Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-03, 19:57
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Typ det enda som får folk att gå in på sidan, Trump-skräck, nazism och sex.
Hur kan man inte repelleras av det, ärligt talat.
Kan de som inte är trump-fans ge en kommentar om de vill ha det som standard. Äckligt är det, jargonger om SD och hela faderullan men inget om hur islam-trojaner finns infiltrerade som i MP, minst lika mycket finns i S?? Och sedan S-maskinen som finns bakom, som vi vet är fallet i Sverige.

Ryssland klagar man på att de är auktoritära... hah de som säger det är vår usla media, som också som vanligt är i SÄNGS MED STATEN! I Sverige är det en minoritetsregering av S och MP, Clinton-maskinen i USA.
Först skrattade Putin men jag tror ärligt talat han tycker synd om oss mera.
Ingen kan förneka det längre, om man gör det är man inte bättre än de som förnekar mord på judar eller de tyska medborgare som röstade på Hitler, som Clinton-förnekare, som jag brukar kallar de.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Baseball match igår world series final.

Trump körde 3 reklamsnuttar under matchen.

Rekord många 39 miljoner såg matchen på FOX så väl spenderade pengar av Trump.

FOX hjälpte till lite också säkert.
Kan du länka den, eller finns det ens o se på nätet?
Senast redigerad av heis 2016-11-03 kl. 20:14.
2016-11-03, 20:13
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilka är det?

Den stora frågan på valdagen som jag ser det är om opinionsundersökningarna varit korrekta, eller underskattat Trump. Om de varit korrekta, så tror jag på en knapp seger för Clinton.

Däremot, om det är som ganska många spekulerar i, att negrerna är för trötta för att orka upp ur chips-soffan, medan Trump-anhängarna går en masse ut för att rösta fram sin Trump, då lär Trumpen ta hem detta rätt ordentligt.

Mobiliseringsgraden bland olika väljargrupper blir nog det som avgör presidentvalet. Trumps väljargrupp - vita män - kommer med all säkerhet att rösta till sista man. Till skillnad mot Obama så tror jag inte att Clinton kommer att lyckas med att mobilisera minoriteter i samma utsträckning.

Finns det några undersökningar som viktar in förväntad röstmobilisering bland olika demografiska grupper?
2016-11-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Klart som fan att de har varit inkorrekta, och de är fortfarande inkorrekta, även nu när de visar att Trump leder med någon procent eller två, är de inkorrekta; man måste ge Trump några procent extra utöver vad opinionsundersökningarna säger, eftersom det är så stigmatiserat att vara pro-Trump (ja, även i USA). Bradleyeffekten har aldrig varit så relevant i ett amerikanskt presidentval.

Hur som helst är Trump den mest synkromystiska presidentkandidaten jag någonsin sett, och just därför är jag helt säker på att han kommer vinna valet (man bör inte ta polls på för stort allvar, vilket politiska vetenskapsmän som Helmuth Norpoth och Allan Lichtman har intygat).

Fast är det så givet att Bradley effekten skulle vara stor?

Det är ändå Lincolns/Reagans parti man säger sig rösta på och förra valet var ju dessutom Romney klart överskattad.
Och Trump-skyltar ska det tydligem finnas gott om på gräsmattorna.
2016-11-03, 20:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Speciellt Aftonbladet ligger nog risigt till om Trump vinner. De förekommer i tre email bland Podestamailen:

https://wikileaks.org/podesta-emails/?q=aftonbladet&mfrom=&mto=&title=&notitle=&date_fr om=&date_to=&nofrom=&noto=&count=50&sort=6

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ska Trump stoppa utlämdska Privatägda nyhetsmedier som inte en säljer i USA?

Hur ska han göra det?

Dags att själva e-mailet tas fram..:

Feels like we've milked this about as much as is warranted
Thanks for doing such a great job.
On Apr 8, 2015 3:37 PM, "Matt Browne" <mbrowne@americanprogress.org> wrote:

> This is also now with the FT Europe, Aftonbladet (Sweden -- but with
> circulation in Denmark and Norway) and NRC Handelsbladt in Netherlands.
>
>
> We can try for Eastern Europe too, if you're interested.

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/24664

Själv är jag nyfiken på "vad" det är.., som man har "mjölkat" färdigt. Likaså vilken/vilka/hur många artiklar det blev utav Aftonpravda (den riktiga hatmedian).

Trumps fokus/prio är USA och dess problem, så svensk media är lika intressant för honom.., som att för oss äta mögliga morötter.
2016-11-03, 20:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en artikel om mobiliseringen till förtidsröstningen, där svart deltagande är ner och vitt upp

Får hoppas att det stämmer för allas skull.

Även svarta kommer tjäna på en Trump administration.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-11-03 kl. 20:24.
2016-11-03, 20:25
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här en artikel om mobiliseringen till förtidsröstningen, där svart deltagande är ner och vitt upp

Får hoppas att det stämmer för allas skull.

Även svarta kommer tjäna på en Trump administration.

Intressant. Tack!
2016-11-03, 20:25
Medlem
ziracorns avatar
Personlig teori: Trumpen har nog sina avigsidor, men är juste mot Melania/döttrar & söner.

Han blir kåt som fan ibland, måste "torska" - men går aldrig över gränsen.
Tafsar lite, men so what...
2016-11-03, 20:27
Medlem
heiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ntcPF41kjzM
How Melania Trump Can Connect With Suburban Women | MSNBC

Msm är en körd bransch. Roligt att observera. Först är hon negativ, det synkroniserar inte riktigt bra här och sedan ställer hon några frågor om vad Melania ska göra, men man inte kan låta bli att tänka om samma fråga ställdes till Hillary, "what is her message?" "what message does she have?"

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Personlig teori: Trumpen har nog sina avigsidor, men är juste mot Melania/döttrar & söner.

Han blir kåt som fan ibland, måste "torska" - men går aldrig över gränsen.
Tafsar lite, men so what...
Du gick över gränsen däremot. "Tafsar lite"... Ok? Har han sagt det till dig eller hur vet du det??
Senast redigerad av heis 2016-11-03 kl. 20:30.
2016-11-03, 20:27
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Klart som fan att de har varit inkorrekta, och de är fortfarande inkorrekta, även nu när de visar att Trump leder med någon procent eller två, är de inkorrekta; man måste ge Trump några procent extra utöver vad opinionsundersökningarna säger, eftersom det är så stigmatiserat att vara pro-Trump (ja, även i USA). Bradleyeffekten har aldrig varit så relevant i ett amerikanskt presidentval.

Hur som helst är Trump den mest synkromystiska presidentkandidaten jag någonsin sett, och just därför är jag helt säker på att han kommer vinna valet (man bör inte ta polls på för stort allvar, vilket politiska vetenskapsmän som Helmuth Norpoth och Allan Lichtman har intygat).

GLÖM Bradley-liknande fenomen. Ni är inte de första som funderat och undersökt den saken.

Denna undersökning begraver det lilla hoppet för Trump:

http://www.politico.com/story/2016/11/poll-shy-voters-trump-230667
2016-11-03, 20:29
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Han har rätt angående de tre, för mig, viktigaste frågorna för vilket land som helst. Handel, invandring och korruption. Förklara gärna vad i hans politik inom dessa områden som skulle leda till försämring för landet. Bonus är ju också att alla bevisat oärliga grupper hatar honom, vilket ger mig större förtroende att han är på riktigt.

Och hur leder dessa tre frågor till "Making America Great Again" ?
Vad har han rätt i och varför ? Vari ligger substansen ?
2016-11-03, 20:30
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Speciellt Aftonbladet ligger nog risigt till om Trump vinner. De förekommer i tre email bland Podestamailen:

https://wikileaks.org/podesta-emails/?q=aftonbladet&mfrom=&mto=&title=&notitle=&date_fr om=&date_to=&nofrom=&noto=&count=50&sort=6
Super! Bra jobbat arbetet. Aftonbladet är en satans dyngspridare! Jag kan avslöja så mycket att jag har varit en av de utvalda att komma med ideér för 2:a och 3:e debatten plus även besvarat 27 frågor om vilka som skall ingå och vara på vilken plats i en Trump administration. Givna var Trey Gowdy som attorney general och Rudy Giuliani som chef över Homeland Security. Som det står i ett kort jag har. Dear Friend, Thank you for your generous contribution to win big this November. Your contribution helped make August our best fundraising month in history. As a token of my appreciation, I`ve sent you a thank you package of free campaign merchandise you can use to show off your pride to Make America Great Again!
Thank you again. I never could have done this without you.

Donald J Trump
2016-11-03, 20:31
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Mobiliseringsgraden bland olika väljargrupper blir nog det som avgör presidentvalet. Trumps väljargrupp - vita män - kommer med all säkerhet att rösta till sista man. Till skillnad mot Obama så tror jag inte att Clinton kommer att lyckas med att mobilisera minoriteter i samma utsträckning.

Finns det några undersökningar som viktar in förväntad röstmobilisering bland olika demografiska grupper?

Ska man tro den early voting-data som droppat in verkar Hillary-supporters rösta på rätt duktigt., vilket ligger i linje med vad man kan förvänta sig utifrån organiserat "Ground game".

Vidare; minns inte vilken poll det var, men den minskande graden av black turnout som rapporterats är relativ, i princip alla grupper röstar mer i detta val jfrt föregående, svarta röstar mer i mindre grad, så att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in