2016-10-29, 23:44
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Han verkar må dåligt, verkar i viss mån ångra eller i varje fall inse vad det är han har gjort.

Han är en mördare. Ett vapen. Men ditt inlägg är tramsigt, du skulle aldrig våga uttala dig sådär inför honom. Han skulle dräpa dig direkt.

Efter att ha läst fup så visar det sig ju att han försökt få vård för åtminstone missbruket, han ville bli ren men hade nog aldrig kunnat fungera normalt i samhället trots nykterhet.

Mycket obehagligt att läsa de sista smsen där han skriver att han träffar sin bror som knarkat i 7 dygn. Båda killarna är en fara för andra med droger i kroppen det vet vi ju med 100% säkerhet.
Nu har dom bara bytt plats och ingen har lärt sig någonting.
Citera
2016-10-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Jag trodde i min enfald att villkorligt frigiven innebar att man är frigiven under villkoret att inte återfalla i brott under tiden.
Men tydligen inte! Helt vettlöst!
Jag möter återkommande klienter i den så kallade frivården. Den verkar i mångt och mycket skötas på lösa boliner eller fria villkor. Det ska föreställa straff...
Citera
2016-10-30, 00:07
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag möter återkommande klienter i den så kallade frivården. Den verkar i mångt och mycket skötas på lösa boliner eller fria villkor. Det ska föreställa straff...

Funderade på samma sak med tanke på träffen med brodern och det som sen hände med Lotta.
Brodern har ju inte varit fri särskilt länge och knarkar friskt igen.
Är det ens någon som har koll på honom numera eller blev han bara utsläppt utan vidare?
Kan bröderna ha knarkat tillsammans den kvällen och så brast det tillslut för M?
(Ber om ursäkt om det redan skrivits tusen gånger men jag har inte följt tråden slaviskt)
Citera
2016-10-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Skälet för det är väldigt enkelt. I ena fallet är man inte säker på att det handlar om mord. I andra fallet så är det hennes föräldrar som är offer, man väljer partner men man väljer inte sitt barn.

Utöver det så har det inte stått skrivet i pannan på henne vad hon kan tänkas vara för person. I Martins fall så är det uppenbart vad han är för slags person, han har inte ens försökt dölja något.

Det står aldrig skrivet i pannan på en psykopat att "jag är fullständigt galen även om jag ser och uppträder fullkomligt normalt"
MEN DET borde stå det i pannan
Det borde även stå: håll dig undan! Därför att jag kommer att göra ditt liv till ett helvete - om du lyckas överleva

Så fungerar psykopater eller narcissiste eller vad det nu är för diagnos....
Dom släpper aldrig sitt offer - därför att dom vet att ingen kommer att älska dom när dom väl lärt känna varandra

Och därför har dessa män (i huvudsak) lärt sig att charma kvinnor (i huvudsak) och att koppla fast kvinnan till dom
Det handlar om att göra kvinnan med barn eller misshandla henne. Eller se till så att hon hamnar hos kronofogden osv...idéerna och fantasin är oändlig...

MEN jag är ganska säker på att en kvinna genomskådar en kvinnlig psykopat - och det ganska omgående

Precis som en man genomskådar en manlig psykopat

Jag ser ingen skillnad mellan dessa båda mördare
Båda har mördat sina offer - i Martins fall är han ökänd hos polisen och omgivning, i Arboga-kvinnans fall måste hon med största sannolikhet vara "avslöjad" i sin närmaste omgivning även om hon inte finns i straffregistret
Citera
2016-10-30, 00:31
Medlem
Citat:
Han verkar må dåligt, verkar i viss mån ångra eller i varje fall inse vad det är han har gjort.

Han är en mördare. Ett vapen. Men ditt inlägg är tramsigt, du skulle aldrig våga uttala dig sådär inför honom. Han skulle dräpa dig direkt.

Efter att ha läst fup så visar det sig ju att han försökt få vård för åtminstone missbruket, han ville bli ren men hade nog aldrig kunnat fungera normalt i samhället trots nykterhet.

Du har helt rätt. Jag förstår inte nöjet att smutskasta han som gjorde det här.
Han försökte ju trots allt söka hjälp.
Han behöver vård och hjälp.

Men nu ska man ge honom livstid fast han uppenbarligen har vart livsfarlig i hela sitt vuxna liv. Nu försvar jag inte hans gärningar på något sätt men om han fått vård efter första mordet, hade det här hänt då?
Citera
2016-10-30, 00:36
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det står aldrig skrivet i pannan på en psykopat att "jag är fullständigt galen även om jag ser och uppträder fullkomligt normalt"
MEN DET borde stå det i pannan
Det borde även stå: håll dig undan! Därför att jag kommer att göra ditt liv till ett helvete - om du lyckas överleva
Nu talar vi dock om MJ, en man med ansiktstatueringar, ett straffregister av att ha misshandlat flickvänner och random män, slagit ihjäl en människa och åkt in och ur fängelset för misshandel sedan tonåren - och är ÖPPEN med det! Lotta visste precis vad hon gav sig in på! Så jo, det stod skrivet i pannan på MJ vad han var för slags person - en psykopat!
Citat:
Jag ser ingen skillnad mellan dessa båda mördare
Båda har mördat sina offer - i Martins fall är han ökänd hos polisen och omgivning, i Arboga-kvinnans fall måste hon med största sannolikhet vara "avslöjad" i sin närmaste omgivning även om hon inte finns i straffregistret
Nu är inte kvinnan i Arboga dömd för något ännu så hejda dig lite. Och det är en enorm SKILLNAD mellan de två. Det ena är en asocial anabolamissbrukande söndertatuerad kåkfarare med psykproblem och med ett långt brottsregister för misshandel av tidigare flickvänner. Den andre en universitetsutbildad ostraffad med eget företag och stabila hemförhållanden och ingen tidigare känd psykiatrisk problematik eller missbruk. Hur djävla dum är du som ser några som helst likheter mellan dem två?
Senast redigerad av Fnissturken 2016-10-30 kl. 00:42.
Citera
2016-10-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Du har helt rätt. Jag förstår inte nöjet att smutskasta han som gjorde det här.
Han försökte ju trots allt söka hjälp.
Han behöver vård och hjälp.

Men nu ska man ge honom livstid fast han uppenbarligen har vart livsfarlig i hela sitt vuxna liv. Nu försvar jag inte hans gärningar på något sätt men om han fått vård efter första mordet, hade det här hänt då?

Ja alltså han förtjänar att smutskastas, han är ju trots allt född totalt i onödan. Han har inte tillfört något gott för någon i världen.

Men att sitta här å häckla honom och håna honom för att han eventuellt gråter va, det är fjantigt som satan eftersom vi alla här vet att om Martin sa åt häcklaren att skrubba rent hans wc med sin tunga så skulle han göra det, eftersom annars skulle Martin göra samma sak med honom som han gjort mot andra. Tex lotta.
Citera
2016-10-30, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag fick uppfattningen att han enbart var ute efter att få mer piller gratis.
Precis! Sedan ville han söka hjälp för sina problem men var inte villig att lägga in sig själv för att han inte ville bli inlåst? Inte en människa på sjukhus, frivård etc ville ta i honom ens med tång? Så vi andra som tror på rättssystemet har nog lärt oss en läxa. Är du tillräckligt farlig eller som GW uttryckte det -Han är lika ofarlig som en rabiessmittad hund får ha dessa människor mitt ibland oss för att ingen vågar göra någonting???
Citera
2016-10-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Precis! Sedan ville han söka hjälp för sina problem men var inte villig att lägga in sig själv för att han inte ville bli inlåst? Inte en människa på sjukhus, frivård etc ville ta i honom ens med tång? Så vi andra som tror på rättssystemet har nog lärt oss en läxa. Är du tillräckligt farlig eller som GW uttryckte det -Han är lika ofarlig som en rabiessmittad hund får ha dessa människor mitt ibland oss för att ingen vågar göra någonting???

Det där kan man verkligen älta till döddagar. Han träffade ett gäng myndighetspersoner under den sista tiden innan mordet, inklusive frivården, som mycket väl visste, och antecknade dessutom, att Martin var en tickande bomb. "Farlig" osv. Om det är nåt man kan lära sig av den här tragiska historien är det ju att både "villkorligt" och "frivård" är riktig skit
Hur många bindgalna psykopatmonster med "villkorliga domar" springer runt på gatorna egentligen?
Citera
2016-10-30, 04:01
Medlem
Citat:
Jag tänker närmast på kvinnan i Arboga som sitter häktad misstänkt för mord på sin pappa, man....osv

Det är också ett uppmärksammat fall i media - men jag har inte läst eller hört någonstans att hennes offer får skylla sig själva? Om jag har missat det då ber jag om ursäkt

Intressant liknelse. Man kan också jämföra med en annan Arboga-galning, barnamördaren Christine Schürrer. Där kan jag i och för sig tycka att snubben som hon stalkade, "Togge" vars två små styvbarn blev ihjälslagna, var en idiot.
Citera
2016-10-30, 06:12
Bannlyst
Citat:

Jasså, och du känner mig? Jag är inte rädd som du.

Hur vet du att jag inte har slagit ner "Lipsillen" tidigare? Har noll respekt för nollan. Gå och tyck synd om honom du, "Lipsillen" Johnsson har bara sig själv att klandra. Hoppas han lyckas hänga sig på häktet och hamnar i helvetet där han hör hemma lilla Lipsillen Johnsson.
Citera
2016-10-30, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Du menar alltså att kvinnor, när de blir kära, tänker helt och hållet med fittan och slutar tänka rationellt? Lägg av för fan. Om det är så illa som du säger så bör inte kvinnor få rösta.

Nej, det menade jag inte. Du är antagligen för korkad för att begripa vad jag menar. Men vi provar igen...De flesta som varit kära, vet att man inte agerar rationellt då och blundar för sin partners brister och svagheter. Så är det för oss alla, trots att vi är starka, stabila och trygga i oss själva när känslorna slår till.

Lotta var inte det. Hon tog antidepressiva, hade en stark barnlängtan och var i en ålder där man börjar fundera på vad man åstadkommit i sitt liv. Lotta var snygg och spänstig, hade många vänner och en bra familj. Allt såg bra ut, på ytan. Men om man har lite innanför pannbenet, så är det inte så svårt att föreställa sig att Lotta jämförde sig med sina vänner/omgivning, som kanske hade både man och barn, samt en stabil tillvaro med egen bostad och fast jobb. Hon kan ha känt att livet rann henne ur händerna, att det var bråttom att finna det hon sökte, för att kunna bygga upp det som hon så hett eftertraktade.

Jag tror att många "begär" mycket av Lotta, eftersom hon såg bra ut. "Fula människor är misslyckade och vackra människor är lyckade", är en fördom man allt som oftast stöter på. Tyvärr. Hade de som nu tycker att Lotta "borde vetat bättre", tyckt likadant, om Lotta var mindre attraktiv, eller rent av ful? Jag tror faktiskt inte det. Då hade samma människor haft mer förståelse för att Lotta fick ta vad hon fick, att hon inte hade kunnat veta pga. bristande erfarenhet osv. eller helt enkelt inte brytt sig ett jota om fallet överhuvudtaget.

Vackra människor är precis som alla andra, inuti. De kan också bli svaga och vara utsatta i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in