2016-10-30, 23:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
"Ljuger rakt ut". Påstår du att du vet eftersom du varit där och mätt? Nej, fönstren ligger snarare lägre än så. Och om det nu skulle ligga 1,80-2 meter (hur du nu kommit fram till det?) upp, var får du stege ifrån? Det är ju bara att ställa sig på en stol om man är så lång som Martin och t ex vill klättra in.

Har varit där. Inte så många stolar utan för hus.
Citera
2016-10-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Med tanke på hur mycket som kommit fram av vad Lotta gjorde och sa som inte stämmer eller var ren lögn, så kanske man tyvärr kan anta att detta inte heller behöver vara sant.

Eller hur, eftersom det inte heller passar in i din teori/bild av att Lotta var en dålig kvinna (som fick skylla sig själv).
Citera
2016-10-30, 23:19
Medlem
Citat:
Har varit där. Inte så många stolar utan för hus.

Det tror jag inte på.
Citera
2016-10-30, 23:19
Medlem
Citat:
Nu ljuger du rakt ut. Nej fönstren går inte att se in i - de sitter inte en meter upp, snarare 1.80-2 meter upp. Håll dig till sanningen!

Du tror inte att Martin tagit sig in?
Citera
2016-10-30, 23:22
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Allvarligt. Vad får du ut av att dissa mordoffrets utseende? Eller systrarna, som förlorat Lotta? Vidrigt.

Är du helt trött, hela storyn är porträtterat som skönheten och odjuret. Det var odjuret och odjuret.
Citera
2016-10-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Är du helt trött, hela storyn är porträtterat som skönheten och odjuret. Det var odjuret och odjuret.

Som du själv föreslog är det helt off topic.
Citera
2016-10-30, 23:35
Medlem
Solglittrets avatar
Jag tror att all den här ilskan som kommer fram från många av oss angående vad som är sant/ligger bakom relationen Lotta-Martin faktiskt bottnar i att vi känner oss lurade, i alla fall jag.

Om man får höra att en helt vanlig, skötsam kvinna blir stalkad av en nyss utsläppt vålddöms kille som hon knappt träffat o som sedan tränger sig i o slår ihjäl henne, blir man förfärad. Hur kunde det hända? Kan det hända min granne, min syster? Hur ska en vanlig kvinna skydda sig mot detta?

När man sedan får reda på att hon inte var så "vanlig" - snarare rätt ovanlig för en 41-åring. Man blir ju förvånad när man får reda på att hon hade en pågående relation med honom, planerade ett liv o barn tillsammans. Hade jagat honom o tjatat att han skulle ringa - senast samma kväll och dessutom själv släppt in honom - som vanligt. Använt kokain med honom, rest med honom, velat börja med hans anabola etc.
Ja då tänker man att det här ju - som tur var - kanske inte kan drabba min granne eller syster.

Det här drabbade någon som själv satte sig i en farlig relation. Som spelade med o gjorde - faktiskt olagliga saker hon också. Hon kunde åkt dit för kokainet - o sannolikt fått villkorligt för innehav - troligen hade hennes jobb på skolan då upphört.

Det är inte snyggt att man mörkar sanningar - snarare obehagligt.
Det ger fel perspektiv. Istället för att skydda kvinnor från att inleda en relation med en våldsam man och direkt gå när han slår, så börjar man diskutera fler poliser på gatorna, bättre säkerhetsdörrar o övervakningskameror. Kanske till viss del bra saker det också - men det hade inte hjälpt eller räddat Lotta.
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-30 kl. 23:39.
Citera
2016-10-30, 23:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tror inte att Martin tagit sig in?

Nej skulle inte tro det - han behövde inte, han var välkommen in genom den öppnade dörren. De hade stämt träff mindre än sju timmar senare för att träna ihop o hon hade sms o ringt honom samma kväll bara ett par timmar tidigare.
Citera
2016-10-30, 23:44
Medlem
Citat:
Jag tror att all den här ilskan som kommer fram från många av oss angående vad som är sant/ligger bakom relationen Lotta-Martin faktiskt bottnar i att vi känner oss lurade, i alla fall jag.

Om man får höra att en helt vanlig, skötsam kvinna blir stalkad av en nyss utsläppt vålddöms kille som hon knappt träffat o som sedan tränger sig i o slår ihjäl henne, blir man förfärad. Hur kunde det händ? Kan det hända min granne, min syster? Hur ska en vanlig kvinna skydda sig mot detta?

När man sedan får reda på att hon inte var så "vanlig" - snarare rätt ovanlig för en 41-åring. Man blir ju förvånad när man får reda på att hon hade en pågående relation med honom, planerade ett liv o barn tillsammans. Hade jagat honom o tjatat att han skulle ringa - senast samma kväll och dessutom själv släppt in honom - som vanligt. Använt kokain med honom, rest med honom, velat börja med hans anabola etc.
Ja då tänker man att det här ju - som tur var - kanske inte kan drabba min granne eller syster.

Det här drabbade någon som själv satte sig i en farlig relation. Som spelade med o gjorde - faktiskt olagliga saker hon också. Hon kunde åkt dit för kokainet - o sannolikt fått villkorligt för innehav - troligen hade hennes jobb på skolan då upphört.

Det ger fel perspektiv. Istället för att skydda kvinnor från att inleda en relation med en våldsam man och direkt gå när han slår, så börjar man diskutera fler poliser på gatorna, bättre säkerhetsdörrar o övervakningskameror. Kanske till viss del bra saker det också - men det hade inte hjälpt eller räddat Lotta.
Så för att du känner dig lurad och förd bakom ljuset har påverkat dig så allvarligt att du sida upp och sida ned måste påtala att Lotta var medansvarig till sitt öde? Nu tycker jag nog nästan synd om dig.
Citera
2016-10-30, 23:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Precis, och Danmark är mycket bättre än tillfälliga ligg. Då löper du nämligen inte risken att det plötsligt dyker upp en snubbe på trappen –*som i värsta fall är helt bindgalen, som Martin –*och kräver diverse umgänge och bli en del av ungens liv osv osv. Spermiedonation kan nämligen vara helt anonym och där har donatorn ifråga avsagt sig kontakt från början. Mycket bra.
Det är, för att använda ditt tidigare resonemang, extremt bra strategi om man vill undvika rabieshundar.

Vi tjejer kan faktiskt ha one-night stand o bli gravida utan att någonsin behöva tala om vem fadern är.
Vill man ha ett "eget barn" är det rätt lätt. De flesta killar på one-night stans räknar inte ens med att det kan hända.
Citera
2016-10-30, 23:48
Medlem
Citat:

Om man får höra att en helt vanlig, skötsam kvinna blir stalkad av en nyss utsläppt vålddöms kille som hon knappt träffat o som sedan tränger sig i o slår ihjäl henne, blir man förfärad. Hur kunde det hända? Kan det hända min granne, min syster? Hur ska en vanlig kvinna skydda sig mot detta?

Du slår in en vidöppen dörr, som sagt. Ja, det går att undvika såna som Martin. Det är nog ytterst få föräldrar till flickor som inte varnar dem från tidig ålder för fel sorts män. Det är ju självklarheter.
Men nu är inte världen så perfekt och svartvit som du tror, att den är indelad i dåliga kvinnor (som Lotta) och bra kvinnor (som jag antar att du själv tycker att du är?).
Utan människor är människor som kan ha sina dåliga stunder och hamna i lägen där de väljer fel.
Lotta begick ett misstag och det fick hon betala dyrt för.
Många som blir mördade har säkerligen begått misstag. Träffat på fel person, gått nerför fel gata, valt fel man eller kvinna, varit brottslingar själva, prostituerade etc, eller bara haft otur.
Det finns inget annat att lära sig av det än att det är så det kan bli och ditt idoga argumenterande för att alla kvinnor absolut måste lära sig av detta är rätt konstigt. Det vet väl varenda kvinna att man måste skydda sig mot manligt våld på olika sätt?
Det är mänskligt att begå misstag.

Och det är inte så att det är helt ohjälpligt och ett naturtillstånd att det går omkring monster på gatorna. De kan spärras in. Det man däremot kan lära sig av här är att kriminalvården är ett skämt. Han borde aldrig släppts ut.
Citera
2016-10-30, 23:49
Medlem
Citat:
Vi tjejer kan faktiskt ha one-night stand o bli gravida utan att någonsin behöva tala om vem fadern är.
Vill man ha ett "eget barn" är det rätt lätt. De flesta killar påone-night stans räknar inte ens med att det kan hända.

Jahapp, så det tycker du. Vart vill du komma??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in