2016-11-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vid rån brukar det dock finnas t.ex. vittnesuppgifter - ofta samstämmiga t.o.m., det finns videoövervakning, det finns försvunna pengar, det finns dna-spår, det finns kvarlämnade hylsor, vapen, kläder, det finns flyktbilar, och det finns otaliga mängder av rånare som har åkt fast.
I mitt fall är det inte så konstigt att det inte går att bevisa. Det brukar bli så när en myndighet ska utreda sig själv. Jag har polisanmält, JO-anmält mm. Det blir nedlagt med en gång. En gång ringde jag och pratade med den person på JO som hade behandlat min anmälan. Jag frågade varför han hade lagt ner utredningen. Hans svar var talande: han hade ringt Säpo och frågat och de uppgifter han fick från dem hade inte föranlett honom att påbörja en utredning. Därför la han ner ärendet.

Citat:
Det är dessutom inte ovanligt att "vanliga brottslingar" anger sig själva pga samvetet, även mobbare kan ju åratal senare ringa upp sina offer och be om ursäkt - varför händer det aldrig inom GS? Vad är det som gör dessa stalkare till både perfekta brottslingar och fullständigt samvetslösa? Är det kanske utomjordingar här också? (Ja frågan är faktiskt allvarligt menad, inga människor kan vara så utstuderat perfekta - och här pratar vi ju om tusentals människor, minst![/url])
Det här är en bra fråga. Hur kan de skapa lojalitet hos så många personer? Varför bryter ingen tystnaden? Anledningen är í mitt fall att Säpo hotat dem med åtal om de bryter tystnaden. Förundersökningssekretess osv.
Citera
2016-11-01, 20:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Det finns en annan, ännu värre orsak till att de fortsätter med kodspråk. De är intresserade av att hålla igång det här eftersom de i princip blivit dolda kändisar. De utnyttjar det här till att göra reklam för sig själva. De får betalt för att skryta om sig själva. Om du kunde fakturera staten för att sitta och skryta om dig själv på nätet, skulle du vilja bli av med den möjligheten?

Vem mer än du känner till att Säpo har blivit "dolda kändisar"?

Självklart har du inga som helst källor för dina påståenden utan du sitter helt hämningslöst och skriver rena fantasier (eller vanföreställningar).

Någon jävla nivå måste ni väl ändå hålla.
Citera
2016-11-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vem mer än du känner till att Säpo har blivit "dolda kändisar"?

Självklart har du inga som helst källor för dina påståenden utan du sitter helt hämningslöst och skriver rena fantasier (eller vanföreställningar).

Någon jävla nivå måste ni väl ändå hålla.
Jag kan tyvärr inte bevisa Säpos brottslighet. Hade jag kunnat bevisa den hade jag inte behövt skriva här. Som jag skrivit tidigare så strävar de efter att alltid kunna förneka allt de gör. Att det finns flera hundratusen i Sverige som läser rapporteringen via dubbelspråk baserar jag på egna iakttagelser.
Citera
2016-11-01, 20:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte bevisa Säpos brottslighet. Hade jag kunnat bevisa den hade jag inte behövt skriva här. Som jag skrivit tidigare så strävar de efter att alltid kunna förneka allt de gör. Att det finns flera hundratusen i Sverige som läser rapporteringen via dubbelspråk baserar jag på egna iakttagelser.

Om du hävdar att Säpo har blivit "dolda kändisar" hos hundratusentals borde det inte vara så svårt att få någon av alla dessa vittna om det. Men det är ju ett rent hypotetiskt resonemang eftersom vi vet att det inte finns flera hundratusen av den enkla anledningen att det inte går att hålla något liknande hemligt hos så många individer. Det skulle ha läkt ut för länge sedan.

Jag är mest fascinerad över hur otroligt märkligt hjärnan kan uppföra sig. Du tror ju uppenbarligen på det här trots att det är fullständigt osannolikt.
Citera
2016-11-01, 20:43
Medlem
Citat:

Äntligen bevis, du kan väl skugga och skapa en länk med din anmälan till JO och andra för sådant slänger man inte, dessutom helt ofarligt om du skuggar >Personuppgifter.

Tack på förhand för det första beviset i denna tråd.
Citera
2016-11-01, 20:47
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
I mitt fall är det inte så konstigt att det inte går att bevisa. Det brukar bli så när en myndighet ska utreda sig själv. Jag har polisanmält, JO-anmält mm. Det blir nedlagt med en gång. En gång ringde jag och pratade med den person på JO som hade behandlat min anmälan. Jag frågade varför han hade lagt ner utredningen. Hans svar var talande: han hade ringt Säpo och frågat och de uppgifter han fick från dem hade inte föranlett honom att påbörja en utredning. Därför la han ner ärendet.

Det här är en bra fråga. Hur kan de skapa lojalitet hos så många personer? Varför bryter ingen tystnaden? Anledningen är í mitt fall att Säpo hotat dem med åtal om de bryter tystnaden. Förundersökningssekretess osv.

Du har väl varit upptagen med att svara de som ställer samma diagnoser på alla , men hade du bild på CS , gärna maskerat ansikte till att börja med ?

Har du titta på mina maskerade bilder på personer i min blogg , åtminstone en ( en av de få , men har bra bilder på han, som jag inte vet namnet på) ser man lite i profil och frisyr?

JO kan du glömma, utan bra bevis och jurister och har du nämnt 100 000 möjliga som vet så ..... Man måste vara noga med vad man säger i detta , även om huvudet har skenat och du funderar i möjligheters möjligheter så måste du titta på vad du lägger fram, innan.

JO anmälan är offentliga så vill du inte outa dig här så ta det lugnt med vad du skrivit i den. Just en som ställde frågan har frågat, i tråden, om jag ville lägga fram mitt ärende i riksdagen eller liknade ( kan bara spåna vilket parti det vore för ) och kan ha kontakter på JO som letar åt denne så.... En kille som outat sig här håller på att bli bostadslös nu så ....

Bilden kan du ju skicka i pm
Senast redigerad av Harfager 2016-11-01 kl. 21:28.
Citera
2016-11-01, 20:58
Medlem
Citat:
Det liknar det jag utsätts för, i en del fall åtminstone. Skillnaderna är väl att jag vet vilka som utsätter mig för det: Säpo. Och att jag hela tiden blir pådyvlad en massa kodspråk och instruktioner i dubbelspråk. Trots att det bevisligen inte finns någon mening med kodspråket. Jag ser inte heller att det finns ett system med bank, pengar etc i era berättelser.

Anledningarna till att Säpo fortsätter med koder är för att det är viktigt för dem att låtsas att det står onda mot goda poliser. Den dikotomin är viktig för dem, eftersom det innebär att de kan skylla allt dåligt som händer på onda polisen (vanliga polisen) medan allt bra som händer är Säpos förtjänst. Bland annat kan jag nämna att de gjorde situationen outhärdlig på ett gammalt jobb jag hade, vilket innebar att jag fick sluta. Det skylldes på onda polisen. När jag sedan fick ett annat jobb ville de att jag skulle vara tacksam för det eftersom de menade att de hjälpte mig att få det.

Det finns en annan, ännu värre orsak till att de fortsätter med kodspråk. De är intresserade av att hålla igång det här eftersom de i princip blivit dolda kändisar. De utnyttjar det här till att göra reklam för sig själva. De får betalt för att skryta om sig själva. Om du kunde fakturera staten för att sitta och skryta om dig själv på nätet, skulle du vilja bli av med den möjligheten?

Denna dialog startade med att TI tyckte det var konstigt och fegt av journalister att inte skriva om GS trotts att Ni tydligen flera ggr skickat information.

Jag har hävdat att det går inte att skriva en sammansatt artikel för det hänger inte ihop.
Exempelvis kan inte TI själva RosaLotus,Harfager och reklam få sina berättelser att överensstämma.

Det finns bara en punkt Ni är ensa om det är att Ni är utsatta för GS, vilken journalist känner sig sugen att komma med den artikeln på det underlaget.

Kapitulera inför fakta. Anledningen till att Ni tycker så olika i 99% av frågorna beror på att de skapas i er egna fantasi. Reklams övertygelse om Säpo är säkert sant för han men inte för andra inte ens RosaLotus och Harfager.

Så att GS inte tas upp i media, är inget att vara förvånad över, motsattsen skulle däremot skulle stå på första sidan.
Senast redigerad av Hallowen 2016-11-01 kl. 21:06.
Citera
2016-11-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Äntligen bevis, du kan väl skugga och skapa en länk med din anmälan till JO och andra för sådant slänger man inte, dessutom helt ofarligt om du skuggar >Personuppgifter.

Tack på förhand för det första beviset i denna tråd.
Vad menar du att min anmälan till JO skulle bevisa? Att jag har anmält Säpo bevisar den ju, men inte att Säpo utreder mig.
Citera
2016-11-01, 21:41
Medlem
EddieCabots avatar
Sitter och lusläser lite och kom över ett inlägg av en av av de mer sympatiska och från GS-håll jämförelsevis mer vettiga skribenterna i denna tråd, nämligen rosalotus inlägg om punktering på bilen.

Ni TI:s kommer ofta med liknande exempel och tack vare det har en hypotes slagit rot i mitt huvud. Ni vet hur många hävdar klockan alltid är lika mycket varje gång de kollar. "Titta! Nu är klockan 21:21 igen, detta händer hela tiden" har man fått höra. Mycket underligt kan tyckas, tills man kommer på att personen ifråga bara lurar sig själv. Visserligen händer det för jämnan att han kollar på klockan och att den då visar just 21:21. Detta kommer han ihåg. Problemet är ju att han faktiskt på reflex kollar klockan flera gånger om dagen. Det är bara det att han filtrerar/glömmer bort varje tillfälle då klockan inte är 21:21.

Kan inte samma mekanism gälla för TI:s när det kommer till mer banala påståenden om GS-attacker? Ni ser en jävla massa samband hela tiden, men filtrerar bort resterande 99 % av alla situationer ni hamnar i och all info ni tar in, när det faktiskt inte händer något mysko alls.
Citera
2016-11-01, 22:22
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Sitter och lusläser lite och kom över ett inlägg av en av av de mer sympatiska och från GS-håll jämförelsevis mer vettiga skribenterna i denna tråd, nämligen rosalotus inlägg om punktering på bilen.

Ni TI:s kommer ofta med liknande exempel och tack vare det har en hypotes slagit rot i mitt huvud. Ni vet hur många hävdar klockan alltid är lika mycket varje gång de kollar. "Titta! Nu är klockan 21:21 igen, detta händer hela tiden" har man fått höra. Mycket underligt kan tyckas, tills man kommer på att personen ifråga bara lurar sig själv. Visserligen händer det för jämnan att han kollar på klockan och att den då visar just 21:21. Detta kommer han ihåg. Problemet är ju att han faktiskt på reflex kollar klockan flera gånger om dagen. Det är bara det att han filtrerar/glömmer bort varje tillfälle då klockan inte är 21:21.

Kan inte samma mekanism gälla för TI:s när det kommer till mer banala påståenden om GS-attacker? Ni ser en jävla massa samband hela tiden, men filtrerar bort resterande 99 % av alla situationer ni hamnar i och all info ni tar in, när det faktiskt inte händer något mysko alls.
Din hypotes är inte särskilt egen utan ganska normal. Givetvis så ser människor mönster och plockar bort irrelevant information. Ibland är systemet trasigt.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-11-01 kl. 22:58.
Citera
2016-11-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det spelar ingen roll - det enda du slipper är madtops privata PM om han nu sänder några. Ignorefunktionen ändrades för ett bra tag sedan.
Läs här: (FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

Ok, hade inte uppmärksammat den ändringen med ignore-funktionen. Har aldrig använt mig av den tidigare heller, så det kan ju förklara saken.
Citera
2016-11-01, 23:59
Medlem
Citat:
Det liknar det jag utsätts för, i en del fall åtminstone. Skillnaderna är väl att jag vet vilka som utsätter mig för det: Säpo. Och att jag hela tiden blir pådyvlad en massa kodspråk och instruktioner i dubbelspråk. Trots att det bevisligen inte finns någon mening med kodspråket. Jag ser inte heller att det finns ett system med bank, pengar etc i era berättelser.

Anledningarna till att Säpo fortsätter med koder är för att det är viktigt för dem att låtsas att det står onda mot goda poliser. Den dikotomin är viktig för dem, eftersom det innebär att de kan skylla allt dåligt som händer på onda polisen (vanliga polisen) medan allt bra som händer är Säpos förtjänst. Bland annat kan jag nämna att de gjorde situationen outhärdlig på ett gammalt jobb jag hade, vilket innebar att jag fick sluta. Det skylldes på onda polisen. När jag sedan fick ett annat jobb ville de att jag skulle vara tacksam för det eftersom de menade att de hjälpte mig att få det.

Tror att jag skulle föredra att, precis som du, med säkerhet känna till vilka det är som är ytterst ansvariga för denna kampanj mot mig. Smärtan som kommer av det som sker blir ju inte mindre för den sakens skull, men klarhet är alltid bra. Att leva en längre tid med ovisshet skapar många stunder av inre stress och frustration.

Ja, då finns det likheter. Känner igen det där med kodat språk, att göra situationer outhärdliga på arbetsplatser samt även det där med att de hjälper till med saker och ting ibland, och hävdar att de gör det för att vara snälla. Men när man senare förstår att den s k hjälpen hängde samman med en underliggande dold agenda att kunna fortsätta med trakasserierna någon annanstans eller i en ny livssituation, och man då inte visar upp tacksamhet gentemot dem, så är de ofta inte sena med att komma med anklagelser om otacksamhet. Har märkt att de ofta sätter i system att försöka få den utsatte att drabbas av skuldkänslor och känna sig som en allmänt dålig person.

Det är också riktigt stressande att inte kunna kommunicera med dem på ett rakt och ärligt sätt. De verkar vara fångade i sin värld av koder och tycks ha hittat på alternativa betydelser av ord än de som är de vedertagna.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-02 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in