Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-01, 20:08
Medlem
fel
Senast redigerad av fuuse 2016-11-01 kl. 20:21.
2016-11-01, 20:09
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast Iowa leder Trump bara med 1,4 procentenheter. Det är iof lite konstigt eftersom den staten är väl en klassisk jordbruksstat. Men det är kanske bara jag som har fördomar.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ia/iowa_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-5981.html

Iowa är klar, punkt.

Däremot är jag tveksam till måste - Florida, N.C.
Kan hända vad som nothing där.

OHIO borde va säker.
Annars är det ju totalkört!
2016-11-01, 20:10
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Något händer nu.

Barack Obama har följa henne Clinton på Twitter (Skojar inte)

Michelle Obama har slutat följa henne och raderat alla tweets från 2013!

Joe Biden har tagit bort henne

Till och med de officiella POTUS(President of the United States) och FOTUS kontona har tagit bort henne.

Plus hela den demokratiska eliten!

Kolla på alla toppolitiker i USAs twitter, dem radera tusentals tweet om Clinton, och alla slutar följa henne och tar bort henne som vän på facebook.

Undrar vad som kommer släppas, jag tror det handlar om Clinton Foundation och att hon avgår snart.

PLANTERAD LÖGN AV TROLL ELLER CTR!

Visa egna bevis från Internet archive först.
Senast redigerad av Rovdjurskossan 2016-11-01 kl. 20:13.
2016-11-01, 20:15
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast Iowa leder Trump bara med 1,4 procentenheter. Det är iof lite konstigt eftersom den staten är väl en klassisk jordbruksstat. Men det är kanske bara jag som har fördomar.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ia/iowa_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-5981.html

I Pennsylvania och Michigan så ligger Clinton hyfsat till. Arizona är en tuss up stat med 0,6 procentenheters ledning för Hillary. Men sådana små marginaler gör att det kan vända på en grisblink.

Men jag är lite förvånad att folk tror att Trump "bara behöver någon stat till för att han skall vinna. I själva verket så är det ju precis tvärt om. Om Clinton, i stort, håller ställningarna med tar Pennsylvania så kan hon t.o.m förlora nio elektorsröster i t.ex. Colorado, och ändå vinna presidentvalet.

Försök att göra samma uträkning för Trump så får ni se att det, minsann, inte är så lätt för honom att vinna.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html
Jag tror helt enkelt inte att mätningarna visar sanningen. Det här varit för många väl senaste åren där de alltid underskattat den kontroversiella kandidaten för att jag ska tro att de stämmer på procentenheten här. Framförallt när det visats hur det viktad fel i undersökningarn och hur bra det verkar gå i förtidsröstbingen för Trump. Därför är Arizona,Iowa Texas med flera klara även om crooked polls visar på hyfsat jämnt. Den kartan är fullproppad av mätningar från mediebolag som avskyr Trump, dessutom släpar den efter med tanke på allt som hänt de senaste 5 dagarna.
Senast redigerad av ricardo22 2016-11-01 kl. 20:18.
2016-11-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
PLANTERAD LÖGN AV TROLL ELLER CTR!

Visa egna bevis från Internet archive först.

Ok är du säker? För Michelle Obamas konton är kliniskt rena från Clinton, men hon har alltså aldrig skrivit ett tweet om Clinton?

Dra upp senaste året och använd ctrl-F och sök Clinton.

https://twitter.com/MichelleObama Michelles privata konto, Inga inlägg om Clinton.

https://twitter.com/FLOTUS Michelle/FLOTUS inga inlägg om Clinton.

Om det där var en trollning så fick dem mig, pinsamt, börjar bli som Alex Jones.

Men varken Obama eller Biden följer Clinton, nu kanske dem aldrig gjort det iofs.
Senast redigerad av fuuse 2016-11-01 kl. 20:22.
2016-11-01, 20:19
Medlem
Reuters poll:

Clinton 40
Trump 39

2016-11-01, 20:19
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nåja - åtminstone trodde Nixon att han skulle fällas vad det verkar.

Det har noll med saken att göra, clownen ljög om att han skulle ha avsatts.
2016-11-01, 20:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jo, självkart är det en "shift" i MSM de senaste dagarna. Alla vill behålla sina kneg.
De är tvungna, annars köper ingen deras lösnummer överhuvud (nationellt/globalt).

Det mest sjuka är dock Hillarys "KRAV" på att SLÄPPA info från FBI till allmänheten, mitt under en pågående utredning!

Tänk om utredningen gäller mord/våldtäkt etc.?
FBI ska då asså släppa utredningsmaterial till det offentliga?

Hon är ju inte klok, tanten.

Hon har spelat fult hela tiden, och nu har hon släppt alla spärrar - makten framför allt!
2016-11-01, 20:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag tror helt enkelt inte att mätningarna visar sanningen. Det här varit för många väl senaste åren där de alltid underskattat den kontroversiella kandidaten för att jag ska tro att de stämmer på procentenheten här. Framförallt när det visats hur det viktad fel i undersökningarn och hur bra det verkar gå i förtidsröstbingen för Trump. Därför är Arizona,Iowa Texas med flera klara även om crooked polls visar på hyfsat jämnt. Den kartan är fullproppad av mätningar från mediebolag som avskyr Trump, dessutom släpar den efter med tanke på allt som hänt de senaste 5 dagarna.

Jag skulle vilja hålla med dig!
Men jag tror inte det är så enkelt.

Varje institut som gör mätningar använder sig av olika "urval".

Hur ska "VI" kunna avgöra om de är "rättfärdigade"...

Omöjligt
2016-11-01, 20:30
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Reuters poll:

Clinton 40
Trump 39

Kan du länka?

Edit:
Verkar vara en OU från igår. Så du behöver ju inte basunera ut det som att det vore breaking news...
Senast redigerad av svallerbyttan 2016-11-01 kl. 20:33.
2016-11-01, 20:32
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Hon har spelat fult hela tiden, och nu har hon släppt alla spärrar - makten framför allt!

Ja, trodde du var anti-Donald där ett tag - men går & lägger mig med säkerhet att du PRO-TRUMP...
2016-11-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kan du länka?

https://polling.reuters.com/#!poll/TM651Y15_DS_13/filters/LIKELY:1/type/smallest/dates/20160901-20161101/collapsed/true/spotlight/1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in