Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Men andra ord så kaosar Berny fortfarande runt i Malmö.
Angående hennes skulder har det nog ingenting med Bernys skills att göra. Många skulder försvinner/stryks efter 10 år. Så det är rimligt att anta att en hel del äldre skulder har nått tids ände. Jag tvivlar på att alla skulder hos inkassobolagen är borta. Man får skilja på KMF och inkasso.
Jag tror att de flesta i tråden har fattat att hon pskykosar sig runt mammorna till A:s barn. Till 99% är det hon som massanmäler dem till soc. Andreas har inte fattat än vilken jävla dåre han är involverad med. Och att först hota ett barn för att helgen senare sitta och gulla med det och lägga ut på Fb är sooo Berny.
Berätta gärna mer om hennes upptåg. Berny tar aldrig semester.

Tja. Visst kan jag berätta mer men måste först vara tydlig med att hon faktiskt är fin mot Olivia. Hon är rätt bra på att förklara svåra saker för barn genom att berätta det på en nivå som dom kan ta till sig. När jag varit hemma hos dom när Olivia är här så är det snarare B som engagerar sig, leker, badar henne. A mest tycker hon är söt och fotar men bryr sig inte om att leka. Som i somras fanns det en del större spindlar i deras lägenhet. B har spindelfobi. Men för att inte O ska bli rädd för spindlar så sitter hon i timmar och spelar spel med en spindel. Hon hittar på sagor. Som är riktigt fina och som får O att förstå på sin egen nivå. Men hon kan bara inte ta att a och u har kontakt om sin dotter. U sa till mig en gång att hon hade ju verkligen börjat tycka bra om B trots dom där mordhoten och så kommer dessa anmälningar. Hon fattar ingenting. Min misstanke är att B har en strategi för hur hon ska få ensam vårdnad, eller ja A men så att O blir deras. Och tänker man efter så är det rätt smart. Efter att u anmälde henne för mordhot och hon lyckades bevisa att U ljög. Så tror jag att U kommer ha extremt svårt att anklaga B för något alls. Hon tappade mycket trovärdighet där.
Läst i denna tråd om att B tydligen varit känd för att vara en helt slarvig person. Hon sköter hemmet bra. Det där att sköta markservicen har hon inga problem med nu och så länge jag känt henne.
Och A och B passar bra ihop. Han anar nog ibland hur störd hon är men väljer väl att bortse från det.
Hon är duktig med deras hund. Och skriver kontrakt med Daniel fridell som ska filmatisera hennes tidigare böcker. Men hon är en kall jävla männska.
Fråga på om det är något nu vill veta. Dessutom har jag ibland tillgång till hennes dator, så om ni vill att jag kollar efter nått särskilt så säg till. För att hon är fin mot O räknas inte när hon beter sig som hon gör mot U.
Dessutom har B rätt stort övertag över A. Han frågar om lov för att gå ner i deras garage och fixa med bilen några timmar.
Fan här lät det ju mer som att Berny gör mycket bra. Mena inte alls så. Men såg att hon hävda att städning är svårt för henne på grund av adhd. Ännu en lögn alltså. Hon har fan inte ens meds för sin adhd och sköter hemmet effektivt och noga.