2016-10-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Jag påstår att min tråd retade Säpo eftersom jag skrev öppet om den offentliga hemligheten. Flashback är fullständigt nedlusat av Säpopersonal. Däremot påstod jag inte explicit att det var Säpo som stängde tråden. Det skulle ha varit att kommentera moderatorsåtgärder, vilket för säkerhets skull är förbjudet på Flashback.

När jag skrev ovanstående kom den här artikeln upp på min dator, utan att jag klickade på den:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article23814624.ab
"Sätt dig ner och lär dig svenska, din lille skit!" betyder det vanliga: lär dig dubbelspråk.

- hur då ????
Citera
2016-10-30, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
- hur då ????
Hur artikeln kom upp eller? Det har hänt många gånger att artiklar öppnas på min dator utan att jag klickat på dem. Och det är alltid nånting i stil med lär dig dubbelspråk, eller det här måste fortsätta som vanligt eller liknande. Den här gången skrev jag mitt inlägg i Word först. När jag skrev stängdes Word ner tillfälligt och artikeln visades.
Citera
2016-10-30, 10:32
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Jag påstår att min tråd retade Säpo eftersom jag skrev öppet om den offentliga hemligheten. Flashback är fullständigt nedlusat av Säpopersonal. Däremot påstod jag inte explicit att det var Säpo som stängde tråden. Det skulle ha varit att kommentera moderatorsåtgärder, vilket för säkerhets skull är förbjudet på Flashback.

När jag skrev ovanstående kom den här artikeln upp på min dator, utan att jag klickade på den:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article23814624.ab
"Sätt dig ner och lär dig svenska, din lille skit!" betyder det vanliga: lär dig dubbelspråk.

Du menar att de söker artiklar som de sedan lämplig serverar dig?
Har andra artiklar kommit upp på datorn sedan du skrev detta ?

Brukar du få andra artiklar på datorn normalt ( då du inte skrivit ) ?

Visst kan man pika dig på detta sätt med fjärrstyrning av datorn, men det kan ju även vara den spänning du erfar då du skriver om dina förmodade antagonister som får dig att tolka negativa saker som just dator fjärrstyrning i pikande syfte.

Du har flera antivirusprogram ? finns köpe program som tar olika virus ( som man kan provinstallera gratis i 30 dagar ) och det finns gratis program som är bra för vissa typer av cookies och spionprogram . Kan ju vara en hashande tonåring som sitter och trakasserar. Du har tejp över webbkameran( eller den urkopplad då du inte använder den ?

super antispyware är en gratis, malwarebytes anti malware är ett annat och sedan Ccleaner är en bra rensare som städar upp kakor och annat.
Citera
2016-10-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager

Visst kan man pika dig på detta sätt med fjärrstyrning av datorn, men det kan ju även vara den spänning du erfar då du skriver om dina förmodade antagonister som får dig att tolka negativa saker som just dator fjärrstyrning i pikande syfte.

Du har flera antivirusprogram ? finns köpe program som tar olika virus ( som man kan provinstallera gratis i 30 dagar ) och det finns gratis program som är bra för vissa typer av cookies och spionprogram . Kan ju vara en hashande tonåring som sitter och trakasserar. Du har tejp över webbkameran( eller den urkopplad då du inte använder den ?

super antispyware är en gratis, malwarebytes anti malware är ett annat och sedan Ccleaner är en bra rensare som städar upp kakor och annat.
Det händer ibland att artiklar öppnas utan att jag klickar på dem, som om jag blir serverad som du skriver. Det vanligaste är dock att jag klickar på en artikel, så öppnas den i två fönster. På så sätt markerar de att det är en dubbelspråkig artikel.

Jag har kört olika antivirusprogram. Det jag har nu är AVG, men har kört flera olika. Jag har inte tejp över webbkameran. Alla såna försiktighetsåtgärder manövrerar de bort så lätt. De har kameror överallt så om jag täcker över en syns jag i den andra osv.
Citera
2016-10-30, 11:00
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Det händer ibland att artiklar öppnas utan att jag klickar på dem, som om jag blir serverad som du skriver. Det vanligaste är dock att jag klickar på en artikel, så öppnas den i två fönster. På så sätt markerar de att det är en dubbelspråkig artikel.

Jag har kört olika antivirusprogram. Det jag har nu är AVG, men har kört flera olika. Jag har inte tejp över webbkameran. Alla såna försiktighetsåtgärder manövrerar de bort så lätt. De har kameror överallt så om jag täcker över en syns jag i den andra osv.

Testa tex panda eller boullgard gratis trial i en månad styck , och pausa dit avg . och absolut tejpa dator kameran !!!! de skulle ju kunna plocka bort de andra och skylla på hackare . Har du stationär dator så dra ur USB kontakten då du inte använder den .

http://www.metro.se/teknik/darfor-tejpar-fbi-chefen-for-webbkameran-pa-datorn/EVHpdi!bzxTxdE0fDEZo/

http://pctidningen.se/facebook/zuckerberg-tejpar-sin-webbkamera

http://www.dagens.se/teknologi/nu-varnar-fbi-darfor-bor-du-tacka-over-kameran-pa-telefonen-och-datorn

Kan ju ta bort tejpen då du går hemifrån så att ingen stalker kan känna sig trygg med att ingen hackare kan se denne

De andra antivirusprogrammen är annorlunda skanningar som bara skannar då du slår på dem , inte som ett program som hela tiden övervakar trafiken .
Senast redigerad av Harfager 2016-10-30 kl. 11:06.
Citera
2016-10-30, 11:08
Medlem
Citat:
Testa tex panda eller boullgard gratis trial i en månad styck , och pausa dit avg . och absolut tejpa dator kameran !!!! de skulle ju kunna plocka bort de andra och skylla på hackare . Har du stationär dator så dra ur USB kontakten då du inte använder den .
Tejpa kameran är lätt gjort, men att försöka ligga steget före dem när det gäller virus, spyware osv är lönlöst. Jag kan köra ett antivirusprogram som upptäcker 100 spyware-filer. Dagen efter har jag lika många. Det är ett område där Säpo mfl dominerar utan minsta ansträngning. Det finns så många program som regelbundet kommunicerar med olika servrar så det är hur enkelt som helst för dem att bygga in ett virus i ett av dem.
Citera
2016-10-30, 11:10
Medlem
Citat:
De andra antivirusprogrammen är annorlunda skanningar som bara skannar då du slår på dem , inte som ett program som hela tiden övervakar trafiken .
Jag hade Zonealarm på högsta säkerhetsinställningen ett tag, men det slutade med att jag inte kunde öppna en enda sida på nätet. Man måste ju kunna använda datorn också.
Citera
2016-10-30, 11:15
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Tejpa kameran är lätt gjort, men att försöka ligga steget före dem när det gäller virus, spyware osv är lönlöst. Jag kan köra ett antivirusprogram som upptäcker 100 spyware-filer. Dagen efter har jag lika många. Det är ett område där Säpo mfl dominerar utan minsta ansträngning. Det finns så många program som regelbundet kommunicerar med olika servrar så det är hur enkelt som helst för dem att bygga in ett virus i ett av dem.

Troligen är de flesta kakor och dessa ska du rensa varje dag då de kan innehålla spionprogram eller andra sidor kan spana på vad du surfat på. Brukar ha flera hundra på en skanning om jag inte kört CCleaner innan så det är normalt , men inte bra för det.
Citera
2016-10-30, 11:32
Medlem
Guillou skriver kritiskt om Säpo och terrorlagar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article23817837.ab
Jag har kontaktat honom flera gånger och försökt få honom intresserad av att skriva om Säpos utredning mot mig mfl. Jag får aldrig något svar. Han vet att det pågår en utredning men vågar inte ens besvara mina mail, än mindre skriva om det.

Han skriver att lagarna riktar sig mot den muslimska minoriteten. Det är sant, men inte bara mot dem. Jag är t.ex. en vit medelsvensson och även jag utsätts för Säpos vansinniga utredningar. Hade jag varit muslim hade jag varit utvisad eller dömd för länge sen. Eftersom jag är vit genomsnittssvensk utsätts jag för mer långsiktig nedbrytning.
Citera
2016-10-30, 21:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Guillou skriver kritiskt om Säpo och terrorlagar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article23817837.ab
Jag har kontaktat honom flera gånger och försökt få honom intresserad av att skriva om Säpos utredning mot mig mfl. Jag får aldrig något svar. Han vet att det pågår en utredning men vågar inte ens besvara mina mail, än mindre skriva om det.

Fan vad tröttsam du är i din lilla trånga egotrippade värld.

Nej, Guillou vet inte att det "pågår en utredning" mot dig. Ingen vet att det pågår en utredning mot dig. Guillou slänger dina brev för att du framstår som en paranoid galning och han är just nu inte är intresserad av att prata med en paranoid galning.

Du får nog bida din tid tills Guillou vill skriva en artikel om den om den psykiska hälsan och vården i Sverige, då kan du säkert bli intressant som ett exempel från verkligheten.
Citera
2016-10-30, 22:33
Medlem
EddieCabots avatar
Har en fråga till alla er "utsatta". Varför skulle någon bry sig om att förfölja er?
Citera
2016-10-30, 22:35
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Hur artikeln kom upp eller? Det har hänt många gånger att artiklar öppnas på min dator utan att jag klickat på dem. Och det är alltid nånting i stil med lär dig dubbelspråk, eller det här måste fortsätta som vanligt eller liknande. Den här gången skrev jag mitt inlägg i Word först. När jag skrev stängdes Word ner tillfälligt och artikeln visades.

Citat:

Citat:

Du är psykotisk. Jag har själv haft en hjärna som snubblat till och försökt gå avvägar för att fylla upp mig med meningslösa detaljer som omförvandlats till en personligt betydande viktig sak. Psykos. Jag kämpade emot och drabbas aldrig längre av de där hastigt uppkommna psykos episoder av"high feelings".

Antingen lurar din psykos dig att minnas fel (beroende på hur sjuk du är) kanske så vet du ibland iaf om du har tur att du är sjuk. Även om du skäms, blir arg eller till och med skräckslagen, acceptera att du är sjuk. Det är inte ett val, men insikt är första steget mot tillfrisknande.

Det kan också vara som så att program i din dator krockar och inte är kompatibla, varpå det blir lite tok. Men det är din hjärna som sedan tolkar budskapet.

Sedan ser jag det som definitivt fullt möjligt att du kan vara hackad om någon med avsaknad av liv fått upp intresset för dig och kompenserar för personliga brister genom att leka med dig som pga psykisk ohälsa är särskilt sårbar. Det behövs inte mer än lite intresse för att fjärrstyra, etc vill jag påstå som själv helt saknar kunskaper som intresse av datorer. Logik har jag däremot och en psykisk sjuk människa ger mer respons och är sårbarare som tacksam driftkucku än vad någon annan skulle kunna vara.
Citat:

Han skriver att lagarna riktar sig mot den muslimska minoriteten. Det är sant, men inte bara mot dem. Jag är t.ex. en vit medelsvensson och även jag utsätts för Säpos vansinniga utredningar. Hade jag varit muslim hade jag varit utvisad eller dömd för länge sen. Eftersom jag är vit genomsnittssvensk utsätts jag för mer långsiktig nedbrytning.
Guillou skriver om sådant han själv har personligt intresse utav. Även om du hade rätt skulle han inte skriva om dig om han är ointresserad. Antagligen inser han att du lider av psykisk ohälsa och svarar inte för att det är meningslöst att trigga din sjukdom.

Jag har knappt läst Guillou i mitt liv men vill dra mig till minnes att han även redan i böckerna om Arn tog upp islam. Han har en känslomässig koppling av intresse för terrorism, religion och politik. Dels politiskt som gammal röding och dels genom att han antagligen gjort positiva känslomässiga upplevelser i sina möten med människor. Dvs inte ser ämnet som ett främmande hot.

Som man har han antagligen varit ung med högtflygande fantasier och kan göra ett visst igenkännande i människor av liknande slag.

Sedan så finns intresset av att sätta likhetstecken mellan andra allvarliga fel som begåtts.

Han kanske inte har rätt eller fel men däremot egna intresseområdena. Du råkar inte falla inom dessa, något som inte alls beror på att han inte vågar ta upp ämnet. Du betyder ingenting för honom, lika lite som din historia.

Oavsett vad så är det du känner verkligt för dig, däremot behöver inte det du tror sker mot dig, vara det minsta rätt.

Det viktigaste för dig är att försöka släppa taget om dessa föreställningar eller utmana dem. De flesta förstår inte när deras hjärna är sjuk och dysfunktionell, samtidigt som den skickar trasiga kopplingar om vad som sker utanför den. Men det är hjärnan som är problemet när den snubblar omkring. Ingenting att skämmas för, det är ju inte något personen valt själv. Så sök hellre svaren på hur man gör för att må som bäst genom att läka hjärnan.

Jag är enbart välvilligt inställd och vill absolut inte trampa någon på tårna. Men det är tydligt oavsett vad, en sjukdomsbild som framträder så försök gärna att begrunda det jag sagt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in