2016-10-31, 10:58
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Fast glöm inte att jag kallade min numera stängda tråd Den offentliga hemligheten. Varenda journalist känner till att det här pågår. Jag behöver inte bevisa det eftersom de redan känner till det. Det är en offentlig hemlighet. Jag lyssnar för övrigt gärna på dina råd, men vet att Säpo är flitiga skribenter på Flashback, så jag tar allt med en nypa salt.

Stor nypa salt ska du ta mot alla och ang mig bör du sätta mig i kolumnen" kan var en stalker då han babblar om dubbelgångare och annat som jag känner igen , men beskriver sig som en utsatt "

Det gör jag mentalt med dig och andra , jag jämför likheterna och sorterar upp efter vad som kan leda mig framåt , men efter som jag inte är synsk så kan jag inte säga vem du är men jag kan sno de ideer jag själv kan använda .

Ja trodde att det bara var att kontakta en tidning, MR org eller något så skulle de bli utredning , men så enkelt är det tydligen inte.

Sedan vill jag ju inte skada för mycket heller så jag är ute efter metoder att få slut på överdrifter som jag gått igenom under 20 år, smaka på meningen tjugo år .... Bortkastat ...
Citera
2016-10-31, 11:09
Medlem
Citat:
Fast glöm inte att jag kallade min numera stängda tråd Den offentliga hemligheten. Varenda journalist känner till att det här pågår. Jag behöver inte bevisa det eftersom de redan känner till det. Det är en offentlig hemlighet.

Ja, journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår, men skulle de på allvar börja skriva och rapportera om detta på ett sanningsenligt sätt utifrån de drabbades perspektiv så skulle de med största sannolikhet förlora jobbet direkt samt själva börja bli drabbade av samma sorts trakasserier. Det ska förmodligen till en väldigt osjälvisk och modig journalist för att ens tänka tanken på att uppmärksamma detta fenomen och avslöja det öppet. Likaså känner ju de flesta som sitter i toppen av alla organisationer till att gangstalking existerar eftersom att denna kriminella liga har infiltrerat precis allt i vårt samhälle och de flesta människor som tar sig till toppen och får mycket makt kan inte dra sig för att utnyttja andra för egen personlig vinning. De som vet om detta och spelar med utan något som helst samvete kan inte vara annat än psykopater, eller åtminstone ha många psykopatiska personlighetsdrag.

Jag håller med om att uttrycket offentlig hemlighet är en bra beskrivning av det hela.
Senast redigerad av rosalotus 2016-10-31 kl. 11:13.
Citera
2016-10-31, 11:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast glöm inte att jag kallade min numera stängda tråd Den offentliga hemligheten. Varenda journalist känner till att det här pågår. Jag behöver inte bevisa det eftersom de redan känner till det. Det är en offentlig hemlighet. Jag lyssnar för övrigt gärna på dina råd, men vet att Säpo är flitiga skribenter på Flashback, så jag tar allt med en nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ja, journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår, men skulle de på allvar börja skriva och rapportera om detta på ett sanningsenligt sätt utifrån de drabbades perspektiv så skulle de med största sannolikhet förlora jobbet direkt samt själva börja bli drabbade av samma sorts trakasserier. Det ska förmodligen till en väldigt osjälvisk och modig journalist för att ens tänka tanken på att uppmärksamma detta fenomen och avslöja det öppet. Likaså känner ju de flesta som sitter i toppen av alla organisationer till att gangstalking existerar eftersom att denna kriminella liga har infiltrerat precis allt i vårt samhälle och de flesta människor som tar sig till toppen och får mycket makt kan inte dra sig för att utnyttja andra för egen personlig vinning. De som vet om detta och spelar med utan något som helst samvete kan inte vara annat än psykopater, eller åtminstone ha många psykopatiska personlighetsdrag.

Jag håller med om att uttrycket offentlig hemlighet är en bra beskrivning av det hela.

Journalister känner nog ofta till att påståenden om GS existerar - men eftersom journalister oftast är hyfsat välutbildade och dessutom ska tillämpa källkritik så lär det inte vara många journalister som är villiga att tro på dessa påståenden. Själv känner jag många journalister och jag kan garantera att ingen av dem tror på gangstalking som reell företeelse.
Precis som era påståenden om GS så är era påståenden om journalister, och vad de är medvetna om, fullständiga fantasier helt utan fakta..
Citera
2016-10-31, 11:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår, men skulle de på allvar börja skriva och rapportera om detta på ett sanningsenligt sätt utifrån de drabbades perspektiv så skulle de med största sannolikhet förlora jobbet direkt samt själva börja bli drabbade av samma sorts trakasserier.

Jag känner massor av journalister och ingen av dem känner till det du påstår. Att du påstår att " journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår" visar med all tydlighet att du inte har kontakt med verkligheten.

Citat:
Många av er som till varje pris förnekar förekomsten av gangstalking och organized harassment har helt enkelt en hel del kvar att lära er om hur den här världen är beskaffad.

Är det inte märkligt att vi friska upplever det precis tvärtom? Det är du och andra "TI's" som inte förstår hur världen fungerar, det är du som har massor att lära.
Citera
2016-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Journalister känner nog ofta till att påståenden om GS existerar - men eftersom journalister oftast är hyfsat välutbildade och dessutom ska tillämpa källkritik så lär det inte vara många journalister som är villiga att tro på dessa påståenden. Själv känner jag många journalister och jag kan garantera att ingen av dem tror på gangstalking som reell företeelse.
Precis som era påståenden om GS så är era påståenden om journalister, och vad de är medvetna om, fullständiga fantasier helt utan fakta..

Du har säkert rätt i att inte alla journalister känner till det, men förmodligen många av dem, i alla fall om de har fått sina jobb via kontakter eller släktband inom makteliten. Så det finns nog medvetna journalister också, men de väljer ju än så länge att hålla tyst, med några få undantag. Talar de ut så blir de genast förlöjligade, t ex av sådana som dig.

Journalister som jobbar för main stream media är ett utmärkt exempel på indoktrinerade individer som tjänar den korrupta makten (medvetet eller omedvetet) och deras s k utbildning går nog att likställa vid den obligatoriska korvstoppningen som sker i skolsystemet. Att lita på dem som en trovärdig källa i det här ämnet är att vara väldigt naiv och blåögd.
Citera
2016-10-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag känner massor av journalister och ingen av dem känner till det du påstår. Att du påstår att " journalister känner givetvis till att den här typen av förföljelse pågår" visar med all tydlighet att du inte har kontakt med verkligheten.

Är det inte märkligt att vi friska upplever det precis tvärtom? Det är du och andra "TI's" som inte förstår hur världen fungerar, det är du som har massor att lära.

Jag skrev "journalister" och inte "alla journalister".
Citera
2016-10-31, 11:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har säkert rätt i att inte alla journalister känner till det, men förmodligen många av dem, i alla fall om de har fått sina jobb via kontakter eller släktband inom makteliten.
Fast jag skrev ju precis tvärtom - de flesta känner nog till fenomenet men de tror inte på det.

Citat:
Så det finns nog medvetna journalister också, men de väljer ju än så länge att hålla tyst, med några få undantag. Talar de ut så blir de genast förlöjligade, t ex av sådana som dig.

Hur skulle jag förlöjliga en journalist som skrev om detta menar du? Tror du journalisterna verkligen bekymrar sig om vad som skrivs om dem här på flashback???

Citat:
Journalister som jobbar för main stream media är ett utmärkt exempel på indoktrinerade individer som tjänar den korrupta makten (medvetet eller omedvetet) och deras s k utbildning går nog att likställa vid den obligatoriska korvstoppningen som sker i skolsystemet. Att lita på dem som en trovärdig källa i det här ämnet är att vara väldigt naiv och blåögd.
Aha, så du tror inte på skolgång heller..
Citera
2016-10-31, 11:50
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Du kanske inte borde kommentera i tråden om du inte vet vad den handlar om?

Gangstalking är inte vanlig (riktig) stalking och de två fenomenen går ej att genomföra.

Gangstalking är uteslutande ett upplevt fenomen där en person menar sig vara förföljd av en större grupp människor. Symptomatiskt för en person som upplever sig utsatt för gangstalking, en sk. Targeted Individual, är att personen inte kan uppvisa några som helst bevis, och personen kommer dessutom vägra att ens försöka samla in sådana. Det är mer intressant för dessa självutnämnda offer att prata om hur synd det är om dem än att försöka få problemet att försvinna.
Har jag sagt att jag inte varit utsatt av grupp? Jag kan enbart uttala mig av personlig erfarenhet varför man inte samlar bevis. 1.Är man hackad så är det triggande bekräftelse alla reaktioner. Jag har själv tagit någon enstaka bild på något, t.ex mina postfack som låsts upp om och om igen, felmeddelanden på dator med budskapet (efter flytt från staden) att alla vägar inte leder till Rom utan vissa till **** (hemstads namn) Anledningen till att jag inte dokumenterat en massa beror på att jag 1. Helt saknat stöd från omgivningen, polisen och andra myndigheter och 2. Det är svårt att sortera vilka individer som bara är påhäng likt mobbare. Exempelvis så var det en kärringfitta som åkte omkring slog upp heljusen efter mig på parkeringen utanför mig, förra vintern. Syftet är givetvis att injaga skräck medan jag istället anser sådant vara patetiskt och inte värt engagemang ens att ringa polisen för. Någon gång har jag rakt av ifrågasatt någon som offentligt försökt trakassera mig genom ljud etc men jag kan meddela att det kan uppstå paranoia(vilket är syftet) och man istället uppfattar något felaktigt riktat mot en själv när det inte alls behöver vara som sådant. Utsatthet gör inte en ensam människa stadig mentalt. Och man står utan kontroll över situationen. Om GS förekommer så blir en från början frisk människa till sist sjuk av det som sker. Det är mindgames de kör. För att de är störda och till slut sitter man fast i en skapad psykos. Psykisk sjukdom är inte det bästa underlag man kan ha för att orka gå till botten med saker och ting. Onormala proportioner över något mindre, även om det givetvis i vår värld finns människor som på riktigt utsätts för allt vad de säger att de gör. Det är bara som så att det oftast inte stämmer. Men det är som så en omöjlighet att ensam sortera all information och om det börjar avvika kommer hjärnan att börja leta fler avvikelser. Vad kom först, hönan eller ägget?

De flesta i tråden är sannolikt inte stabila och kan inte fatta goda beslut. Stalking kan vara dödligt men oftast är ignorering den lämpligaste åtgärden. Tystnad och ignorans liksom säkerhetsåtgärder (något jag heller inte vidtagit iom bristande hjälp) Jag har istället medvetet förolämpat en mängd individer och ringat in dem, flertalet via osannolika slumpar men jag har definitivt lyckats förolämpa mina förföljare. Det jag saknar är kunskaper gällande deras organisering och kontaktnät och vet än idag inte så noga vilka de är eller varför. Jag bryr mig inte så mer heller. Det finns viktigare saker än antisocialtpatrask att engagera sig i. Livet går vidare och någon förföljare eller en mindre grupp är inte någon omnipotent sammanslutning som styr världen. Det är barn liten sketen pissgrupp i det stora hela. Däremot kanske ens eget beteende förstärker omfattningen iom att klensinade typer dras mot sådana de tror att de kan kontrollera och utöva makt mot.
Citat:
Han är intresserad av Säpo, terrorism och demokrati. Det borde innebära att han är intresserad av det som händer mot mig mfl, förutsatt att det är på riktigt och inte inbillning vill säga. Hade jag varit journalist och fått veta att Säpo de facto avskaffat demokratin i landet hade jag känt mig skyldig att skriva om det. Men Guillou avviker inte en millimeter från Säpos debattramar. Han vågar inte, helt enkelt. Han är inte den enda som inte vågar, så han förtjänar inte mer kritik än andra journalister. Men han har gjort sig ett namn som den orädda journalisten som vågar avslöja och gå emot makten, så i mitt tycke förtjänar han mer förakt än andra. Den här mannen är en ynkrygg.

Guillou har ett eget intresse för frågor gällande ämnet i artikeln du länkade, såvitt jag förstått. Det är vad jag säger dig.D et handlar inte om mod eller något om att gå i ledband utan ett större intresse av att vilja diskutera de frågorna och komma med egna reflektioner liksom synpunkter, något din historia saknar för honom både som person och yrkesman.

Man kan ju inte bara kontakta en journalist och tro att de givetvis ska vilja arbeta med just ens egen historia. Det är faktiskt arbete vi talar om och inte volentärt eller ideellt baserat sådant, utan sådant man önskar lön för.

En löst hängande story utan underlag etc. Det är inte det första journalister nappar på om de är seriösa sådana och utan att lägga något särskilt någonstans så vimlar vår nya värld av allsköns alla möjliga konspirationsteorier.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-10-31 kl. 12:02.
Citera
2016-10-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Har jag sagt att jag inte varit utsatt av grupp? Jag kan enbart uttala mig av personlig erfarenhet varför man inte samlar bevis. 1.Är man hackad så är det triggande bekräftelse alla reaktioner. Jag har själv tagit någon enstaka bild på något, t.ex mina postfack som låsts upp om och om igen, felmeddelanden på dator med budskapet (efter flytt från staden) att alla vägar inte leder till Rom utan vissa till **** (hemstads namn) Anledningen till att jag inte dokumenterat en massa beror på att jag 1. Helt saknat stöd från omgivningen, polisen och andra myndigheter och 2. Det är svårt att sortera vilka individer som bara är påhäng likt mobbare. Exempelvis så var det en kärringfitta som åkte omkring slog upp heljusen efter mig på parkeringen utanför mig, förra vintern. Syftet är givetvis att injaga skräck medan jag istället anser sådant vara patetiskt och inte värt engagemang ens att ringa polisen för. Någon gång har jag rakt av ifrågasatt någon som offentligt försökt trakassera mig genom ljud etc men jag kan meddela att det kan uppstå paranoia(vilket är syftet) och man istället uppfattar något felaktigt riktat mot en själv när det inte alls behöver vara som sådant. Utsatthet gör inte en ensam människa stadig mentalt. Och man står utan kontroll över situationen. Om GS förekommer så blir en från början frisk människa till sist sjuk av det som sker. Det är mindgames de kör. För att de är störda och till slut sitter man fast i en skapad psykos. Psykisk sjukdom är inte det bästa underlag man kan ha för att orka gå till botten med saker och ting. Onormala proportioner över något mindre, även om det givetvis i vår värld finns människor som på riktigt utsätts för allt vad de säger att de gör. Det är bara som så att det oftast inte stämmer. Men det är som så en omöjlighet att ensam sortera all information och om det börjar avvika kommer hjärnan att börja leta fler avvikelser. Vad kom först, hönan eller ägget?

De flesta i tråden är sannolikt inte stabila och kan inte fatta goda beslut. Stalking kan vara dödligt men oftast är ignorering den lämpligaste åtgärden. Tystnad och ignorans liksom säkerhetsåtgärder (något jag heller inte vidtagit iom bristande hjälp) Jag har istället medvetet förolämpat en mängd individer och ringat in dem, flertalet via osannolika slumpar men jag har definitivt lyckats förolämpa mina förföljare. Det jag saknar är kunskaper gällande deras organisering och kontaktnät och vet än idag inte så noga vilka de är eller varför. Jag bryr mig inte så mer heller. Det finns viktigare saker än antisocialtpatrask att engagera sig i. Livet går vidare och någon förföljare eller en mindre grupp är inte någon omnipotent sammanslutning som styr världen. Det är barn liten sketen pissgrupp i det stora hela. Däremot kanske ens eget beteende förstärker omfattningen iom att klensinade typer dras mot sådana de tror att de kan kontrollera och utöva makt mot.
Guillou har ett eget intresse för frågor gällande ämnet i artikeln du länkade, såvitt jag förstått. Det är vad jag säger dig.D et handlar inte om mod eller något om att gå i ledband utan ett större intresse av att vilja diskutera de frågorna och komma med egna reflektioner liksom synpunkter, något din historia saknar för honom både som person och yrkesman.

Man kan ju inte bara kontakta en journalist och tro att de givetvis ska vilja arbeta med just ens egen historia. Det är faktiskt arbete vi talar om och inte volentärt eller ideellt baserat sådant, utan sådant man önskar lön för.

En löst hängande story utan underlag etc. Det är inte det första journalister nappar på om de är seriösa sådana och utan att lägga något särskilt någonstans så vimlar vår nya värld av allsköns alla möjliga konspirationsteorier
.

Tänk om du kunde få dina medvänner de andra som kallar sig TI att förstå det fetade.

Denna tråd har visat att det finns fler förklaringsmodeller oavseende hur,vem och varför.

Det går inte att skriva en artikel för TI kan inte enas om ett dugg, får de hålla på ett tag så blir de snabbt oense internt.

Titta på
RosaLotus
Harfager
Reklam

Det finns ingen journalist i detta land som skulle kunna skriva en sammanhängande artikel.

Ska Ni få ordning på det här så får Ni skapa ett skal el. modell som beskriver.
Vem
Varför
Hur

När ovanstående är gjort det är då man börjar med bevisen.

PS TI i tråden skriver i jag form. Finns det inga par eller familjer som är TI för då borde man se och höra samma sak, alltså är alla TI ensamstående.
Citera
2016-10-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast jag skrev ju precis tvärtom - de flesta känner nog till fenomenet men de tror inte på det.

Detta är vad jag personligen tror angående journalister och deras kunskaper om gangstalking och organized harassment:

- Det finns journalister som känner till att påståendet om att GS är ett verkligt fenomen existerar, men de tror inte på det.

- Det finns journalister som kanske aldrig har hört talas om GS-fenomenet överhuvudtaget.

- Det finns journalister som känner till att GS verkligen förekommer men som inte vågar skriva om det utav rädsla för att förlora jobb och inkomst och själva bli targets.

- Det finns ytterst få journalister som är medvetna om GS och som skriver om det eller intervjuar TI's trots den stora risken att bli utstötta ur samhället.

- Det finns journalister som känner till att GS verkligen förkommer och som själva tar del i trakasserierna; det finns alltså ganska många journalister som är gangstalkers.
Citera
2016-10-31, 13:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag skrev "journalister" och inte "alla journalister".

Jag skulle tro att det endast är journalister som själva anser sig vara TI's som tror att organiserad GS förekommer. Alla andra, typ 99,99% av alla journalister, tror inte att det förekommer.

Och den siffran gäller nog hela samhället, 99,99% av alla människor tror inte på det ni påstår.
Citera
2016-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Tänk om du kunde få dina medvänner de andra som kallar sig TI att förstå det fetade.

Denna tråd har visat att det finns fler förklaringsmodeller oavseende hur,vem och varför.

Det går inte att skriva en artikel för TI kan inte enas om ett dugg, får de hålla på ett tag så blir de snabbt oense internt.

Titta på
RosaLotus
Harfager
Reklam

Det finns ingen journalist i detta land som skulle kunna skriva en sammanhängande artikel.

Ska Ni få ordning på det här så får Ni skapa ett skal el. modell som beskriver.
Vem
Varför
Hur

När ovanstående är gjort det är då man börjar med bevisen.

PS TI i tråden skriver i jag form. Finns det inga par eller familjer som är TI för då borde man se och höra samma sak, alltså är alla TI ensamstående.

Ditt inlägg visar på din stora brist på förståelse av vad GS är. Det du inte har förstått är att detta är ett slags program som den utsatte placeras in i och sedan så skräddarsyr man trakasserierna utifrån den utsattes personliga vardag, intressen och livssituation m.m. Vad du kan göra för att förstå bättre är att t ex läsa på om stasi-metoder och liknande för där har du den stora gemensamma modellen. Sedan så väljer och vrakar dessa gangstalkers utifrån detta redan etablerade system och applicerar de metoder som de anser vara mest skadliga för just det offer som de har riktat in sig på. I inledningsskedet av själva övervakningen så observerar de och gör en psykologisk analys av en TI så att de ska kunna känna till personens eventuella svagheter, triggningspunkter och hur de fungerar rent psykiskt och fysiskt. De ser till att lära känna den utsatte mycket väl innan de drar igång den allra största mobbningskampanjen. Skulle det vara så att TI börjar tala öppet om detta och på så vis göra allmänheten mera medveten om dess förekomst så trappas trakasserierna upp ännu ett snäpp och blir mera omfattande.

Varje person är unik och det är därför som vittnesmålen delvis kan skilja sig åt när det gäller vissa detaljer. Men på ett övergripande plan så är det samma slags modell som de arbetar utifrån. Du kan väl inte påstå att det inte finns massor med beröringspunkter som kopplar samman dessa vittnesmål till ett och samma fenomen? Studera mer och ta del av alla andra vittnesmål som finns runt om i hela världen, och inte bara här på flashback, så kommer du ganska så snart att inse att vi alla talar om samma kriminella metoder som riktas mot oss.

En TI kan vara på en mängd olika sätt som person, med totalt skilda intressen jämfört med någon annan TI exempelvis, men det är inte det som är det avgörande. Det avgörande är att vi alla utsätts för organiserad förföljelse, övervakning och tortyrmetoder.

Dessutom så är det nästintill omöjligt för en TI att tolka precis allting rätt och kunna veta med absolut exakthet hur dessa förövare går till väga. I vissa fall får man nöja sig med att spekulera, gissa, eller ge uttryck för det som man anser vara det mest troliga. Men ju längre tiden går och ju mer medveten man blir, efter det att det första inledande traumatillståndet har lagt sig, så kan man vara klartänkt nog att dra slutsatser som mer och mer stämmer in på vad som verkligen sker. Det betyder inte att man inte kan ändra sig på vissa punkter längre fram om man lyckas få tillgång till ännu mera kunskap i ämnet.

Vad gäller konkreta bevis så är även det omöjligt att visa upp i en sådan här diskussionstråd. Det finns inget som skulle godkännas, eller inte kunna bortförklaras som annat, av er skeptiker som skriver här.
Senast redigerad av rosalotus 2016-10-31 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in