2016-09-24, 11:46
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur har denna fått 9.1 på Imdb? 9.1 då ska det vara otroligt bra, inte som detta.

Jag har sett 3 avsnitt nu och känner mig föga imponerad. Det stora betet i serien är precis som Lost - publiken ska undra vad fasen som pågår, vad är alla dessa märkliga saker som händer. Och precis som i Lost kommer troligen serien aldrig förklara alla märkligheter särskilt noga, eftersom när mystiken är borta försvinner intresset.

Jag kan inte säga att serien "är otroligt bra" för den bjuder på en massiv cliffhanger på slutet och säsong 2 håller just nu på att spelas in. Om du inte är tålmodig så är det bara att lägga ner tittandet för inga av de frågor du har besvaras i S1.
Om du har lyckas kolla igenom hela "Lost" så är du väl ändå relativt öppensinnad och där fick man ju till sist alla svaren serverade.

Det är svårt att ge nåt helhetsintryck av "Stranger Things"; det mesta ligger uppe i luften och beror på manusförfattarnas skicklighet till att skapa mystik.
Åttiotals-referenserna är ju kanonkul, många känner säkert själva igen sig då man själv växte upp under den fantasifulla eran med bla rollspel.
Citera
2016-09-28, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tycker ändå ett gäng av mina frågor besvarades, nu när jag sett hela.

Som helhet är serien helt OK ändå. Ifall man är villig att acceptera att vissa saker aldrig kommer besvaras utan bara släpps, så funkar det. Funkar för den som gillar scifi och 80-talsmiljön. Men absolut ingen 9.1-serie, snarare en 7.2 eller så. Hade alldeles för höga förväntningar när jag började titta.
Citera
2016-09-28, 11:59
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Tycker ändå ett gäng av mina frågor besvarades, nu när jag sett hela.

[/quote]
Senast redigerad av Nochills 2016-09-28 kl. 12:05.
Citera
2016-09-28, 12:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Spoilers osv

Men som sagt, nu när jag sänkt förväntningarna hoppas jag inte på att alla saker kommer förklaras. Bara slå av hjärnan och se vad som händer typ.
Citera
2016-09-28, 17:13
Medlem
MartinStLouiss avatar
Ganska bra serie men jag tycker nog att avslutningen på säsongen var lite av en besvikelse.
Citera
2016-09-28, 22:32
Medlem
Har sett färdigt på säsong 1 och tyckte den var super bra, 9.4/10 vill jag ge den.

Citera
2016-09-28, 22:43
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Citera
2016-10-12, 14:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag tyckte att stora behållningen med serien var skådespelarinsatserna, främst från Eleven och Winona. Även sheriffen var bra.

Storyn var lite tunn i mitt tycke. Och på tal om "tunn" så hade jag svårt att tänka bort hur anorektisk Natalia Dyer såg ut.

Sammanfattning.
Bra skådespel.
Bra produktion.
Ojämna avsnitt.
Dålig (eller o-tight) story.
Citera
2016-10-16, 23:12
Medlem
santacls avatar
http://schmoesknow.com/stranger-things-announces-new-cast-members/45081/

‘Stranger Things’ Announces New Cast Members
Citera
2016-10-20, 20:29
Bannlyst
Sett 1 avsnitt och 15 minuter. Det räcker för att konstatera att det är okunniga människor som gjort serien. Ytlig, oengagerande, platt, ogenomtänk och oorginell.

sånt här dravel har man sett många gånger förr. Lost sög och dett suger ännu mer. Räcker inte att flirta med E.T., Stand by me och andra 80-tals rullar.

2 nagelsaxar av 5 möjliga
Citera
2016-10-20, 21:39
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Sett 1 avsnitt och 15 minuter. Det räcker för att konstatera att det är okunniga människor som gjort serien. Ytlig, oengagerande, platt, ogenomtänk och oorginell.

sånt här dravel har man sett många gånger förr. Lost sög och dett suger ännu mer. Räcker inte att flirta med E.T., Stand by me och andra 80-tals rullar.

2 nagelsaxar av 5 möjliga

Ingenting positivt där inte. Vad är det som gör att du ändå väljer att ge den två nagelsaxar?
Citera
2016-10-21, 06:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Ingenting positivt där inte. Vad är det som gör att du ändå väljer att ge den två nagelsaxar?
Ok, nu har jag sett 3 avsnitt...(hade inget annat att se igår)...

men betyget består - 2 nagelsaxar (icke godkänt).

Wiona Ryder måste ha ca 200 eluttag i sitt hem för alla lampor. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in