Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Samt också gärna vara på rätt sida av sina bästa prestationer i den mån att han har byggt upp ett kapital av bra prestationer i såväl med som motvind och visat sig vara en kugge.
Vad har Icardi gjort? Lite mål samt visat att han med tiden kan bli en viktig spelare för Inter, men han är fan inte en kapten i nuläget.
Du har såklart en poäng. Och därför är det generellt lättare för defensiva spelare att vara kaptener. Om formen är lite sämre eller timingen är lite off så kan man alltid kämpa och visa stort hjärta. Men som klinisk avslutare har du inte den möjligheten.
Dessutom har Icardi uppenbara mänskliga brister som gör det oerhört svårt att respektera honom. Och verkar dessutom ha intellektuella problem som gör att det skulle vara svårt att ta honom på allvar...
Han är en riktigt duktig anfallare, men på en kaptensskala skulle jag ranka honom som oduglig. Han har fantastiskt mycket att bevisa som kapten innan man kan ta honom på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Bra inlägg av Roibot, som jag hoppas kunna återvända till.
Dessena tog över kaptensbindeln efter Conti. Och jag tror att det kan ha varit ett klokt val...
Hamsik steg fram och räddade en poäng. Han har varit kapten sedan 2014, men spelat i Napoli sedan 2007. Tydligen 327 matcher enligt wiki...
Oavsett är han en Bandiera och fin kapten. När nu den största italienska kaptenen genom tiderna är på väg att sluta, så är det fint att det finns andra som kan hålla fanan högt, eftersom även Buffon och Pellessier är på de allra sista åren av sina karriärer.
Om jag har rätt, fritt ur minnet, så är det nog Montolivo som är den som varit kapten längst om vi räknar bort gamlingarna och legendarerna Totti, Buffon och Pellissier. Dvs om man inte räknar med Palombo, vilket man kanske borde...