2016-11-02, 14:46
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jo det är synd om mördaren. Sluta rota i det här mordet. Gå vidare bara!

Intressant uppfattning, att "sluta rota". Den uppfattningen delas inte av lagstiftarna emellertid. Det finns ingen preskriptionstid för brottet "mord".
Citera
2016-11-02, 14:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Kan man dra slutsatsen att polisen bortser från Pias uppgifter helt alltså? Jag tyckte Pia verkade trovärdig, men polisen menar alltså att hon ljuger?
Framgick det av programmet om Pia tidigare hade lämnat de här uppgifter till polisen?
Citera
2016-11-02, 14:52
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sade Pia i programmet att hon hade lämnat uppgifter till polisen?

Nej det minns jag inte om hon sa. Men Pias uppgifter ingår väl i Mark och Bosses utredning som sedan lämnades till polisen?, eller har inte Mark och Bosse lämnat in sin utredning än?).
Citera
2016-11-02, 15:03
Medlem
Citat:
Nu finns det väl inga uppgifter om att någon har suttit och flinat i alla år. Oavsett vem gärningsmannen är så är väl det troligaste att han inte har mått särskilt bra. Varken före eller efter mordet.

Mördade han henne och hunden verkligen, gjorde han verkligen det, och har kunnat uppträda självsäkert och målmedvetet, utan att bryta ihop av ångest, efter det...under tiden en helt oskyldig människa torterats om inte annat...ja då tycker i alla fall inte jag att man kan säga att det är troligt att "han inte har mått särskilt bra". Är han helt oskyldig är det en annan sak.

Citat:
Jag har för mig att Pia sade att han hade måttat ett slag. Det sades väl inget om att någon hade misshandlats.

Jag tycker det är märkligt att ta upp att han "måttade" ett slag, utan att ha vidrört henne, om det är så att han misshandlat henne på riktigt...vad är luftmisshandel för något att ta upp då?

Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jo det är synd om mördaren. Sluta rota i det här mordet. Gå vidare bara!

Lägg av din tomte!!
Citera
2016-11-02, 15:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...under tiden en helt oskyldig människa torterats om inte annat...
Varifrån kommer uppgiften om att hon skulle ha torterats?
Senast redigerad av Draifos 2016-11-02 kl. 15:10.
Citera
2016-11-02, 15:20
Medlem
Citat:
Varifrån kommer uppgiften om att hon skulle ha torterats?

Jag tänkte på att Sture måste ha känt sig psykiskt torterad av att bli betraktad som Eva och Labans mördare...är PAJ skyldig måste han vara oskyldig.
Citera
2016-11-02, 15:27
Medlem
Draifoss avatar
OK, jag missförstod dig.
Citera
2016-11-02, 15:44
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Polisen påstår alltså att:

Intressant...

Kan man dra slutsatsen att polisen bortser från Pias uppgifter helt alltså?
Jag tyckte Pia verkade trovärdig, men polisen menar alltså att hon ljuger?

Kanske har polisen DNA eller annan teknisk bevisning som pekar på att Pia/Anneli/Övriga ögonvittnen måste ha misstagit sig?

Kanske hon ljuger men det jag har frågat flera gånger,utan svar är ifall någon vet om Pia och systern lämnade dessa uppgifter redan 87?
Annars känns det som en efterhandskonstruktion
Citera
2016-11-02, 16:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Artikel i sin helhet (utan bilder och länkar):

Tack habet!

Citat:
– Våra slutsatser grundar sig på fakta, medan de är ute efter att sälja ett program. De har hängt på en egen teori som inte är verklighetsbaserad, säger Börje Öhman.

Öhman har naturligtvis rätt i att TV4 är ute efter att tjäna pengar på en spännande teori, men samtidigt vill han inte berätta vad det var som inte baserade sig på fakta i programmet. Jag tycker nog att den där artikeln blev lite till polisens nackdel. Å andra sidan kan han ju vara förhindrad att säga något pga. förundersökningssekretessen.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-02 kl. 16:32.
Citera
2016-11-02, 16:27
Avslutad
Enligt programmet så var ju Mr P aldrig misstänkt för brottet, troligen förhördes han bara som ett eventuellt vittne och om han bar på någon information som kunde hjälpa polisen.

Det är iaf vad jag personligen tror, många gånger kan mördaren finnas väldigt nära och polisen kanske till och med har rätt personer i sin närhet utan att ens misstänka, det är säkert samma sak i tex Brattåsfallet.

Men om nu P är mördaren så undrar man hur det går att leva med något sådant, jag tror man kan förtränga väldigt mycket, finns ju folk som tex har förträngt barndomen till större del och efter 30 år har nog det mesta suddats ut till en dålig mardröm.
Citera
2016-11-02, 16:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Mördade han henne och hunden verkligen, gjorde han verkligen det, och har kunnat uppträda självsäkert och målmedvetet, utan att bryta ihop av ångest, efter det...under tiden en helt oskyldig människa torterats om inte annat...ja då tycker i alla fall inte jag att man kan säga att det är troligt att "han inte har mått särskilt bra". Är han helt oskyldig är det en annan sak.

Jag tycker det är märkligt att ta upp att han "måttade" ett slag, utan att ha vidrört henne, om det är så att han misshandlat henne på riktigt...vad är luftmisshandel för något att ta upp då?

Lägg av din tomte!!

Luftmisshandeln är väl självklart viktig att ta upp. Han rusade ju emot henne med knuten näve, tur nog lyckades hon komma undan med blotta förskräckelsen. Hon satt väl i bilen vad jag förstod och han rusade mot den, hon lyckades säkert stänga igen bilrutan eller bildörren, så han inte kom åt att slå henne, annars hade han nog klappat till henne?
Att han misshandlat henne på riktigt någon gång har åtminstone inte jag läst någonstans?
Citera
2016-11-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Luftmisshandeln är väl självklart viktig att ta upp. Han rusade ju emot henne med knuten näve, tur nog lyckades hon komma undan med blotta förskräckelsen. Hon satt väl i bilen vad jag förstod och han rusade mot den, hon lyckades säkert stänga igen bilrutan eller bildörren, så han inte kom åt att slå henne, annars hade han nog klappat till henne?
Att han misshandlat henne på riktigt någon gång har åtminstone inte jag läst någonstans?

Fast att gå från luftmisshandel till hämta-kniven-och-döda-besinningslöst verkar vara ett väldigt, väldigt stort steg att ta...att det går fullständigt slint först när en "låtsasflickvän" har en annan och inte redan när ett förhållande med en riktig flickvän tar slut tycker jag är lite märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in