Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Om du menar att jag anser att vita bör bejaka sina intressen och agera utifrån dessa, givetvis. Att judar agerar utefter sina egna intressen är ju i sig inget märkligt, poängen är ju att vita måste inse att det finns sådana etnocentriskt grundade intressen och att de bara kan hanteras genom att vi börjar bejaka vår egen etniska grupps intressen.
Tolka inte mitt försök till humor alltför djupt! Jag tyckte bara att det var litet komiskt att dina beskrivningar lät som att det fanns en rörelse bakom kulisserna som kontrollerade Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Svenskarnas Parti mer än sexdubblade sitt resultat från föregående val, långt ifrån några minussiffror. Sen är det såklart alltid så att resultatet av att ha mer entusiastiska anhängare är en starkare internetnärvaro, allt annat vore ju märkligt. Att motståndarsidan är underrepresenterad på internet betyder ju inte att man själv inte påverkar, tvärtom är ju det intressanta för hur stor påverkan alt-right kan tänkas ha på omgivningen hur stor internetnärvaro den har - inte hur många de rent faktiskt är i verkligheten.
Då måste deras tidigare valresultat varit på en extremt blygsam nivå. Vill minnas att de upplöstes kort efter valet och att dåligt valresultat och bristande medlemssiffror angavs som skäl. Detta trots att deras (?) sajt Realisten var en av Sveriges mest besökta politiska nätsidor.
Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Det största arbetet för att utmåla motståndet som annat än "vanligt folk" kommer i regel från "anständiga" invandringskritiker, som ständigt ska måla ut oss andra som allsköns extremister, kriminella, utstötta och gud vet vad. Till slut finns inget "vanligt skötsamt folk" kvar, för den "anständiga" högern har effektivt i sin vilja att bli accepterade låtit vänstern sätta agendan för vem som är vanlig och vem som är stigmatiserad.
Jag är förmodligen en sån som du benämner "anständig invandringskritiker" (Inte för att jag känner mig särskilt anständig.

) Kom dock ihåg att allt är relativt. Jag har många vänstersympatisörer och pissljumna liberaler i min umgängeskrets och för dem är jag ganska extrem.
Hur som helst, jag är rätt säker på att det är jag som har rätt. Om dina åsikter skulle vara i linje med vad vanligt folk tycker och tänker, då skulle det ofrånkomligen synas även i valurnorna. Men nu gör det inte det. Svenskarnas parti och deras gelikar har en försvinnande liten skara av sympatisörer. Sorry!