2016-11-03, 13:22
Medlem
Får en känsla av att detta bara är skitsnack då det är lite nyhetstorka. Långsökt alltihop. Hela upplägget är absurt och påhittat av någon som läser för mycket deckare.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-03 kl. 13:26.
Citera
2016-11-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Får en känsla av att detta bara är skitsnack då det är lite att skriva om idag. Långsökt alltihop.

Är det Aftonbladet du syftar på?
Citera
2016-11-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det Aftonbladet du syftar på?
Ja, och Expressen skriver väl samma skit.
Citera
2016-11-03, 13:35
Medlem
Kanske är desinformation också.
Just för att Flashbackpopulationen ska gotta sig lite mer och skvallra runt.
Till slut dyker nåt nytt uppslag upp för snuten.
Och de har en tråd att dra i igen.
Citera
2016-11-03, 13:41
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Tydligen ska dom ha återfunnits i något slags personligt förvaringsutrymme. Jag tänker mig att varje intagen har en liten låsbar box inne i duschrummet där denne kan ha schampo och dylikt. Förstår i och för sig inte vad syftet skulle vara att låta de intagna ha en box där. De kan ju lika gärna ha duschprylarna på rummet och sedan ta med sig dessa vid tvagning.

Om det står namnlappar på förvaringsutrymmena (vilket jag hoppas att det inte gör) så måste det ju vara världens enklaste grej att att kommunicera.

Det finns inga låsbara boxar i duschrummet utan ett sådant är helt avskalat. När de säger personligt förvaringsutrymme så menar dom nog att lapparna varit gömda på en överenskommen plats, till exempel inne i duschhandtaget eller under toalettsitsen, men de vill inte skriva ut detaljer för att inte fler häktade ska få samma tankar om att kommunicera.
Att de här lapparna hittas beror förstå på att häktespersonalen söker av toa- och duschutrymmen efter gömda lappar. Det är ju inte direkt en ny tanke. Men häktespersonalen vill inte att häktade ska sluta skriva lappar, för innehållet i lapparna kan ge uppslag till förhören.
Citera
2016-11-03, 13:43
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, man ju alltid hoppas. Men snarare har det varit ett sätt att hålla kvar MR i hennes grepp.
Det bästa vore väl att sätta MR på ett annat häkte. Hur svårt är det?

Exakt! Hur fan kan de placeras på samma häkte??
Citera
2016-11-03, 14:51
Medlem
ArseneLupins avatar
Eskilstuna-Kuriren: Här dyker polisen i Eskilstunaån efter bevis från Arbogamordet
Citat:
Sjöpolisen i Stockholm söker sedan tiotiden under torsdagen efter "ett föremål" i Eskilstunaån. Enligt uppgifter till Eskilstuna-Kuriren kan det vara mordvapnet från Arbogamordet som eftersöks.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4497097-har-dyker-polisen-i-eskilstunaan-efter-bevis-fran-arbogamordet
Citera
2016-11-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Eskilstuna-Kuriren: Här dyker polisen i Eskilstunaån efter bevis från Arbogamordet

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4497097-har-dyker-polisen-i-eskilstunaan-efter-bevis-fran-arbogamordet

Vem har börjat sjunga; JM el afghanen?
Citera
2016-11-03, 15:34
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vem har börjat sjunga; JM el afghanen?

Om någon börjat sjunga sätter jag mina slantar på honom. Det är ganska troligt att polisen lyckats säkra teknisk bevisning som binder honom till brottsplatsen. Om så är fallet finns det nog ingen anledning för honom att skydda JM.
Citera
2016-11-03, 15:48
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om någon börjat sjunga sätter jag mina slantar på honom. Det är ganska troligt att polisen lyckats säkra teknisk bevisning som binder honom till brottsplatsen. Om så är fallet finns det nog ingen anledning för honom att skydda JM.
Helt klart. 100% att det är han.

Detta kanske leder till att JM tvingas ta till ett motdrag där hon skyller på honom. Det kanske innebär att hon kommer att medge de faktiska omständigheterna men hävda att det var han som var drivande och att det var han som utförde mordet och att hon har varit rädd för honom etc.
Citera
2016-11-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc

Ja, håller med, tycker det 'känns' så. Uppgiften om att nåt kan ligga i ån kommer väl knappast från nåt vittne, efter så här pass lång tid?
Citera
2016-11-03, 16:22
Medlem
JM tvättade ju bilen med våldsam frenesi dagen efter mordet (?)
Kanske mordvapnet hade gömts under sätet och det fick följa med lortvattnet ut i ån. Eller något i den stilen.
Så det är inte världens konstigaste plats att leta på, IMHO.
Tanken på att hon missat att dra sin tandborste under sätet är ju ganska läcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in