=T-80U|58916614]
Citat:
Nej. Problemet är att du inte kan härleda det du anser att jag skulle ha fel i till mina faktiska påståenden.
Du har fel i alla dina faktiska påståenden, vilket jag visar.
Citat:
Återigen en halmgubbe. Jag har varken påstått att Danmark behöver eller att de inte behöver ubåtar. Det ENDA jag har påstått är att de, om de ska patrullera kring Färöarna och Grönland, samt operera med England och USA i Nordatlantens nordligare delar skulle behöva atomubåtar, då det varken är operativt effektivt att ligga och tröska med dieselelektriska ubåtar i de vattnen, eller är möjligt att möta eventuella fiender i de vattnen, då samtliga fiender i de häraden är atomdrivna.
Nej det behöver det inte, de kan patrullera och operera i alla delar av Nordsjön givet vad det operativa läget kräver, eftersom de skulle ha räckvidd och uthållighet för det.
Vidare har både svenska och norska konventionella ubåtar mött atomdriva och besegrat dem.
Citat:
Jag missar ingenting. Problemet med ditt resonemang är att du inte har förstått var Norge, Frankrike och Holland opererar med sina dieselelektriska ubåtar. Vidare har du inte förstått varför Frankrike har atomubåtar, om nu dieselelektriska ubåtar fungerar lika bra precis överallt.
Du gillar inte halmgubbar, men du kastar ur dig dem med lätthet?
Citat:
Vidare har du ingen koll på var den norska marinen påstår sig kunna operera väl med sina ubåtar.
Men det är klart... Den norska marinen förstår ju ingenting. Det gör däremot Sonnenwende på Flashback.
Den norska marinen kan tydligen inte upphandla eftersom de köper tyska konventionella ubåtar, när de uppenbarligen behöver atomdrivna för att lämna sina fjordar.
Citat:
Yes. Något jag heller aldrig dementerat.
Ja, i jämförelse med andra dieselelektriska ubåtar av äldre snitt.
Något jag aldrig dementerat.
Sluta, för Guds skull, att bygga halmgubbar som du sedan står och fäktar mot i din enfald.
Problemet är att med de egenskaper son en nya tekniken ger så är konventionella ubåtar minst lika bra att patrullera och kriga med i Nordsjön som atomubåtar, dessutom billigare.
Dock har Danmark gjort sig av med en viktig resurs som de nu hade behövt givet det säkerhetspolitiska läget.