2016-11-02, 19:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ägarna är inte tillräckligt nära klubben och sedan så anställer man en tränare som inte har koll på Calcio.

I just Inter skulle det kanske kunnat ha fungerat, men det var en chansning. Inte minst eftersom Mancini lämnade precis innan säsongsstarten. Så jag skulle vilja saga att det är bristfällig management hittills... Får se vilken lösning man går efter nu. Men rimligen trodde de flesta att Milano-lagen skulle haft motsatt position i tabellen?

Sen vet jag inte riktigt hela soppan kring Icardi-soppan men känns spontant som att klubbledningen agerade rätt tandlöst där och egentligen valde att inte göra ett skit. Säger att Icardi kan förvänta sig si och så men det sker sedan ingenting.

Jävla situation Inter försatt sig i.
Citera
2016-11-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sen vet jag inte riktigt hela soppan kring Icardi-soppan men känns spontant som att klubbledningen agerade rätt tandlöst där och egentligen valde att inte göra ett skit. Säger att Icardi kan förvänta sig si och så men det sker sedan ingenting.

Jävla situation Inter försatt sig i.

Jag håller med. Och framförallt ganska onödigt. Man hade en etablerad tränare och man satsade på marknaden. Förtsättningarna inför säsongen var goda.Man skulle absolut kunna utmana om åtminstone CL-plats.
Citera
2016-11-02, 19:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag håller med. Och framförallt ganska onödigt. Man hade en etablerad tränare och man satsade på marknaden. Förtsättningarna inför säsongen var goda.Man skulle absolut kunna utmana om åtminstone CL-plats.

Nej, Inter får nog ta på sig den här skiten själv. Dåligt tränarval får man väl säga med facit på hand, uselt jävla kaptensval samt ett extremt märkligt beteende när Icardi nu sedan visade sig vara en arrogant pojke

Pazza Inter.
Citera
2016-11-02, 20:05
Medlem
Citat:
Nej, Inter får nog ta på sig den här skiten själv. Dåligt tränarval får man väl säga med facit på hand, uselt jävla kaptensval samt ett extremt märkligt beteende när Icardi nu sedan visade sig vara en arrogant pojke

Pazza Inter.

Igen så håller jag med dig. Management för mig går ända ned till laget. Och il Capitano spelar en viktig roll inom Calcio. Han ska ta ett stort ansvar och vara förmedlaren av tränarens o ledningens vilja. Samt naturligtvis visa på ledaregenskaper grundade i moral och etik.
Citera
2016-11-02, 20:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Igen så håller jag med dig. Management för mig går ända ned till laget. Och il Capitano spelar en viktig roll inom Calcio. Han ska ta ett stort ansvar och vara förmedlaren av tränarens o ledningens vilja. Samt naturligtvis visa på ledaregenskaper grundade i moral och etik.

Samt också gärna vara på rätt sida av sina bästa prestationer i den mån att han har byggt upp ett kapital av bra prestationer i såväl med som motvind och visat sig vara en kugge.

Vad har Icardi gjort? Lite mål samt visat att han med tiden kan bli en viktig spelare för Inter, men han är fan inte en kapten i nuläget.
Citera
2016-11-02, 20:39
Medlem
Citat:
Samt också gärna vara på rätt sida av sina bästa prestationer i den mån att han har byggt upp ett kapital av bra prestationer i såväl med som motvind och visat sig vara en kugge.

Vad har Icardi gjort? Lite mål samt visat att han med tiden kan bli en viktig spelare för Inter, men han är fan inte en kapten i nuläget.
Du har såklart en poäng. Och därför är det generellt lättare för defensiva spelare att vara kaptener. Om formen är lite sämre eller timingen är lite off så kan man alltid kämpa och visa stort hjärta. Men som klinisk avslutare har du inte den möjligheten.

Dessutom har Icardi uppenbara mänskliga brister som gör det oerhört svårt att respektera honom. Och verkar dessutom ha intellektuella problem som gör att det skulle vara svårt att ta honom på allvar...

Han är en riktigt duktig anfallare, men på en kaptensskala skulle jag ranka honom som oduglig. Han har fantastiskt mycket att bevisa som kapten innan man kan ta honom på allvar.

Citat:
Bra inlägg av Roibot, som jag hoppas kunna återvända till.

Dessena tog över kaptensbindeln efter Conti. Och jag tror att det kan ha varit ett klokt val...

Hamsik steg fram och räddade en poäng. Han har varit kapten sedan 2014, men spelat i Napoli sedan 2007. Tydligen 327 matcher enligt wiki...

Oavsett är han en Bandiera och fin kapten. När nu den största italienska kaptenen genom tiderna är på väg att sluta, så är det fint att det finns andra som kan hålla fanan högt, eftersom även Buffon och Pellessier är på de allra sista åren av sina karriärer.

Om jag har rätt, fritt ur minnet, så är det nog Montolivo som är den som varit kapten längst om vi räknar bort gamlingarna och legendarerna Totti, Buffon och Pellissier. Dvs om man inte räknar med Palombo, vilket man kanske borde...
Citera
2016-11-02, 21:29
Medlem
Citat:
Det fina med Dybala och Higuain är att de har tillräcklig kvalitet att vinna matcher även då spelet inte fungerar.

Men det är enligt mig främst mittfältet som har varit ”svagt”. Och det är rimligen där som spelet grundläggs. Men nu är Marchisio äntligen tillbaka.

Mittfältet mot Lyon skulle kunna vara Alex Sandro, Marchisio, Pjanic, Khedira, Cuadrado. Inte minst eftersom Dybala saknas, eftersom han kompletterar Higuain på ett strålande sätt.

Offensivt trots att Chiellini saknas. Men man ska erövra tre poäng. Kanske för offensivt för Allegri? Eftersom han sedan kan ha svårt att öka trycket ytterligare om behovet skulle uppstå. Han gillar att ha möjligheter. Kanske starta med Dani Alves?

Äh vafan jag har inte riktigt koll, vad säger trådens Juventus-experter?

Allegri är ett geni, och ställde upp med vad La Gazzetta tolkade som 4-1-2-1-2: Dani Alves, Bonucci, Barzagli, Evra; Marchisio; Khedira, Sturaro; Pjanic; Higiuain, Mandzukic.

Vafan?!
Citera
2016-11-02, 22:14
Medlem
sebastian_s avatar
Jag håller med er som säger att Juventus ska spela roligare,offensivare och mer intensivt. Det är verkligen ingen fest eller bra reklam för serie a när juventus spelar i europa.
Citera
2016-11-02, 22:36
Medlem
sebastian_s avatar
Juve är på gränsen till pinsamma i europa. Just nu står finalen 2015 som den enda framgången de senaste 13 åren. Det här blir minst sagt svårt om de kommer tvåa i gruppen igen. Det är på håret att de förlorar mot franska ligaåttan ikväll. Snälla Milan, kom snart tillbaka.
Citera
2016-11-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag håller med er som säger att Juventus ska spela roligare,offensivare och mer intensivt. Det är verkligen ingen fest eller bra reklam för serie a när juventus spelar i europa.
Mitt inlägg från juli:
Citat:
Du har såklart en poäng, men Barzagli börjar bli gammal och ska spela i de viktiga matcherna och Chiellini kan spela på kanten. Och det fortsätter att florera rykten om Bonucci från kapitalstarka klubbar, även om jag inte tror att han lämnar.

Oavsett ger det Allegri möjligheter. Inte minst eftersom han har tillgång till intelligenta, skickliga och inte minst mångsidiga spelare. Ut med Chiellini på kanten, ner med Dani Alves på andra kanten, och upp med Pjanic till trequartista så har du effektivt och enkelt ändrat från 3-5-2 till 4-3-1-2 utan att ha gjort något byte. Jag hade dock tagit ut Alex Sandro och tagit in Sturaro för balansen.

Juventus ser jävligt starka ut, även om de skulle sälja Pogba.

Och att de vunnit utan att imponera är som vi alla vet jävligt imponerande... I Europa har det dock inte fungerat lika väl. Man riskerar att bli tvåa i gruppen, vilket kan skapa problem framöver. Dock tror jag att ettan som får Juventus grämer sig mest.

När det väl fungerar så är de på en ruskigt hög nivå. Och jag tror att de kan anpassa sig efter motståndarna på ett vis som inget annat europeiskt topplag klarar av...
Citera
2016-11-02, 22:57
Medlem
tjenaretjenares avatar
Juventus är inte i närheten av de bästa lagen i Europa, jag har pratat om det i över ett år nu MEN knappast ingen har velat lyssna. DETTA JUVENTUS HÅLLER PÅ ATT MONTERAS NER PGA EN LEDNING SOM INTE KAN MED SITT JOBB.

Agnelli är ingen ägare för ett lag som dominerar i Europa

Marotta är ingen stor sportchef

Allegri har inte i ett lag med toppambitioner att göra

Vad Marotta, Agnelli, till viss mån Paratici och Nedved har visat är att de har kompetensen till att få allt att funka bra i ett lag och en organisation där nästan inget funkar. Ingen av de här har dock någon form av kompetens att kunna bygga ett utav Europas allra största och bästa klubbar. Tänk er de här människorna i ett Milan eller inter som är på dekis nu de behöver dem, juve behöver dem inte om de nu ska ta de sista stegen.
Citera
2016-11-02, 23:24
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Pazza Inter.
Jag håller med om det du skriver, men man har i alla fall en skön låt. Och det är spelarna som sjunger. Zanetti m fl.

Fast de slår inte gli Azzurris Azzurro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in