2016-11-02, 16:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Jag är helt på det klarar att ni besitter mer vetskap om detta än mig, jag har inte bemödat mig att lusläsa allt.
Men är det klarlagt att det är en cover up?
Nu är det fan tredje gången jag skriver detta till dig, läs mitt inlägg sist på sidan 483. Där har jag citerat två poster som samlar ihop en stor hög med konstigheter i historien. Dom två förra gångerna uttryckte jag mig snällt men nu börjar jag tröttna. Läs det och återkom sen, alternativt om du inte vill läsa det, skit i att återkomma.

Allt är bara sammanställt av det som kommit fram i olika artiklar och intervjuer, inget är hemligt eller dolt, det är "bara" att ingen i gammelmedia har bemödat sig att samla ihop det och tänka kritiskt.
Citera
2016-11-02, 16:48
Medlem
Citat:
Jag är helt på det klarar att ni besitter mer vetskap om detta än mig, jag har inte bemödat mig att lusläsa allt.
Men är det klarlagt att det är en cover up? Isf kommer väl alla instanser sättas in och case closed?
Ni är mer insatta än mig och har fakta som inte det har skrivits om i norsk eller svensk media, har dessa fakta presenterats för ansvariga?
Som GW säger, gör det inte så svårt, jag tycker det är en högst rimlig förklaring att hon har smetat på sina läppar med denna salva och sen åkt fast i ett dopingtest, men inte haft för avsikt att prestera bättre.
Omständigheter finns här också, hade en ryss sagt samma sak hade jag inte trott det pga dopinghistoriken, Norge har inte en sådan.
Straffet ska isf handla om oaktsamhet och inte om att medvetet fuska till sig bättre resultat.
Om det nu förekommer, vilket jag inte tror, systematisk doping och har gjort en längre tid, vad är det då som talar för att det inte skulle förekomma liknande i Sverige?
Skulle Sverige vara förskonade?
Tror du/ni att Johaug medvetet fuskat?
¨

Hon ska dömas som dopad allt annat vore galet testad positivt för anabola då ska man dömas efter de åxå oavsett om de var med vetet eller inte .. ska inte spela någon roll om du är från Norge eller ryssland när man tittar på på fakta..

sedan hennes historia hur de gick till har ju väldigt många frågetecken som jag ser de åxå
Citera
2016-11-02, 16:53
Medlem
Citat:
Men är det klarlagt att det är en cover up? Isf kommer väl alla instanser sättas in och case closed?
Ni är mer insatta än mig och har fakta som inte det har skrivits om i norsk eller svensk media, har dessa fakta presenterats för ansvariga?
Som GW säger, gör det inte så svårt, jag tycker det är en högst rimlig förklaring att hon har smetat på sina läppar med denna salva och sen åkt fast i ett dopingtest, men inte haft för avsikt att prestera bättre.
Omständigheter finns här också, hade en ryss sagt samma sak hade jag inte trott det pga dopinghistoriken, Norge har inte en sådan.
Straffet ska isf handla om oaktsamhet och inte om att medvetet fuska till sig bättre resultat.
Om det nu förekommer, vilket jag inte tror, systematisk doping och har gjort en längre tid, vad är det då som talar för att det inte skulle förekomma liknande i Sverige?
Skulle Sverige vara förskonade?
Tror du/ni att Johaug medvetet fuskat?

Jag tycker Johaug själv utför ett fantastiskt arbete för att göra denna soppa så ej trovärdig som möjligt.

Det som driver henne är väl att dra in så många miljoner som möjligt.Vi som sett hennes fejkade målgester ser att det inte är vinstglädje, utan snarare pengaglädje, eller "ännu en dag på jobbet".
Citera
2016-11-02, 17:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
¨

Hon ska dömas som dopad allt annat vore galet testad positivt för anabola då ska man dömas efter de åxå oavsett om de var med vetet eller inte ..

I detta fallet är det även klarlagt att det var medvetet.
Hon tog medvetet en salva som innehåller steroider. Hon brydde sig inte om att kontrollera innehållet. Asken var t.o.m. märkt med en doping-symbol.
Helt uppenbart är det grov oaktsamhet från TJ vilket borde göra ev. straffrabatt minimal.

Det viktiga är att det finns en nolltolerans så man inte kan klara sig med mer eller mindre trovärdiga "historier". Tyvärr är historien full av dessa "historier" från fuskare som (först) bedyrat att de är oskyldiga. Det ironiska är att Norge har kämpat hårt för just detta, men nu passar det inte längre...

Det kanske låter hårt, men om TJ:s story mot förmodan stämmer (det är bara en helt osannolik otur i antal hjärnsläpp/konstigheter), så får hon skylla sig själv om hon är så oseriös att hon inte lägger 5 minuter på att kolla upp ifall ett nytt okänt läkemedel står med på dopinglistan. Det ingår i grundkurs 1A för en elitidrottare.
Citera
2016-11-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu är det fan tredje gången jag skriver detta till dig, läs mitt inlägg sist på sidan 483. Där har jag citerat två poster som samlar ihop en stor hög med konstigheter i historien. Dom två förra gångerna uttryckte jag mig snällt men nu börjar jag tröttna. Läs det och återkom sen, alternativt om du inte vill läsa det, skit i att återkomma.

Allt är bara sammanställt av det som kommit fram i olika artiklar och intervjuer, inget är hemligt eller dolt, det är "bara" att ingen i gammelmedia har bemödat sig att samla ihop det och tänka kritiskt.

Lugn och fin.
Nu har jag läst din sammanställning, imponerande och intressanta antagande.
Men, det är just vad det är.
Antaganden, indicier om du så vill. Jag säger inte att dessa antagande är fel, men det är inte fakta, då hade fallet varit löst.
Var hittar jag klippet där Bendiksen och Johaug erkänner att de har ljugit? Eller är även det ett antagande eller något du vet till hundra procent?
Om så är fallet, är jag den förste att kräva livstids avstängning.
Citera
2016-11-02, 17:38
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Var hittar jag klippet där Bendiksen och Johaug erkänner att de har ljugit? Eller är även det ett antagande eller något du vet till hundra procent?

Jag ser att du är skrivkunnig, men har du svårt att förstå skriven text?
Du återkommer gång efter gång och upprepar samma frågor som besvaras tydligt och klart.
Varför inte gå tillbaka, läsa tidigare inlägg, därefter begrunda vad som framkommit.
Som det nu är besudlar du forumet med dina inlägg.
Citera
2016-11-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Jag ser att du är skrivkunnig, men har du svårt att förstå skriven text?
Du återkommer gång efter gång och upprepar samma frågor som besvaras tydligt och klart.
Varför inte gå tillbaka, läsa tidigare inlägg, därefter begrunda vad som framkommit.
Som det nu är besudlar du forumet med dina inlägg.

Jo, även den förmågan hanterar jag.
Upprepar tycker jag inte att jag gör.
Men skitsamma, kungen skrev att "Det vi vet är att Johaug och läkaren ljuger", det är vad jag opppnerar mig emot.
För vi vet faktiskt inte det, man kan absolut anta att de ljuger, men vi vet inte.

För att vi har olika uppfattningar och kanske tycker olika i frågan kan du ju inte skriva att jag besudlar forumet.
Vi tycker olika, fine, jag är inte ohövlig mot dig.
Citera
2016-11-02, 18:29
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Jo, även den förmågan hanterar jag.
Upprepar tycker jag inte att jag gör.
Men skitsamma, kungen skrev att "Det vi vet är att Johaug och läkaren ljuger", det är vad jag opppnerar mig emot.
För vi vet faktiskt inte det, man kan absolut anta att de ljuger, men vi vet inte.

För att vi har olika uppfattningar och kanske tycker olika i frågan kan du ju inte skriva att jag besudlar forumet.
Vi tycker olika, fine, jag är inte ohövlig mot dig.

Man kan lika gärna fråga hur du vet att de talar sanning? Brukar dopare göra det eller brukar de försöka dölja sitt brott med lögner? Det som ingen tror är att hon använt salvan för att dopa sig, det som alla med tre hjärnceller tror är att hon p.g.a. nya effektivare testmetoder inte kunnat dölja sitt steroidintag det här året och att läkaren då kommit med sin "smarta" plan att använda salvan för att kunna påstå att spåren i urinen kommit därifrån.
Jag har dessutom hört att spruckna/såriga läppar är en biverkning vid bruk av just clostebol, någon här som vet om det stämmer?
Citera
2016-11-02, 18:35
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Lugn och fin.
Antaganden, indicier om du så vill. Jag säger inte att dessa antagande är fel, men det är inte fakta, då hade fallet varit löst.

Beror på vilken av lögnerna du tänker på.
Söker du på VG eller Dagbladets sidor så kommer du finna några artiklar/klipp.
Ena lögnen, jag måste anse att det är en lögn, handlar om att han slängde asken direkt. För att lite senare berätta att tuben låg i asken när han lämnade den till TJ.
Så fanns det väl även lite lögnaktiga påståenden från TJ vad gäller problemen med läpparna. Ena gången sa hon si och andra gången sa hon så.
Citera
2016-11-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Den fakta-bit som stärker historien är att TJ hade ovanligt jobbiga munsår vid detta tillfälle.
Låter osannolikt att man medvetet har planerat att hon ska få det i förväg (utifallatt).
Hade hon bara "tur" som hade det just när hon åkte dit?
Samtidigt är den officiella förklaringen ännu mer osannolik...

Även om man köper att steroiden har sitt upphov i salvan, handlade mitt resonemang kring medvetet intag av clostebol produkt. De hävdar omedvetet intag. Medvetet intag är att klassa som uppsåtlig doping och 4 års avstängning.

Som sagt, allt talar för medvetet intag
Senast redigerad av grobiankungen 2016-11-02 kl. 18:44.
Citera
2016-11-02, 18:39
Medlem
whogivesafucks avatar
Är väl också lite konstigt att det är det egna landets dopingbyrå som utreder sina egna.
Och hur är det nu med oviljan att lämna ut provsvaren. Vad är det som skall vara så hemligt ?
Proverna är analyserade och ingenting normalt kan förändra resultatet. Kan knappast påverka en utgång av en eventuell dom.
Hur har man gjort i andra fall ? Någon som vet om svar har lämnats ut innan ?
Citera
2016-11-02, 18:44
Medlem
Citat:
Lugn och fin.
Rent juridiskt förstår jag precis vad du menar. Det finns inte, åtminstone såvitt vi vet, några handfasta bevis som talar emot Johaugs och Bendiksens version av hur det har gått till. Det finns dock väldigt starka tvivel på att deras historia stämmer, vilket har redovisats i den här tråden.

Problemet är ju att när det gäller dopning förekommer ingen juridisk rättvisa som vi känner den. När det gillar vissa ämnen, som anabola steroider, är det nolltolerans. Det spelar ingen roll hur du har fått i dig steroiderna - blotta förekomsten av ämnet i din kropp gör att du har brutit mot reglerna. Det enda som kan rädda idrottsmannen eller kvinnan i ett sådant läge är om de har utsatts för rent sabotage, typ att någon blandat steroider i deras mat. Vilket i och för sig inte är så lätt att bevisa.

Tillverkaren av preparatet (salvan) som använts i det här fallet har varit väldigt tydliga med att det är doping, och det är heller ingen som har påstått att Johaug utsatts för sabotage. Det enda Johaug och Bendiksen skyller på är sitt eget slarv. Och det är tyvärr en helt ohållbar förklaring eftersom det då vore väldigt lätt för idrottsmän i framtiden att påstå att de inte visste att det var otillåtna ämnen i preparaten man använder. Ungefär som att en fortkörare skulle komma undan genom att säga att jag såg inte hastighetsskylten.

Själv är jag efter vad som framkommit de senaste veckorna övertygad om att Johaug medvetet använt anabola steroider under hela sommaren. Historien med läppsalvan är bara en cover-up. Men visst, några bevis har vi inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in