Citat:
Ursprungligen postat av
EddieCabot
Nä jag är väl knappast först med den kopplingen.
Kom på en till grej som jag säkert inte heller är först med. Tror ni att TI:s och övriga som tror på GS också i större utsträckning tror på andra konspirationsteorier? Syftar inte på rimliga teorier som rör tex riggade val och världspolitik utan jag syftar på de riktigt snurriga konspirationerna som chemtrails, David Ickes rymdödlor, Flat earth, Hollow earth, illuminati, fluor-mind control, bigfoot osv.
En grundförutsättning för att tro på organiserad GS är att man även tror på att det finns en "organiserad elit" som konspirerar mot "vanliga" människor. Om de sedan benämner den eliten Illuminati, frimurare eller bara "staten" är egalt.
Vidare finns det i tråden gott om exempel på "TI's" som tror att det existerar hemlig teknik som hålls dold. Det handlar om skalärvågor, tankeläsning, hjärn-chip och annan ren Sci-Fi.
Slutligen finns det i tråden exempel på TI's som även tror att jorden är platt eller att det finns rymdödlor på månens baksida.
Så ja, det verkar finnas en klar överrepresentation hos "TI's" att även tro på andra konspirationsteorier.