2016-11-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det är för sent att välja ny kandidat nu Isåfall blir det vicekandidaten istället

Inte helt säker på det dock... Kolla: http://lawnewz.com/high-profile/heres-what-could-happen-if-hillary-clinton-is-indicted-or-steps-down/

Finns fortafarande en viss möjlighet även om den är väldigt låg. Men den går inte Automatiskt till Kaine (vicekandidaten) som du påstår om hon hoppar av innan valet.

Oddset har ytterligare sjunkit dessutom, så kan väl om inte spela på andras okunskap? Även om nu inte fallet är helt så.
Citera
2016-11-01, 21:52
Medlem
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/north-carolina/

ny "surveyusa"-poll visar +7 för trump i north carolina.
Citera
2016-11-01, 21:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/north-carolina/

ny "surveyusa"-poll visar +7 för trump i north carolina.

Jag tror Trump tar NC som det ser ut nu.
Citera
2016-11-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
ska nämnas att den har minst antal svarande bland samtliga polls på listan. remington, som brukar gynna republikanerna (tror jag) visar på dött lopp i deras senaste.
Senast redigerad av tsaritsan 2016-11-01 kl. 22:00.
Citera
2016-11-01, 22:10
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag tror att du har en övertro på oppinionsundersökningarna - inte för att det är medvetet fusk - inte till avgörande del iallafall - utan för att de allmänt visat sig vara osäkra under senare tid, och misslyckats med att förutspå valresultat. Senast vad det väl deras fiasko på Island...

Min tro är att det är 70 - 80 % sannolikhet att Trump vinner och att han gör det med vid marginal - kanske den största sedan Reagan. Tyvärr står det nog så illa till i USA... Alla gör bäst i att se om sina placeringar.

Jag har till största del endast beskrivit hur opinionsundersökningarna ser ut. Jag är medveten om att opinionsundersökningar haft stora brister i val i Europa under senaste tiden, men i USA har de visat sig vara väldigt träffsäkra, både i primärval och tidigare presidentval. Sedan vet man naturligtvis inte hur det blir i detta valet med detta valets egna tendenser såklart, men hittills har jag inte sett något bra belägg för att inte ta dem seriöst. Men men, det kanske kommer den åttonde november. :

Att han skulle vinna med marginal skulle i ett sådant läge innebära att han vinner i delstater som i opinionen visar att Clinton leder med 10-15%. Trots att opinionsundersökningar kan ha fel, (oftast med några procent) så ser jag faktiskt det som direkt uteslutet. Vinner Trump kommer han göra det genom att ta samtliga jämna stater i opinionsundersökningar och ytterligare en eller två där Clinton leder med 4-6%. En jordskredsseger ser jag som helt uteslutet.
Citera
2016-11-01, 22:12
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:

En intressant sak med NC är att R går starkare än D jämfört med 2012 i de totala förtidsrösterna, men R ligger hela 35% efter 2012 i den relativt mycket mindre kategorin "mail-in" (D ligger 4% efter). Om detta är del av ett större mönster i hur förtidsrösterna levereras så ska man vara försiktig att sia om PA baserat på enbart jämförelse av mail-in mot 2012.
Citera
2016-11-01, 22:22
Medlem
cerealtubemans avatar
Filip och Fredrik ska alltså köra valvaka. Innan sänds en dokumentär där duon försöker ta reda på varför Trump kommit så långt han kommit. Som att två bemedlade ljushyade medelålders män från Sverige som inte ens kan förklara varför Sverigedemokraterna är Sveriges tredje största parti kan förklara vad som lockar amerikanska väljare till Trump. Invånare är så feed up på etablissemanget precis som i Sverige. Antagligen intervjuar FoF enbart ljushyade amerikanare från arbetarklassen och undviker svarta och latinos som stödjer Trump för att få fram den fördomsfulla bild som FoF agenda står för.
Citera
2016-11-01, 22:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

538 tror också det i sin uppdaterade polls-plus forecast:

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo#plus

Florida flippade till Trump redan i morse, men han måste också ta Nevada och en delstat till för att vinna. Närmast ligger fortfarande New Hamshire och Colorado.
Citera
2016-11-01, 22:59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Florida flippade till Trump redan i morse, men han måste också ta Nevada och en delstat till för att vinna. Närmast ligger fortfarande New Hamshire och Colorado.

Jag litar mer på tidiga röstande just nu än på opinionsundersökningarna, och där ser inte florida sp bra ut som i opinionsundersökningarna.

Nevada ser jag som helt körd för Trump.
Citera
2016-11-01, 23:05
Medlem
Scherings avatar
.
Senast redigerad av Schering 2016-11-01 kl. 23:18.
Citera
2016-11-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Du ska nog vara försiktigt med den sidan eftersom han inte vet hur folk röstat utan går helt efter undersökningar.

Kan komma 10 bra Clinton undersökningar så leder hon med 90%-10% eller 10 bra för Trump så leder han med samma.

Så sidan fungerar inget är låst.
Citera
2016-11-01, 23:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Du ska nog vara försiktigt med den sidan eftersom han inte vet hur folk röstat utan går helt efter undersökningar.

Kan komma 10 bra Clinton undersökningar så leder hon med 90%-10% eller 10 bra för Trump så leder han med samma.

Så sidan fungerar inget är låst.

538 har flera forecasts, men den jag länkade till och som jag tror mest på (polls-plus) går inte bara på undersökningar utan också på hur olika grupper av väljare röstat i tidigare val.

Detta sagt, så är det fortfarande många bollar i luften. Jag skulle tro att det är det osäkraste valet i mannaminne. En riktig rysare.
Senast redigerad av Regulus 2016-11-01 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in