Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag anar lite sprickor i Juvemuren. Det ser inte lika stabilt ut och effektivt som det har gjort tidigare år. Mittfältet fungerar inte som det ska. Allegri använder Higuain fel, han är för djupt nere och hämtar boll. Han ska inte synas på mittfältet stup i kvarten.
Jag gillar Cuadrado men han är bra för sällan. Ineffektiv är han också. Han skulle varit bland de bästa yttrarna om han lärde sig att värdera lägena bättre och öka på sin poängskörd.
Hittills vinner Juve men spelet imponerar inte. Juve gör också mer enkla misstag än tidigare.
Det fina med Dybala och Higuain är att de har tillräcklig kvalitet att vinna matcher även då spelet inte fungerar.
Men det är enligt mig främst mittfältet som har varit ”svagt”. Och det är rimligen där som spelet grundläggs. Men nu är Marchisio äntligen tillbaka.
Mittfältet mot Lyon skulle kunna vara Alex Sandro, Marchisio, Pjanic, Khedira, Cuadrado. Inte minst eftersom Dybala saknas, eftersom han kompletterar Higuain på ett strålande sätt.
Offensivt trots att Chiellini saknas. Men man ska erövra tre poäng. Kanske för offensivt för Allegri? Eftersom han sedan kan ha svårt att öka trycket ytterligare om behovet skulle uppstå. Han gillar att ha möjligheter. Kanske starta med Dani Alves?
Äh vafan jag har inte riktigt koll, vad säger trådens Juventus-experter?