Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-03, 18:40
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Finns överhuvudtaget någon som på ett begripligt sätt kan redogöra för varför Trump är den rätte att bli president ?

Han är lika jävla korkad som (S)vin Sahlin. En Bert Karlsson-kopia. Spyr ur sig en massa Trumpideologiska förslag om hur han "Making America Great Again", men det går inte att finna någon substans i ett enda av hans ideér.
De flesta som påstås kunna detta med nationalekonomi och politik är väldigt överens om att det han tycker om enbart leder åt ett enda håll. D v s rätt åt helvete.

Så vad är det som är så in i helvete bra med hans politik ? Och vi kan då bortse från att det faktiskt är klart intressant hur långt man kan gå som en rakt igenom vidrig person. Att ge etablissemanget en rak höger ger förhoppningsvis framtida politiker en väckarklocka (eller inte)
Han har rätt angående de tre, för mig, viktigaste frågorna för vilket land som helst. Handel, invandring och korruption. Förklara gärna vad i hans politik inom dessa områden som skulle leda till försämring för landet. Bonus är ju också att alla bevisat oärliga grupper hatar honom, vilket ger mig större förtroende att han är på riktigt.
2016-11-03, 18:42
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det är väl inte speciellt överraskande att "Skandinavisk media" motarbetar The Donald., men att de gör det så uppenbart är däremot "kul"...

Skjuter sig själva i foten.

De är smarta.

Det stora hotet från media är inte hjärntvätten innan ett val, det är polariseringen efter valet när en stor del av befolkningen inte har en blekaste jävla aning om vad som hände.

Det är då man får mittenväljaren att välja sida och sympatisera med krafter de kanske egentligen inte står bakom (jämför med Svenssons som tror att AFA är rikskämpar).
Senast redigerad av cmbw 2016-11-03 kl. 18:45.
2016-11-03, 18:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vad har det med det jag skrev att göra? Det enda tragkomiska är ni som älskar den kriminella och korrupta häxan...

Hur ska jag veta vad Trump tänkt och inte tänkt göra?

Jag skrev "tror" inte "vet". Han lär ju ha en plan B och den lär behövas.
2016-11-03, 18:45
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

*Gäsp* Den enda som lär behöva en plan är Hitlary när hon kastas i fängelse...

Trump är på väg mot en landslide
2016-11-03, 18:48
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Finns överhuvudtaget någon som på ett begripligt sätt kan redogöra för varför Trump är den rätte att bli president ?

Det största skälet är helt enkelt att alternativet är en genomkorrumperad, kriminell krigshetsare som står för precis allt som är vedervärdigt med politiska broilers och etablissemanget.
2016-11-03, 18:49
Medlem
ziracorns avatar
Hur man än vrider och vänder på det så är det HAT som driver den demokratiska kampanjen. Melania (Trumpens donna) är en obildad fjant. Tror inte det, hon slår säkerligen de flesta av er i schack. Att hennes engelska uttal inte passar vissa, då måste ni komma ihåg att det bor 10 mille mexare i TEXAS...

The DONALD är kåt. Faktum. Att sen Hillary & hennes kampanj går ut med helt grundlösa attacker mot Trumpen visar bara på deras desperation. Om nåt fall ska upp i domstol igen, så är det han som knullade Monica L... Ja, just precis - HAN!
Senast redigerad av ziracorn 2016-11-03 kl. 18:51.
2016-11-03, 18:55
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad är man intresserad att veta mer om, Trump själv och inget annat, eller han och GOP efteråt??
Vi vet att ni fanboys kommer hålla er uppdaterade om allt Trump gör, om han förlorar vad fan är då plan B för den som vinner? Och den mobbning-kampanj man haft mot Jill Stein, hmm?

Om han vinner hoppas jag vi får se Trump på nya 1000 dollar sedeln.
2016-11-03, 19:03
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Om du menar att jag anser att vita bör bejaka sina intressen och agera utifrån dessa, givetvis. Att judar agerar utefter sina egna intressen är ju i sig inget märkligt, poängen är ju att vita måste inse att det finns sådana etnocentriskt grundade intressen och att de bara kan hanteras genom att vi börjar bejaka vår egen etniska grupps intressen.

Tolka inte mitt försök till humor alltför djupt! Jag tyckte bara att det var litet komiskt att dina beskrivningar lät som att det fanns en rörelse bakom kulisserna som kontrollerade Trump.

Citat:
Svenskarnas Parti mer än sexdubblade sitt resultat från föregående val, långt ifrån några minussiffror. Sen är det såklart alltid så att resultatet av att ha mer entusiastiska anhängare är en starkare internetnärvaro, allt annat vore ju märkligt. Att motståndarsidan är underrepresenterad på internet betyder ju inte att man själv inte påverkar, tvärtom är ju det intressanta för hur stor påverkan alt-right kan tänkas ha på omgivningen hur stor internetnärvaro den har - inte hur många de rent faktiskt är i verkligheten.

Då måste deras tidigare valresultat varit på en extremt blygsam nivå. Vill minnas att de upplöstes kort efter valet och att dåligt valresultat och bristande medlemssiffror angavs som skäl. Detta trots att deras (?) sajt Realisten var en av Sveriges mest besökta politiska nätsidor.

Citat:
Det största arbetet för att utmåla motståndet som annat än "vanligt folk" kommer i regel från "anständiga" invandringskritiker, som ständigt ska måla ut oss andra som allsköns extremister, kriminella, utstötta och gud vet vad. Till slut finns inget "vanligt skötsamt folk" kvar, för den "anständiga" högern har effektivt i sin vilja att bli accepterade låtit vänstern sätta agendan för vem som är vanlig och vem som är stigmatiserad.

Jag är förmodligen en sån som du benämner "anständig invandringskritiker" (Inte för att jag känner mig särskilt anständig. ) Kom dock ihåg att allt är relativt. Jag har många vänstersympatisörer och pissljumna liberaler i min umgängeskrets och för dem är jag ganska extrem.

Hur som helst, jag är rätt säker på att det är jag som har rätt. Om dina åsikter skulle vara i linje med vad vanligt folk tycker och tänker, då skulle det ofrånkomligen synas även i valurnorna. Men nu gör det inte det. Svenskarnas parti och deras gelikar har en försvinnande liten skara av sympatisörer. Sorry!
2016-11-03, 19:04
Medlem
Kommit ut tre polls från potentiella tipping-staten New Hampshire. Trump leder med 1%, 3% respektive tied.

Pusslet för Trump börjar lösas, Clinton blir mer och mer inträngd i ett hörn

Räknar man bort de tidigare NH-undersökningarna i oktober har alltså Trump i nuläget över 270 elektorer.
2016-11-03, 19:08
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur man än vrider och vänder på det så är det HAT som driver den demokratiska kampanjen. Melania (Trumpens donna) är en obildad fjant. Tror inte det, hon slår säkerligen de flesta av er i schack. Att hennes engelska uttal inte passar vissa, då måste ni komma ihåg att det bor 10 mille mexare i TEXAS...

The DONALD är kåt. Faktum. Att sen Hillary & hennes kampanj går ut med helt grundlösa attacker mot Trumpen visar bara på deras desperation. Om nåt fall ska upp i domstol igen, så är det han som knullade Monica L... Ja, just precis - HAN!
1. Jag tror att de flesta som kritiserar Trump gör det av någon form av hat mot honom. Jag är en av dem

2. Jag tror att en önskan om att demokraterna ska vinna är den största delen av vad som driver demokraternas kampanj...

3. Jag ger blanka fan i Trumps tjej. Är du dum i huvudet? Det är inte hon som ställer upp som president.

4. Att "The DONALD" är kåt skiter jag också i. Det ursäktar inget.

5. Otrohet är inte ett brott. Dessutom är det inte Bill Clinton som ställer upp som president.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-03 kl. 19:12.
2016-11-03, 19:09
Medlem
Här uppdatering på New Hampshires undersökningar:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/nh/new_hampshire_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein -6022.html

Väntar fortsatt på fler undersökningar på andra rustbelt-stater som Michigan, Minnesota och Wisconsin. Trumps givna chans. Det är ej Nevada och Colorado som är vägen till Vita Huset.

Likt Brexit med Nordöstra England är det Rustbelt-staterna som har potential att tippa valet till fördel för Trump. Vi ser redan nu bra siffror i Ohio, Iowa och New Hampshire.
2016-11-03, 19:13
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Kommit ut tre polls från potentiella tipping-staten New Hampshire. Trump leder med 1%, 3% respektive tied.

Pusslet för Trump börjar lösas, Clinton blir mer och mer inträngd i ett hörn

Räknar man bort de tidigare NH-undersökningarna i oktober har alltså Trump i nuläget över 270 elektorer.

Jösses! Det betyder att Trump nu tar ledningen?
Senast redigerad av svallerbyttan 2016-11-03 kl. 19:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in