Citat:
I mitt fall är det inte så konstigt att det inte går att bevisa. Det brukar bli så när en myndighet ska utreda sig själv. Jag har polisanmält, JO-anmält mm. Det blir nedlagt med en gång. En gång ringde jag och pratade med den person på JO som hade behandlat min anmälan. Jag frågade varför han hade lagt ner utredningen. Hans svar var talande: han hade ringt Säpo och frågat och de uppgifter han fick från dem hade inte föranlett honom att påbörja en utredning. Därför la han ner ärendet.Vid rån brukar det dock finnas t.ex. vittnesuppgifter - ofta samstämmiga t.o.m., det finns videoövervakning, det finns försvunna pengar, det finns dna-spår, det finns kvarlämnade hylsor, vapen, kläder, det finns flyktbilar, och det finns otaliga mängder av rånare som har åkt fast.
Citat:
Det här är en bra fråga. Hur kan de skapa lojalitet hos så många personer? Varför bryter ingen tystnaden? Anledningen är í mitt fall att Säpo hotat dem med åtal om de bryter tystnaden. Förundersökningssekretess osv.
Det är dessutom inte ovanligt att "vanliga brottslingar" anger sig själva pga samvetet, även mobbare kan ju åratal senare ringa upp sina offer och be om ursäkt - varför händer det aldrig inom GS? Vad är det som gör dessa stalkare till både perfekta brottslingar och fullständigt samvetslösa? Är det kanske utomjordingar här också? (Ja frågan är faktiskt allvarligt menad, inga människor kan vara så utstuderat perfekta - och här pratar vi ju om tusentals människor, minst![/url])
) och kan ha kontakter på JO som letar åt denne så.... En kille som outat sig här håller på att bli bostadslös nu så ....