Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-06-01, 11:11
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Hur många avsnitt är det i varje volym? Det känns som det var i början av corona jag såg Stranger Things sist, men hade de release schema då, att typ halva säsongen med 3-4 avsnitt kom på hösten och sen kom resten under våren.
Enligt Netflix:
Stranger Things 5 will release this fall: four episodes on Nov. 26, three episodes
 on Christmas, and the finale episode 
on New Year’s Eve. Each volume releases at 5:00 p.m. PST.
”5:00 p.m. PST” den 26 november motsvarar klockan två på natten tidigt den 27 november, svensk tid.
Citera
25-06-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Enligt Netflix:
Stranger Things 5 will release this fall: four episodes on Nov. 26, three episodes
 on Christmas, and the finale episode 
on New Year’s Eve. Each volume releases at 5:00 p.m. PST.
”5:00 p.m. PST” den 26 november motsvarar klockan två på natten tidigt den 27 november, svensk tid.
Har de sagt något om hur långa varje avsnitt kommer vara? Det var väl ST eller GoT som teaseade om avsnitt på 90 minuter för någon säsong.
Citera
25-06-02, 01:40
Medlem
Känns så fel att de ska spela barn fortfarande. Kändes fel i senaste säsongen och nu är de ännu äldre.

Bra serie men överskattad. Tyvärr är varje säsong sämre än föregående. Skön 80-talskänsla åtminstone, vilket Netflix är väldigt skickliga på.
Citera
25-06-02, 10:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Känns så fel att de ska spela barn fortfarande. Kändes fel i senaste säsongen och nu är de ännu äldre.

Bra serie men överskattad. Tyvärr är varje säsong sämre än föregående. Skön 80-talskänsla åtminstone, vilket Netflix är väldigt skickliga på.
Detta är en TV-serie som har problemet med unga skådisar växer, helt klart.
Och jag är helt okey med den väg de valt och bara köra på och inte göra en sak av det.
Eller ja, de hade nån enstaka scen, sen lämnade dom det bakom sig.

Det är väl rätt skönt man lämnat 80-tals nostalgin bakom sig, det hade ju varit rätt tragiskt om de hade kört på den och inte utvecklat serien.
Ska inte säga att serien blir bättre och bättre, men den är riktigt bra fortfarande och den senaste och säsong 4 var riktigt skön, fast på annat sätt än i starten såklart.
Tycker utvecklingen har varit bra och att det håller helt klart, och en serie måste utveckla sig.
Citera
25-06-02, 19:50
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är en TV-serie som har problemet med unga skådisar växer, helt klart.
Och jag är helt okey med den väg de valt och bara köra på och inte göra en sak av det.
Eller ja, de hade nån enstaka scen, sen lämnade dom det bakom sig.

Det är väl rätt skönt man lämnat 80-tals nostalgin bakom sig, det hade ju varit rätt tragiskt om de hade kört på den och inte utvecklat serien.
Ska inte säga att serien blir bättre och bättre, men den är riktigt bra fortfarande och den senaste och säsong 4 var riktigt skön, fast på annat sätt än i starten såklart.
Tycker utvecklingen har varit bra och att det håller helt klart, och en serie måste utveckla sig.

Ja det är klart att de har blivit äldre de har de ju blivit i serien med och den utspelar sig under 80 talet så nostalgin finns ju där hela tiden
Citera
25-06-03, 06:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja det är klart att de har blivit äldre de har de ju blivit i serien med och den utspelar sig under 80 talet så nostalgin finns ju där hela tiden
Ser inget problem med att de blivit äldre, sen går det långsammare tiden i serien om nu jag inte missat något.
Och det känns inte som 80-talet tar samma plats som innan, och kändes betydligt mer nostalgiskt i början.

Och jag aldrig sagt det var borta eller inte att de ska blivit äldre heller.
Däremot så tycker jag dom skötte det enkelt och bra och sen gick vidare väldigt snabbt.
För sett ett par serier som varit bedrövliga när barnskådisen eller flera har blivit äldre.

Och kan tänka mig att åldern kommer lysa igen mera nu och när vi är 9 år senare, men har gott förtroende att det kommer funka och pga de klarade av det rätt okey sist.
Citera
25-06-03, 11:19
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ser inget problem med att de blivit äldre, sen går det långsammare tiden i serien om nu jag inte missat något.
Och det känns inte som 80-talet tar samma plats som innan, och kändes betydligt mer nostalgiskt i början.

Och jag aldrig sagt det var borta eller inte att de ska blivit äldre heller.
Däremot så tycker jag dom skötte det enkelt och bra och sen gick vidare väldigt snabbt.
För sett ett par serier som varit bedrövliga när barnskådisen eller flera har blivit äldre.

Och kan tänka mig att åldern kommer lysa igen mera nu och när vi är 9 år senare, men har gott förtroende att det kommer funka och pga de klarade av det rätt okey sist.

Jag tycker de gjorde det snyggt att när serien börjar så är det 1983, 80 talet hade precis börjat ta form och man ser det på serien det är inte "Partykungen.se 80 tal" så att säga utan det kommer mer och mer under seriens gång
Citera
25-06-03, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jag tycker de gjorde det snyggt att när serien börjar så är det 1983, 80 talet hade precis börjat ta form och man ser det på serien det är inte "Partykungen.se 80 tal" så att säga utan det kommer mer och mer under seriens gång
Jo, jag gilla detta, men jag känner inte just denna 80-tals nostalgin längre, även om det är en del.
Frågan är varför jag känner så, kan vara att min fokus varit mer på annat än just denna.
Och åttiotalet har man ju redan upplevt, så kanske det är att man redan sett och hört det mesta som gör att jag tappar just 80-tals känslan.

Och när jag verkligen tänker på det, så finns ju det mycket 80-tals referenser kvar, fast än en hel del är från USA synvinkeln.

Hur som helst, ser verkligen fram emot fortsättningen, tycker dom gjort en totalt sett mycket bra serie.
Citera
25-07-01, 22:36
Medlem
-GGs avatar
Senast redigerad av -GG 25-07-01 kl. 22:43.
Citera
25-07-02, 15:50
Medlem
Var det i Säsong 3 som de började med långa avsnitt där man kunde tro att avsnitten var en film? Är riktigt tråkigt om varje avsnitt skall vara lika lång som en film i fortsättningen också.
En serie är en serie och skall ha kortare avsnitt.

Tyckte att serien redan började gå utför i Säsong 2 och skall nu varje avsnitt vara lika lång som en film så kan det kvitta
Citera
25-07-02, 21:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Var det i Säsong 3 som de började med långa avsnitt där man kunde tro att avsnitten var en film? Är riktigt tråkigt om varje avsnitt skall vara lika lång som en film i fortsättningen också.
En serie är en serie och skall ha kortare avsnitt.

Tyckte att serien redan började gå utför i Säsong 2 och skall nu varje avsnitt vara lika lång som en film så kan det kvitta

Säsong 3 suger. Jag är på avsnitt 7.
Seg, tråkig handling med alldeles för många skämt som inte är roliga och inte passar in i handlingen.
Citera
25-07-03, 11:12
Medlem
Jag har sett alla säsonger och skulle likställa dess kvalité med mina skitkorvar efter en rejäl indisk buffe.

Det är en så barnslig serie som eventuellt passar åldrarna 10-15, men inte äldre än så. Förstår inte hur vuxna kan kolla på detta, då är det väl lika bra med barnprogram.

Några förslag till förbättringar vore:

Mer pang pang och fler karaktärer som dricker mycket brännvin för att liva upp stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in