulle bli i en tidning ... Och lycka till sedan att få rätt någonstans.
Citera
2016-11-03, 22:24
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Visst finns det tokiga teorier, men gangstalking t ex är ingen konspirationsteori, det är fakta.

Gangstalking är sannerligen inte fakta. Inte bara vad gäller vissa detaljer, utan i sin helhet. Gangstalkning är blott anekdotisk bevisföring. Inte fakta. Med rätt mängd fantasi kan man koppla samman vilka indicier som helst. Att "vanligt" folk är till 100 % övertygade om att det finns syndikat som är beredda att lägga ner hur mycket tid och pengar som helst på att i vissa fall i tiotals år förfölja dem, ibland på sådana banala sätt som att hosta i deras närheten, tangerar inget mindre än deuskomplex (jag vill säga paranoid schizofreni, men låter bli). Visst, jag kan acceptera att ni tror det, men kom inte och hävda att det är fakta. Det är bara respektlöst mot verklig fakta.
Senast redigerad av EddieCabot 2016-11-03 kl. 22:26.
Citera
2016-11-03, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Känner inte till något om skalärvågor, men kanske ska försöka fånga fenomenet på mobilen. Men det blir svårt att visa att ljudet uppstått i samband med att jag läst en viss mening i en bok eller tidning.

Antingen kan du ju läsa lite högt, så det hörs i filmen, eller så kan du ju helt enkelt använda dig av de andra triggers du nämnde - speciella ord som du hävdar alltid ger en reaktion från omgivningen. Du kan ju t.ex ringa till Säpo och be att få prata med en säpoagent eller nåt sånt som väöl rimligen borde trigga igång en tornado av hostningar och harklingar i din omgivning?
Citera
2016-11-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Gangstalking är sannerligen inte fakta. Inte bara vad gäller vissa detaljer, utan i sin helhet. Gangstalkning är blott anekdotisk bevisföring. Inte fakta. Med rätt mängd fantasi kan man koppla samman vilka indicier som helst. Att "vanligt" folk är till 100 % övertygade om att det finns syndikat som är beredda att lägga ner hur mycket tid och pengar som helst på att i vissa fall i tiotals år förfölja dem, ibland på sådana banala sätt som att hosta i deras närheten, tangerar inget mindre än deuskomplex (jag vill säga paranoid schizofreni, men låter bli). Visst, jag kan acceptera att ni tror det, men kom inte och hävda att det är fakta. Det är bara respektlöst mot verklig fakta.

Då är vi oense om huruvida gangstalking förekommer eller inte. Som jag brukar skriva så är det helt ok med mig att någon har en annan syn på saken. Så jag respekterar dina åsikter också.

Enligt vad jag har förstått och själv fått erfara så finns det grupper av sjuka individer som frivilligt är beredda att lägga ner både tid och pengar på att förfölja, övervaka och trakassera vanliga människor. Sedan finns det en massa andra som luras att delta pga att man berättar lögner om TI som gör att dessa personer tror att de utför godhjärtade gärningar i samhällets tjänst, plus att de får olika belöningar för det. Så speciellt svårt att få med sig frivilliga deltagare borde det inte vara.

Detta med gangstalking görs också i experimentsyfte, då man vill testa hur personer som utsätts för konstant psykisk och fysisk terror reagerar och hur länge de pallar med det innan de totalt bryter ihop. Detta är inhumant och ondskefullt, men kallas för "forskning". Vare sig du vill tro det eller inte så finns det en sådan ren ondska i den här världen. Detta är långt ifrån något paradis. Det finns människor som frivilligt säljer sina själar till mörkrets domäner i utbyte mot världsliga belöningar. Det är inget nytt. Det pågår ständigt.

Något deuskomplex tror jag inte att TI's har. Däremot kanske dessa gangstalkers möjligtvis lider av något liknande eftersom de leker gudar och vill inget annat än att kontrollera, övervaka och manipulera oskyldiga människors tillvaro, där vi bara vill få leva i fred och frihet och få vara oss själva.

Angående hostningar så är det en mycket vanlig metod som ingår i GS-trakasserierna tillsammans med en mängd andra metoder som utgör själva helheten.
Citera
2016-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Antingen kan du ju läsa lite högt, så det hörs i filmen, eller så kan du ju helt enkelt använda dig av de andra triggers du nämnde - speciella ord som du hävdar alltid ger en reaktion från omgivningen. Du kan ju t.ex ringa till Säpo och be att få prata med en säpoagent eller nåt sånt som väöl rimligen borde trigga igång en tornado av hostningar och harklingar i din omgivning?
Läsa högt? Jag läser ganska mycket så det är orimligt. Och skulle jag spela in när jag ringer till Säpo skulle de inte ge ett enda ljud ifrån sig. De ser ju vad jag gör.
Citera
2016-11-03, 23:18
Medlem
Tro det eller ej, men precis nu så gick en granne ut på den balkong som angränsar till det rum som jag befinner mig i och började hosta och harkla sig både högt och ljudligt. Det är helt sant. Jag ljuger inte, eller hittar på för att få uppmärksamhet. Det hände, och är varken inbillning eller någon vanföreställning.

Edit: Enligt er skeptiker så kanske denna händelse bara var en ren "tillfällighet"?
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-03 kl. 23:26.
Citera
2016-11-03, 23:50
Medlem
Citat:
Tro det eller ej, men precis nu så gick en granne ut på den balkong som angränsar till det rum som jag befinner mig i och började hosta och harkla sig både högt och ljudligt. Det är helt sant. Jag ljuger inte, eller hittar på för att få uppmärksamhet. Det hände, och är varken inbillning eller någon vanföreställning.

Edit: Enligt er skeptiker så kanske denna händelse bara var en ren "tillfällighet"?

Jag skriver numera alla mina inlägg på mobilen eftersom att jag har gjort mig av med internet på min dator för att ge dem en mindre övervakningsmöjlighet. Ljudinspelaren är ju också på mobilen så jag hade tyvärr inte den på när personen började hosta.

Nästa gång som jag skriver något här ska jag försöka vara snabbare med att direkt efteråt slå på inspelningen för att se om jag kan fånga upp någon noise campaign. Som Harfager skrev så skulle jag ju i så fall ha tiden och datumet för inlägget på flashback samt tid och datum för mobilinspelningen. Skulle absolut kunna tänka mig att t o m möta någon skeptiker härifrån irl och visa upp detta bevis då så kunde man sedan redovisa det här i tråden på något sätt. Men då behöver jag hjälp med det tekniska eftersom att jag är ganska så usel på allt sånt.

Jag spelade in en liten stund efter hostningarna nu med, men då blev det så klart tyst pga att övervakningen är konstant.

Edit: Eller ifall någon annan TI skulle kunna tänka sig att ställa upp och hjälpa mig om jag lyckas spela in konkreta bevis?
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-04 kl. 00:03.
Citera
2016-11-04, 00:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läsa högt? Jag läser ganska mycket så det är orimligt. Och skulle jag spela in när jag ringer till Säpo skulle de inte ge ett enda ljud ifrån sig. De ser ju vad jag gör.

Du förstår väl ändå poängen??
Läs "högt" så man hör vad du läser - då bör det rimligen triggas rörbubbel eller harklingar vid dina förutspådda ord, likadant med att ringa säpo - ring vem du vill som får dig att säga de "farliga" orden...
Det handlar ju bara om att du ska kunna bevisa för omgivningen att detta är på riktigt - hur du går tillväga är upp till dig.
Citera
2016-11-04, 09:06
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Enligt vad jag har förstått och själv fått erfara så finns det grupper av sjuka individer som frivilligt är beredda att lägga ner både tid och pengar på att förfölja, övervaka och trakassera vanliga människor.

Ja, internettroll tex. Men dom håller ju sig just på internet och går inte på vem som helst.

Citat:
Sedan finns det en massa andra som luras att delta pga att man berättar lögner om TI som gör att dessa personer tror att de utför godhjärtade gärningar i samhällets tjänst, plus att de får olika belöningar för det. Så speciellt svårt att få med sig frivilliga deltagare borde det inte vara.

Hur kan man tro att man gör godhjärtade gärningar i samhällets tjänst genom att tex stå och hosta "mot" någon? Men nej, i den hypotetiska värld där gangstalkning existerar hade det givetvis inte varit svårt att hitta folk. Det är bara att erbjuda lön så får man 100-tals CV:n att gå igenom.

Citat:
Detta med gangstalking görs också i experimentsyfte, då man vill testa hur personer som utsätts för konstant psykisk och fysisk terror reagerar och hur länge de pallar med det innan de totalt bryter ihop.

Hur kan du veta detta?

Citat:
Detta är inhumant och ondskefullt, men kallas för "forskning". Vare sig du vill tro det eller inte så finns det en sådan ren ondska i den här världen. Detta är långt ifrån något paradis. Det finns människor som frivilligt säljer sina själar till mörkrets domäner i utbyte mot världsliga belöningar. Det är inget nytt. Det pågår ständigt.

Återigen kan man inte legitimera GS genom att peka på att världen är fucked up.

Citat:

Jag tror dig. Istället för att ropa GS så vore det väl rimligare att anta att någon som har ärenden på balkongen kl 23:18 i pisskalla november förmodligen är mitt uppe i sitt andra paket gula Blend för dagen och således lider av rökhosta.

När jag växte upp hade jag grannar som störde friden genom att hosta konstant. Mycket störande trots att vi inte bodde vägg-i-vägg precis (detta var i villaförorten). Och alltid var det någon jävel som drog igång gräsklipparen på sommarkvällarna precis när vi släkt grillen och skulle äta. Det är till och med så, att efter min ordväxling med MattiasGalli så har det knäppt till som fan i mina fönster. Något som mer eller mindre aldrig händer. GS? Nej, tillfälligheter. Inget annat.
Citera
2016-11-04, 09:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Visst finns det tokiga teorier, men gangstalking t ex är ingen konspirationsteori, det är fakta.

Nej det är det inte, GS är en korkad konspirationsteori.

Visa dessa fakta.
Citera
2016-11-04, 09:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ja självklart är det något som du grovt övertolkar. Att människor hostar är naturligt och beror på att de har slem i luftvägarna, det beror inte på att de är frimurare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in