2016-11-02, 00:39
Medlem
Om man tillåts att bli lite filosofisk för ett ögonblick så är det ju ganska intressant just med vanföreställningar, som ju är ett ord som ofta dyker upp i dessa diskussioner om GS och relaterade fenomen. Tror att jag har skrivit det förut ... men det är nog så att vi allihop, var och en, lider av flera olika vanföreställningar inom vissa områden. Det finns nog ingen människa som kan anses vara helt befriad från detta, oavsett om man är en TI eller inte. Det finns ingen som kan hävda att de har absolut koll på precis allt som man kan veta något om i denna existens.

När det gäller hur vi gör våra egna tolkningar av andra och av deras liv så tror jag att vi skapar bilder av varann, och att det sedan är den bilden som styr när det gäller vad vi tänker och tycker om andra. Författaren Don Miguel Ruiz har skrivit en hel del om just detta. Han menar att människor lever i sin egen värld, i sin egen film, och att om någon har en åsikt om dig så handlar den egentligen om den rollfiguren som du spelar i deras egen film. Kritiserar de dig som person så är det en karaktär som de själva har skapat som de kritiserar, de kritiserar bilden som de har av dig, men den bilden är egentligen inte du; den är inte ditt autentiska jag. Och det omvända gäller; de spelar en rollfigur i din personliga film och tolkningsvärld. Människor känner alltså inte varann på djupet. Det enda som vi vet om någon annan är det som vi tror om honom eller henne. Vi känner bara den bild som vi själva har skapat om varann.

Tycker att dessa tankegångar är intressanta och tycker mig också uppleva att det kan ligga en viss sanning i dem, speciellt när man både läser och skriver i den här tråden om gangstalking. Samtliga, såväl skeptiker som TI's, har sina egna personliga vanföreställningar på vissa områden, samt sina egna bilder av både ämnet och de andra flashbackmedlemmarna. Det kanske verkligen är så att vi människor till stor del - eller åtminstone till liten del - lever i våra egna världar, även om vi inte alltid vill erkänna det varken för oss själva eller för andra.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-02 kl. 01:16.
Citera
2016-11-02, 08:21
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Journalister känner nog ofta till att påståenden om GS existerar - men eftersom journalister oftast är hyfsat välutbildade och dessutom ska tillämpa källkritik så lär det inte vara många journalister som är villiga att tro på dessa påståenden. Själv känner jag många journalister och jag kan garantera att ingen av dem tror på gangstalking som reell företeelse.
Precis som era påståenden om GS så är era påståenden om journalister, och vad de är medvetna om, fullständiga fantasier helt utan fakta..

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag känner massor av journalister och ingen av dem känner till det du påstår. Att du påstår att " journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår" visar med all tydlighet att du inte har kontakt med verkligheten.
Och vad tror ni de skulle säga om de verkligen var utsatta?
Kan ni istället fråga era vänner om hur de påverkas av FRA-lagen?

Jonathan Lundqvist från Reportrar utan gränser...
– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister. Det är en konsekvens av ett metodiskt arbete mot terrorism, som i sig kan vara rimligt, men som får stora konsekvenser för en del utav samhället som vi är beroende av, nämligen det demokratiska samtalet, säger Jonathan Lundqvist.
http://www.svt.se/kultur/medier/europa-backar-i-pressfrihet
"... används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister."

Som jag har uppfattat FRA-lagen så kan den ge polisen lagligt stöd för att utföra mycket av det som beskrivs i tråden.
Citera
2016-11-02, 08:42
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Din hypotes är inte särskilt egen utan ganska normal. Givetvis så ser människor mönster och plockar bort irrelevant information. Ibland är systemet trasigt.

Nä jag är väl knappast först med den kopplingen.

Kom på en till grej som jag säkert inte heller är först med. Tror ni att TI:s och övriga som tror på GS också i större utsträckning tror på andra konspirationsteorier? Syftar inte på rimliga teorier som rör tex riggade val och världspolitik utan jag syftar på de riktigt snurriga konspirationerna som chemtrails, David Ickes rymdödlor, Flat earth, Hollow earth, illuminati, fluor-mind control, bigfoot osv.
Citera
2016-11-02, 09:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Och vad tror ni de skulle säga om de verkligen var utsatta?
Kan ni istället fråga era vänner om hur de påverkas av FRA-lagen?

Jonathan Lundqvist från Reportrar utan gränser...
– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister. Det är en konsekvens av ett metodiskt arbete mot terrorism, som i sig kan vara rimligt, men som får stora konsekvenser för en del utav samhället som vi är beroende av, nämligen det demokratiska samtalet, säger Jonathan Lundqvist.
http://www.svt.se/kultur/medier/europa-backar-i-pressfrihet
"... används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister."

Som jag har uppfattat FRA-lagen så kan den ge polisen lagligt stöd för att utföra mycket av det som beskrivs i tråden.

Om de verkligen var utsatta så borde de kunna bevisa det - precis som folk som påstår att de har spöken hemma varenda kväll borde kunna bevisa det. Tyvärr verkar ju både spöken och gangstalking lida av problemen att de varken fastnar på övervakningskamera, lämnar några som helst spår eller ens uppträder annat än när "offret" är helt ensam eller eventuellt med likatänkande...
Citera
2016-11-02, 09:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Nä jag är väl knappast först med den kopplingen.

Kom på en till grej som jag säkert inte heller är först med. Tror ni att TI:s och övriga som tror på GS också i större utsträckning tror på andra konspirationsteorier? Syftar inte på rimliga teorier som rör tex riggade val och världspolitik utan jag syftar på de riktigt snurriga konspirationerna som chemtrails, David Ickes rymdödlor, Flat earth, Hollow earth, illuminati, fluor-mind control, bigfoot osv.

En grundförutsättning för att tro på organiserad GS är att man även tror på att det finns en "organiserad elit" som konspirerar mot "vanliga" människor. Om de sedan benämner den eliten Illuminati, frimurare eller bara "staten" är egalt.

Vidare finns det i tråden gott om exempel på "TI's" som tror att det existerar hemlig teknik som hålls dold. Det handlar om skalärvågor, tankeläsning, hjärn-chip och annan ren Sci-Fi.

Slutligen finns det i tråden exempel på TI's som även tror att jorden är platt eller att det finns rymdödlor på månens baksida.

Så ja, det verkar finnas en klar överrepresentation hos "TI's" att även tro på andra konspirationsteorier.
Citera
2016-11-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Vad menar du att min anmälan till JO skulle bevisa? Att jag har anmält Säpo bevisar den ju, men inte att Säpo utreder mig.

Den bevisar att du gjort en anmälan till JO, inte bara säger att du gjort det. I tråden finns inte ett enda bevis så en JO anmälan hade varit Epic, en TI som faktiskt gjort inte bara begär att de som läser ska tro på era ord utan uppbackning.
Citera
2016-11-02, 10:21
Medlem
Harfagers avatar
Men du /ni sammanfattar ju som ett par hönshjärnor, och jag tror att det nog är mening/ eran strategi .

Precis som att ett par psyksjuka nog blir utsatta för dessa metoder i sina friska perioder för att ALLA som har varit med om metoder från zersetzung ska påminna om dessa sjuka , då de pratar i det trygga Sverige där inget kan hända.

Då skulle ju vi rimligen kunna anta att det kan vara centralt organiserat vissa delar på något sätt.

Jag har visat länk från den person som blir ned tutad dygnet runt utav en små stads lokalbefolkning, där brandmän , poliser ingick i pöbeln men tro att alla dessa utsattas torterare är med i samma sekt blir inte bara jobbigt för dem själva utan även vi som haft detta efter oss många år och vet vad det startade med , anledningen och vilka som utför det.

Jag har ju även besvär med att bli en landsförrädare så så enkelt var det inte att sätta dit dem man trodde på, men detta har svängt under åren med trakassering och den fortsatta tortyren och nu 2015 då jag hittade anledningen, de var bara kåta på 50 miljoner och medalj så är det betydligt lättar att begäran en utredning på dem nu och att fängelse kommer göra dem och Sverige gott.

Sedan ni som pratat om era nära och att dessa skulle vara med mot er , kan inte dessa varit hotade också och kanske hållit er kort av oro och givetvis inte talat om varför ? Visst ni sitter anonymt här och kanske hoppas att de ska läsa och komma och förklara sig , men den chansen är liten då det nu är ca 56 läsare per inlägg och ger tråden en dålig klang även om det inte är vad ni vill. Så ta fakta ni vet , bilder , inspelningar och seriösa möjliga orsaker.

Sett en vacker kvinna som säger sig vara TI och som filmar allt, men hade jag sett henne ute så hade även jag titta på henne så man måste kunna sortera lite
Citera
2016-11-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Den bevisar att du gjort en anmälan till JO, inte bara säger att du gjort det. I tråden finns inte ett enda bevis så en JO anmälan hade varit Epic, en TI som faktiskt gjort inte bara begär att de som läser ska tro på era ord utan uppbackning.

Varsågod:
https://ufile.io/8e914
Det är en kopia av svaret jag fick från JO. Jag har gjort 4-5 anmälningar, men det var den här jag berättade om när jag ringde och ställde frågor.

Det som är överstruket med silverfärg har jag strukit över. Det svarta har Säpo strukit över (fick den här kopian när jag begärde ut mina uppgifter hos dem).
Citera
2016-11-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Varsågod:
https://ufile.io/8e914
Det är en kopia av svaret jag fick från JO. Jag har gjort 4-5 anmälningar, men det var den här jag berättade om när jag ringde och ställde frågor.

Det som är överstruket med silverfärg har jag strukit över. Det svarta har Säpo strukit över (fick den här kopian när jag begärde ut mina uppgifter hos dem).

länken är ingen kopia.
Citera
2016-11-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
länken är ingen kopia.
Vad menar du? Länken är en kopia av svaret jag fick från JO, fast det råkar vara Säpos kopia.
Citera
2016-11-02, 12:43
Medlem
Detta leder ingen vart då samma personer kommer med samma negativa kommentarer och oavsett i vilken form av ( Bevis ) man skulle lämna så skulle inte detta vara tillräckligt!

Att samla bevis är dessutom extremt svårt särskilt när vi sitter och skriver om deras metoder och hur man kan gå tillväga på ett forum som kan läsas av allt/alla då man inte behöver vara registrerad för detta ens.

JO anmälningar leder sällan nån vart då dom knappt utreder något och det krävs extremt mycket i bevisning för att dom ska få tummen ur! Jag har gjort en del anmälningar och även haft kontakt med dom på Telefon och där säger dom tillomed att det är inte många fall dom kollar upp!

Jag läste dock en kommentar från ( one.zero ) angående att hänga ut dessa ( Stalkers ) så vi kunde hjälpa varandra och se om flera blev utsatta av samma personer. Detta lät som en mycket bra ide. Nån som har förslag på hur vi kan gå tillväga där ?
Om flera personer pekar ut samma ( Stalkers ) så är detta en form av bevis och då kan man försöka gå vidare med detta i form av gemensamma anmälningar.
Senast redigerad av Reklam- 2016-11-02 kl. 12:47.
Citera
2016-11-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reklam-
Detta leder ingen vart då samma personer kommer med samma negativa kommentarer och oavsett i vilken form av ( Bevis ) man skulle lämna så skulle inte detta vara tillräckligt!

Att samla bevis är dessutom extremt svårt särskilt när vi sitter och skriver om deras metoder och hur man kan gå tillväga på ett forum som kan läsas av allt/alla då man inte behöver vara registrerad för detta ens.

JO anmälningar leder sällan nån vart då dom knappt utreder något och det krävs extremt mycket i bevisning för att dom ska få tummen ur! Jag har gjort en del anmälningar och även haft kontakt med dom på Telefon och där säger dom tillomed att det är inte många fall dom kollar upp!

Jag läste dock en kommentar från ( one.zero ) angående att hänga ut dessa ( Stalkers ) så vi kunde hjälpa varandra och se om flera blev utsatta av samma personer. Detta lät som en mycket bra ide. Nån som har förslag på hur vi kan gå tillväga där ?
Om flera personer pekar ut samma ( Stalkers ) så är detta en form av bevis och då kan man försöka gå vidare med detta i form av gemensamma anmälningar.

Nej det är en kopia på allt annat än ett svar från JO, får någon annan upp en kopia i länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in