Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-21, 10:51
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Ok, nu har jag sett 3 avsnitt...(hade inget annat att se igår)...

men betyget består - 2 nagelsaxar (icke godkänt).

Wiona Ryder måste ha ca 200 eluttag i sitt hem för alla lampor. 😄

Min fråga kvarstår; varför en tvåa och inte en etta/nolla. Du beskriver ju ingenting positivt så varför förtjänar den trots allt en tvåa i dina ögon?
Jag är bara nyfiken, inte ute efter att försvara serien, även om jag själv gillar den.
Citera
2016-10-21, 22:17
Medlem
Nochillss avatar
Läste på nån webbsida att S2 inte kommer att sändas förrän till nästa sommar, så väntan är olidlig.

Jag tycker det är osmart av The Duff Brothers att droppa namnen på episoderna medan de fortfarande spelas in. De skulle hellre ha gett oss en tease till efter årsskiftet när S1 sjunkit ner i minnet.
Citera
2016-10-21, 22:25
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Läste på nån webbsida att S2 inte kommer att sändas förrän till nästa sommar, så väntan är olidlig.

Jag tycker det är osmart av The Duff Brothers att droppa namnen på episoderna medan de fortfarande spelas in. De skulle hellre ha gett oss en tease till efter årsskiftet när S1 sjunkit ner i minnet.

Det är väl praxis med ett års väntan mellan säsonger på tv-serier?

Grymma barnskådisar och de fyras gäng var verkligen nostalgi och glädje på hög nivå.

Förstår mig inte på er som måste ha svar på allting, vad fantasilösa ni är.
Citera
2016-10-21, 23:36
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är väl praxis med ett års väntan mellan säsonger på tv-serier?

Grymma barnskådisar och de fyras gäng var verkligen nostalgi och glädje på hög nivå.

Förstår mig inte på er som måste ha svar på allting, vad fantasilösa ni är.

Jag vill inte alls "ha svar på allting" nu, men TV-serier börjar bli som filmtrailers; man får se för mycket/får för mycket information innan de har premiär.
Citera
2016-10-21, 23:45
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Jag vill inte alls "ha svar på allting" nu, men TV-serier börjar bli som filmtrailers; man får se för mycket/får för mycket information innan de har premiär.

Alltså riktade jag mig inte till dig.
Citera
2016-10-27, 23:23
Medlem
Måste vara så att Eleven har öppnat en portal till en annan dimension av misstag..
Citera
2016-10-31, 04:00
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag ska ge den här serien en chans nu. Den verkar ju ha fått bra kritik, i alla fall.
Citera
2016-11-01, 18:31
Medlem
santacls avatar
http://tvline.com/2016/11/01/stranger-things-millie-bobby-brown-returning-season-2-eleven-netflix/

Stranger Things: Millie Bobby Brown to Return as Eleven in Season 2

Although a Netflix rep declined to comment, sources confirm to TVLine that the series’ breakout star, Millie Bobby Brown, will indeed be back as Eleven in Season 2.

Brown’s involvement beyond the show’s phenomenally successful first season was called into question over the summer when exec producers Matt and Ross Duffer said Eleven’s return remained “up in the air.” Shortly thereafter, eyebrows were raised when American Odyssey‘s Sadie Sink was cast in the role of “Max,” a “tough and confident” young female whose “appearance, behavior and pursuits seem more typical of boys than of girls in this era.”

It’s not clear how many of Season 2’s nine episodes Brown will appear in, but all signs point to her once again being a series regular.
Citera
2016-11-01, 18:51
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Det går ju faktiskt att välja hur mycket info man vill bli utsatt för. Jag undviker aktivt trailers och teasers och det fungerar utmärkt.
Citera
2016-11-01, 20:17
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag har sett de tre första avsnitten och tycker att den är helt okej. Bra serie. Blev inte ''blown away'' av hur bra den var, som med vissa andra serier, men den var helt klart intressant och förtjänar fortsatt tittande. Nu blir det avsnitt fyra ikväll innan jag lägger mig. Gillar 80-talsfeelingen och mystiken.

Edit: Nu såg jag att de har tagit med en låt, ''Atmosphere'', av mitt favvoband Joy Division. Det förklarar alla ''Stranger things''-kommentarer på den musikvideon på Youtube. De hade ju dock redigerat låten på ett helt knasigt sätt.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-11-01 kl. 20:22.
Citera
2016-11-01, 20:23
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag började följa serien för att jag hörde på P1 kultur hur bra Winona Ryder var i sin roll.
"She excelled!!!". Etc. Detta var dock överdrivet enligt mig.
Om någon skådespelare "gjorde serien" så var det Eleven.
Ingen dålig serie... men inte heller något speciellt med den.
Visuellt mycket 80-tal. Hur man bygger serien påminner mycket om "Lost".
Citera
2016-11-01, 21:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag började följa serien för att jag hörde på P1 kultur hur bra Winona Ryder var i sin roll.
"She excelled!!!". Etc. Detta var dock överdrivet enligt mig.
Om någon skådespelare "gjorde serien" så var det Eleven.
Ingen dålig serie... men inte heller något speciellt med den.
Visuellt mycket 80-tal. Hur man bygger serien påminner mycket om "Lost".

Tycker Ryder var utmärkt som neurotisk morsa. Istället är det Eleven jag inte riktigt förstår hypen av. Inte många svårspelade scener för den karaktären direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in