2016-11-01, 07:40
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Men Flink skaffade vapen i ilska....... Martin har ilskan i huvudet, men använde inte tillhyggen....... Vad är värst tycker du??? Martin blev jävligt rädd att han skadat Lotta för hårt, ringer SOS och försöker samtidigt fråga Lotta om adressen. Han vaknade till av sitt eget våld, det gjorde inte Flink. Så dom KAN sänkas. Det återstår bara att se..............
Har för mig att mördaren tipsades andra människor om hur man kan manipulera sig till lägre straffsatser tex genom att innan man begår diverse brott som mord att man tar sig till vårdinrättningar och klagar på mentalaproblen så att det dokumenteras. Plötsligt när man begått mordet skyller man på det psykiska.

Mördaren tog paus under misshandeln för att vila upp sig och göra annat och sedan började mördandet igen.

Ser inga förmildrande omständigheter.
Han har grovt misshandlat en kvinna till döds som han dessutom lovat att döda. Han har mördat förut.

Livstid.
Citera
2016-11-01, 07:45
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men Lotta hade ju inte otur endast denna gång. Hon "drabbades" av oturen jämt: Per, Magnus och till sist Martin.

Det kallas inte för otur utan ens egna val..

Dessutom lär sig de flesta av oss av sina tidigare misstag.

Fast inte Lotta och inte Martin. Där var de också lika..

Glöm inte killen hon hade ihop det med som jobbade på en båt, som INTE gillade hennes dans tex............
Citera
2016-11-01, 08:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Har för mig att mördaren tipsades andra människor om hur man kan manipulera sig till lägre straffsatser tex genom att innan man begår diverse brott som mord att man tar sig till vårdinrättningar och klagar på mentalaproblen så att det dokumenteras. Plötsligt när man begått mordet skyller man på det psykiska.

Mördaren tog paus under misshandeln för att vila upp sig och göra annat och sedan började mördandet igen.

Han har grovt misshandlat en kvinna till döds som han dessutom lovat att döda. Han har mördat förut.

Livstid.

Det ansåg i vart fall tingsrätten inte bevisat. Det mesta talar för att han inte tog en paus.

Det fanns två ngr mm stora bloddroppar i närheten av TVn som hade torkat o fått färskt blod över sig. Om det var en paus borde det vara fler än bara två av flera hundra blodstänk. Dessutom tog det ett tag innan ambulans o polis kom, Martin for runt i rummet med telefonen i handen - det kan dels ha stänkt då och dels stänkt när man tog hand om o flyttade Lotta.
Det kan också röra sig om två gamla minimala bloddroppar.
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-01 kl. 08:03.
Citera
2016-11-01, 08:02
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen

Livstid.

Kan absolut inte säga emot dig. Har tänkt på det, men du förklarade det jäkligt bra.
Citera
2016-11-01, 08:08
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det ansåg i vart fall tingsrätten inte bevisat. Det mesta talar för att han inte tog en paus.

Det fanns två ngr mm stora bloddroppar i närheten av TVn som hade torkat o fått färskt blod över sig. Om det var en paus borde det vara fler än bara två av flera hundra blodstänk. Dessutom tog det ett tag innan ambulans o polis kom, Martin for runt i rummet med telefonen i handen - det kan dels ha stänkt då och dels stänkt när man tog hand om o flyttade Lotta.
Det kan också röra sig om två gamla minimala bloddroppar.

Absolut, ingen paus tror kag på, men de VILL göra det så vidrigt de kan. Men en av ambulans sköterska, sa ju att det kunde ha kommit från dem, å en visste inte i krisen OM hon bytt handskar el inte. Uppehåll i misshandeln, nepp, tror inte det.
Citera
2016-11-01, 08:15
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Men Flink skaffade vapen i ilska....... Martin har ilskan i huvudet, men använde inte tillhyggen....... Vad är värst tycker du??? Martin blev jävligt rädd att han skadat Lotta för hårt, ringer SOS och försöker samtidigt fråga Lotta om adressen. Han vaknade till av sitt eget våld, det gjorde inte Flink. Så dom KAN sänkas. Det återstår bara att se..............
Du skriver helt obegripligt och dessutom saknar det relevans till mitt inlägg ändock citerar du det.
Citera
2016-11-01, 08:26
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Du skriver helt obegripligt och dessutom saknar det relevans till mitt inlägg ändock citerar du det.

Efter att jag skrev till pungsnoppen, el vad han heter, så beklagar jag om jag citerade fel person. Ber om ursäkt,
Citera
2016-11-01, 08:27
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Efter att jag skrev till pungsnoppen, el vad han heter, så beklagar jag om jag citerade fel person. Ber om ursäkt,
Fnissturken vad det. Förlåt att jag skrev till fel peron.
Citera
2016-11-01, 08:51
Avslutad
Det drar mörka moln över Solglittrets och Filippasols, inlägg och inställning.

Enligt ert skvaller (för det är just vad det är), så var Lotta en ljugande, manipulerande, knarkande, bidragsparasit som utnyttjade och lurade sina män, samt var korkad som överhuvudtaget träffade Martin från början och därefter inte gick direkt efter första slaget (som är så enkelt gjort, enligt er).

Ni är även förnärmade, upprörda och chockade över det faktum att media inte talat sanning samt gett er "hela bilden", utan vinklat storyn. Som om ni begripit först nu, att så är fallet med i princip allt man läser.

Ni lägger enormt stor vikt på smskonversationer och hörsägen, och tror att det ger en sanningsbild av hur L&M är och vad deras avsikter var.

Martins gärning förminskas och slätas över, med att det aldrig skulle hänt om Lotta bara var lite klokare och hade handlat annorlunda. "Han hade ADHD, sökte ju hjälp, var ärlig osv".

Det finns noll och ingen människokännedom i era, och några tills, åsikter om någon av dem. Ingen djupare analys av hur Lottor eller Martintyper fungerar alls. Utan bara en stark vilja av att vilja "diskutera", dvs. skvallra med likasinnade som håller med (då blir tråden "trevlig") och leka juridiskt kunniga utifrån en falsk självbild som insatta, enbart utifrån att ha läst media, FUParna samt googlat lite.

Martin är sjuk, och det hade varit intressant om någon ville diskutera hur man kan applicera gener och miljö på de skador han har, utifrån Dunedinstudien (se avsnitt 2: http://www.svtplay.se/ditt-forutbestamda-liv ) istället för att snacka skit om Lotta, som nu är död och inte kan försvara sig.

Hur andra "Lottor" blir och fungerar finns det ett tydligt exempel på här i tråden fn. i form av Vargaretas. Som är väldigt labil pga. av vad denne har upplevt och själv berätta om i tråden. Jag hoppas verkligen att denne får all hjälp h*n kan få.

Att ovanstående personer, och de med samma inställning, inte ser problemen på ett djupare plan, gör att inga Lottor eller Martintyper kommer kunna räddas eller ändras. Man måste göra mer än att bara skrapa lite på ytan och tror sig sitta på enkla förklaringar/lösningar.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-11-01 kl. 09:08.
Citera
2016-11-01, 09:21
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Enligt ert skvaller (för det är just vad det är), så var Lotta en ljugande, manipulerande, knarkande, bidragsparasit som utnyttjade och lurade sina män, samt var korkad som överhuvudtaget träffade Martin från början och därefter inte gick direkt efter första slaget (som är så enkelt gjort, enligt er).

Ni är även förnärmade, upprörda och chockade över det faktum att media inte talat sanning samt gett er "hela bilden", utan vinklat storyn. Som om ni begripit först nu, att så är fallet med i princip allt man läser.

Ni lägger enormt stor vikt på smskonversationer och hörsägen, och tror att det ger en sanningsbild av hur L&M är och vad deras avsikter var.

Martins gärning förminskas och slätas över, med att det aldrig skulle hänt om Lotta bara var lite klokare och hade handlat annorlunda. "Han hade ADHD, sökte ju hjälp, var ärlig osv".

Det finns noll och ingen människokännedom i era, och några tills, åsikter om någon av dem. Ingen djupare analys av hur Lottor eller Martintyper fungerar alls. Utan bara en stark vilja av att vilja "diskutera", dvs. skvallra med likasinnade som håller med (då blir tråden "trevlig") och leka juridiskt kunniga utifrån en falsk självbild som insatta, enbart utifrån att ha läst media, FUParna samt googlat lite.

Martin är sjuk, och det hade varit intressant om någon ville diskutera hur man kan applicera gener och miljö på de skador han har, utifrån Dunedinstudien (se avsnitt 2: http://www.svtplay.se/ditt-forutbestamda-liv ) istället för att snacka skit om Lotta, som nu är död och inte kan försvara sig.

Hur andra "Lottor" blir och fungerar finns det ett tydligt exempel på här i tråden fn. i form av Vargaretas. Som är väldigt labil pga. av vad denne har upplevt och själv berätta om i tråden. Jag hoppas verkligen att denne får all hjälp h*n kan få.

Att ovanstående personer, och de med samma inställning, inte ser problemen på ett djupare plan, gör att inga Lottor eller Martintyper kommer kunna räddas eller ändras. Man måste göra mer än att bara skrapa lite på ytan och tror sig sitta på enkla förklaringar/lösningar.

Tack för respons. Jag kommer inte att gå in här mer. Har märkt att jag mår dåligt av det. Men jag vill ändå påstå att det inte är en som träter, därför förstår jag solglittret oxå. Men jag avslutar här, tar hand om min egen ångest och önskar alla en fin helg. Tack snälla vänner. Och tack för ditt inlägg Pripps 3.5 Kram till alla............
Citera
2016-11-01, 09:29
Bannlyst
Citat:

Det är ingen nyhet att kvinnohatare söker sig till flashback. De som försvarar Martin på något sätt är givetvis dem som känner igen sig själva i honom, lyckligtvis är dessa personer mycket få i verkligheten.
Senast redigerad av Pfogg 2016-11-01 kl. 09:59.
Citera
2016-11-01, 09:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

.

Man är aldrig bara det ena eller andra. Ja, av FUPen framkommer att Lotta gjorde precis det som du beskriver. Och ja, det var dåligt att hon betedde sig så. Och ja, mycket talar för att Martin inte hade fått möjligheten att slå ihjäl henne om hon inte betett sig just så.
(Det betyder, återigen, inte att hon är skuld till hans misshandel)

Att man drar fram det här är just för att det har varit så märkligt att läsa medias texter, intervjuer med vänner o påståenden här om precis motsatsen (bl.a. dina).

Om inte bilden hade varit så vinklad o tippad åt ena hållet hade man inte behövt dra fram fakta som hindrar bilden från att kantra för mycket. Det är därför som jag tycker att det är viktigt att bilden rätas upp - att matas med lögner är aldrig kul. Dessutom späder det på en lynchstämning som är rent obehaglig - det snövita dödas av det okända kolsvarta. Det var inte så enkelt.

Det finns några postare här som uppger att de kände Lotta, deras bild stämmer absolut inte med helgonförklaring i media o här. Förutom dessa personer så verkar de flesta av oss inte ha annan information än just FUPen med sms-en. Klart man då tolkar och lägger vikten på det som finns - det är ju en opartiskt återgiven text i sms-en, varför skulle man inte läsa den? För att det "fläckar ner" och motsäger mediabilden? Vad skulle vi annars använda?

Nej Martin har inte bedömts som sjuk. Jag tycker också att han har ett sjukt beteende.
Han borde få någon form av behandling, vet tyvärr inte om det ens finns.
Han är en fara för oss alla - och för sig själv. Så länge som det är så måste vi hålla honom inspärrad. Varför det har blivit så kan vi bara spekulera om, precis som med Lottas mått o steg.

Men utredningen har bedömt Martin som ansvarig för sina handlingar.
Så varför skulle då den 8 år äldre Lotta med arbete o eget boende inte vara ansvarig för sina val o beslut. Jag begriper inte varför vi skulle behöva mörka o vinkla vad som ledde fram till Martins dödsmisshandel av Lotta.

För att några postare upplevt en liknande relation och vill vara "fria från eget ansvar och manipulerade" för att man inte bröt upp tidigare?
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-01 kl. 09:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in