Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Varför skulle Martin stalka just Lotta när han inte hade gjort det med andra flickvänner? Men att säga att man inte "vågar" genomföra en anmälan är ett bekvämt sätt för kvinnan att ångra sig när hon egentligen vill fortsätta relationen trots att den är jobbig. Sen anmäler man igen när situationen spårar ur. Och sen ångrar man sig igen, eftersom man egentligen vill ha barn med vederbörande..
Kan ni inte bara konstatera att ni båda drar skuldfrågan ett snäpp längre än vad som är nödvändigt?
Att hon gav sig in i relationen alls är såklart åt helvete men de aktiva försöken att lämna var faktiskt halvhjärtade. Därmed inte sagt att hon varken förtjänade att dö eller ska skuldbeläggas för det som hände!
M är solklart den absolut enda skyldiga till hennes död.
Att önska/tycka att hon "kunde ha" lämnat, anmält, tagit hjälp osv. är i mina ögon inte fel i sig men omständigheterna till VARFÖR hon inte gjorde det är mer än nog som förklaring till varför hon inte lyckades göra det.
It takes two to tango.
M är den som ska bära 100% av skulden till hennes död oavsett vilka val hon gjorde och oavsett hur många kvinnor som i framtiden gör liknande val så kommer det fortfarande vara mannens fel om han dödar kvinnan!
Är det inte rimligt att det isåfall ska tjatas lika mycket om att dessa män ska ge fan i att döda folk som att kvinnor ska "lära sig" undvika dessa män?
IT TAKES FUCKING TWO TO TANGO!
ALLA vet vad Lotta BORDE ha gjort men nu gjorde hon inte det. Kan det inte vara läge att skydda samhället från människor som dödar folk som av någon orsak inte gör som dom blir tillsagda för det har liksom passerat "normalt" med ljusår?!
Att vara svag, lättpåverkad eller vek är INTE ett brott vad man än tycker om egenskaperna i sig.
Att döda någon som inte kan/orkar/klarar av att försvara sig är däremot ett jävligt äckligt brott.
Tillägg:
Tyvärr kom bara ditt inlägg med Sno, det andra hängde inte med vilket jag önskat då jag riktar mig till båda. Sorry.