Citat:
Ursprungligen postat av
theKGS
Du kanske inte borde kommentera i tråden om du inte vet vad den handlar om?
Gangstalking är inte vanlig (riktig) stalking och de två fenomenen går ej att genomföra.
Gangstalking är uteslutande ett upplevt fenomen där en person menar sig vara förföljd av en större grupp människor. Symptomatiskt för en person som upplever sig utsatt för gangstalking, en sk. Targeted Individual, är att personen inte kan uppvisa några som helst bevis, och personen kommer dessutom vägra att ens försöka samla in sådana. Det är mer intressant för dessa självutnämnda offer att prata om hur synd det är om dem än att försöka få problemet att försvinna.
Har jag sagt att jag inte varit utsatt av grupp? Jag kan enbart uttala mig av personlig erfarenhet varför man inte samlar bevis. 1.Är man hackad så är det triggande bekräftelse alla reaktioner. Jag har själv tagit någon enstaka bild på något, t.ex mina postfack som låsts upp om och om igen, felmeddelanden på dator med budskapet (efter flytt från staden) att alla vägar inte leder till Rom utan vissa till **** (hemstads namn) Anledningen till att jag inte dokumenterat en massa beror på att jag 1. Helt saknat stöd från omgivningen, polisen och andra myndigheter och 2. Det är svårt att sortera vilka individer som bara är påhäng likt mobbare. Exempelvis så var det en kärringfitta som åkte omkring slog upp heljusen efter mig på parkeringen utanför mig, förra vintern. Syftet är givetvis att injaga skräck medan jag istället anser sådant vara patetiskt och inte värt engagemang ens att ringa polisen för. Någon gång har jag rakt av ifrågasatt någon som offentligt försökt trakassera mig genom ljud etc men jag kan meddela att det kan uppstå paranoia(vilket är syftet) och man istället uppfattar något felaktigt riktat mot en själv när det inte alls behöver vara som sådant. Utsatthet gör inte en ensam människa stadig mentalt. Och man står utan kontroll över situationen. Om GS förekommer så blir en från början frisk människa till sist sjuk av det som sker. Det är mindgames de kör. För att de är störda och till slut sitter man fast i en skapad psykos. Psykisk sjukdom är inte det bästa underlag man kan ha för att orka gå till botten med saker och ting. Onormala proportioner över något mindre, även om det givetvis i vår värld finns människor som på riktigt utsätts för allt vad de säger att de gör. Det är bara som så att det oftast inte stämmer. Men det är som så en omöjlighet att ensam sortera all information och om det börjar avvika kommer hjärnan att börja leta fler avvikelser. Vad kom först, hönan eller ägget?
De flesta i tråden är sannolikt inte stabila och kan inte fatta goda beslut. Stalking kan vara dödligt men oftast är ignorering den lämpligaste åtgärden. Tystnad och ignorans liksom säkerhetsåtgärder (något jag heller inte vidtagit iom bristande hjälp) Jag har istället medvetet förolämpat en mängd individer och ringat in dem, flertalet via osannolika slumpar men jag har definitivt lyckats förolämpa mina förföljare.

Det jag saknar är kunskaper gällande deras organisering och kontaktnät och vet än idag inte så noga vilka de är eller varför. Jag bryr mig inte så mer heller. Det finns viktigare saker än antisocialtpatrask att engagera sig i. Livet går vidare och någon förföljare eller en mindre grupp är inte någon omnipotent sammanslutning som styr världen. Det är barn liten sketen pissgrupp i det stora hela. Däremot kanske ens eget beteende förstärker omfattningen iom att klensinade typer dras mot sådana de tror att de kan kontrollera och utöva makt mot.
Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasGalli
Han är intresserad av Säpo, terrorism och demokrati. Det borde innebära att han är intresserad av det som händer mot mig mfl, förutsatt att det är på riktigt och inte inbillning vill säga. Hade jag varit journalist och fått veta att Säpo de facto avskaffat demokratin i landet hade jag känt mig skyldig att skriva om det. Men Guillou avviker inte en millimeter från Säpos debattramar. Han vågar inte, helt enkelt. Han är inte den enda som inte vågar, så han förtjänar inte mer kritik än andra journalister. Men han har gjort sig ett namn som den orädda journalisten som vågar avslöja och gå emot makten, så i mitt tycke förtjänar han mer förakt än andra. Den här mannen är en ynkrygg.
Guillou har ett eget intresse för frågor gällande ämnet i artikeln du länkade, såvitt jag förstått. Det är vad jag säger dig.D et handlar inte om mod eller något om att gå i ledband utan ett större intresse av att vilja diskutera de frågorna och komma med egna reflektioner liksom synpunkter, något din historia saknar för honom både som person och yrkesman.
Man kan ju inte bara kontakta en journalist och tro att de givetvis ska vilja arbeta med just ens egen historia. Det är faktiskt arbete vi talar om och inte volentärt eller ideellt baserat sådant, utan sådant man önskar lön för.
En löst hängande story utan underlag etc. Det är inte det första journalister nappar på om de är seriösa sådana och utan att lägga något särskilt någonstans så vimlar vår nya värld av allsköns alla möjliga konspirationsteorier.