Citat:
Ursprungligen postat av
Luton
Nu har jag läst din sammanställning, imponerande och intressanta antagande.
Men, det är just vad det är.
Antaganden, indicier om du så vill. Jag säger inte att dessa antagande är fel, men det är inte fakta, då hade fallet varit löst.
Var hittar jag klippet där Bendiksen och Johaug erkänner att de har ljugit? Eller är även det ett antagande eller något du vet till hundra procent?
Om så är fallet, är jag den förste att kräva livstids avstängning.
Nope. Det var inga antaganden där. Det var fakta. I alla fall det som var poängen med dom.
Johaug blödde, hade svårt att sova och äta. Ingen tänkte på att kolla i medicinväskan. Ingen tänkte på att dom kunde gå till ett apotek och låta läkaren hjälpa på distans. När läkaren väl kom ner utan medicin 5(?) dagar senare så dröjde det en och en halv dag innan han gick ut för att köpa salvan. Under tiden som Johaug hade svårt att äta och sova. Anledningen till att han inte hade med sig medicin var att han trodde att det fanns i medicinväskan. Den väskan som ingen hade tänkt på att kolla i under dom 5 dagarna som Johaug hade haft öppna sår på läpparna. När han väl gick ut så gick han inte till ett av flertalet apotek som fanns i stan utan han gick till "hälsokostaffären" som låg granne med hotellet. Trots att dom på det riktiga apoteket som låg 100 meter längre upp på samma gata hade exakt samma salva som hon brukar använda.
Och när han väl köper salvan så köper han en salva med anabola steroider i. Utan att bry sig om att kolla innehållet. Utan att kika ens på asken som har en gigantisk varningsskylt som säger DOPING. Johaug tar emot asken utan att se den gigantiska varningsskylten och utan att kolla innehållet. Samma Johaug som en vecka innan i en intervju har sagt att hon alltid kontrollerar allting hon använder både en, två och tre gånger.
Allt detta är fakta och/eller saker som Johaug och läkaren själva har sagt. Det är inga antaganden.
Vad är troligast? Att dom ljuger eller att flertalet personer som är mångåriga proffs på området inte bara får ett hjärnsläpp utan en hel rad med gigantiska hjärnsläpp?
Lägger man dessutom till att en av bieffekterna av Clostebol är munsår, läkare i Italien inte rekommenderar salvan till läpparna och att historien på åtminstone två punkter har ändrats under tiden (tidpunkten för mötet mellan Johaug och läkaren och när munsåren dök upp) så framträder inte direkt en trovärdig historia.
Så frågan är enkel. Ljuger dom? Eller är det två av världens absolut mest puckade människor vi har att göra med här? Där en av dom är läkare med 30 års erfarenhet och med en tidigare chefspost i företaget som tillverkar just denna dopingsalva.
Jag påstår som sagt inte att det är medveten doping i prestationshöjande syfte. För det vet vi inte. Men med så många luckor i historien är det inte möjligt att den stämmer. Dom döljer nånting.