Citat:
Ursprungligen postat av
Fnissturken
Du menar alltså att kvinnor, när de blir kära, tänker helt och hållet med fittan och slutar tänka rationellt? Lägg av för fan. Om det är så illa som du säger så bör inte kvinnor få rösta.
Nej, det menade jag inte. Du är antagligen för korkad för att begripa vad jag menar. Men vi provar igen...De flesta som varit kära, vet att man inte agerar rationellt då och blundar för sin partners brister och svagheter. Så är det för oss alla, trots att vi är starka, stabila och trygga i oss själva när känslorna slår till.
Lotta var inte det. Hon tog antidepressiva, hade en stark barnlängtan och var i en ålder där man börjar fundera på vad man åstadkommit i sitt liv. Lotta var snygg och spänstig, hade många vänner och en bra familj. Allt såg bra ut, på ytan. Men om man har lite innanför pannbenet, så är det inte så svårt att föreställa sig att Lotta jämförde sig med sina vänner/omgivning, som kanske hade både man och barn, samt en stabil tillvaro med egen bostad och fast jobb. Hon kan ha känt att livet rann henne ur händerna, att det var bråttom att finna det hon sökte, för att kunna bygga upp det som hon så hett eftertraktade.
Jag tror att många "begär" mycket av Lotta, eftersom hon såg bra ut. "Fula människor är misslyckade och vackra människor är lyckade", är en fördom man allt som oftast stöter på. Tyvärr. Hade de som nu tycker att Lotta "borde vetat bättre", tyckt likadant, om Lotta var mindre attraktiv, eller rent av ful? Jag tror faktiskt inte det. Då hade samma människor haft mer förståelse för att Lotta fick ta vad hon fick, att hon inte hade kunnat veta pga. bristande erfarenhet osv. eller helt enkelt inte brytt sig ett jota om fallet överhuvudtaget.
Vackra människor är precis som alla andra, inuti. De kan också bli svaga och vara utsatta i livet.