Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Tydligen ska dom ha återfunnits i något slags personligt förvaringsutrymme. Jag tänker mig att varje intagen har en liten låsbar box inne i duschrummet där denne kan ha schampo och dylikt. Förstår i och för sig inte vad syftet skulle vara att låta de intagna ha en box där. De kan ju lika gärna ha duschprylarna på rummet och sedan ta med sig dessa vid tvagning.
Om det står namnlappar på förvaringsutrymmena (vilket jag hoppas att det inte gör) så måste det ju vara världens enklaste grej att att kommunicera.
Det finns inga låsbara boxar i duschrummet utan ett sådant är helt avskalat. När de säger personligt förvaringsutrymme så menar dom nog att lapparna varit gömda på en överenskommen plats, till exempel inne i duschhandtaget eller under toalettsitsen, men de vill inte skriva ut detaljer för att inte fler häktade ska få samma tankar om att kommunicera.
Att de här lapparna hittas beror förstå på att häktespersonalen söker av toa- och duschutrymmen efter gömda lappar. Det är ju inte direkt en ny tanke. Men häktespersonalen vill inte att häktade ska sluta skriva lappar, för innehållet i lapparna kan ge uppslag till förhören.