Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Exakt som ni säger Lerog och hängballen
Hur kommer det sig att ingen anställd uppmärksammade Martin när han var påverkad? Fegisar och slöfockar
Och kvinnor måste bli upplysta om att dom kan ingenting göra för att hjälpa den här mannen - det måste han TA TAG I SJÄLV
Och Bradgardsindianen tycker du att det är ett bra, enkelt, effektivt system vi har idag för att hjälpa utsatta kvinnor?
Ska det verkligen behöva vara så omständigheter? Om vi nu tar Lottas död som ex
Lerog och hängballen?!?!!
Jag har ingen insyn i åtgärderna för utsatta kvinnor, jag jobbar inte med det, har heller inte varit i behov eller föremål för dessa åtgärder. Jag tycker dock ibland att argumenten i diskussioner skjuter över målet på något sätt. Men jag vet inte vad du menar med din fråga egentligen, är det meningen jag borde vara upprörd över att instrumentet "skyddad identitet" innebär ett krångligt och begränsat liv eller vad?
Varför tror man att något ska vara enkelt, och vad räknar man som effektivt? Det är väl fler kvinnor som dör i trafikolyckor än blur ihjälslagna av partner ska kvinnor förbjudas köra bil? . Kvinnor förolyckas på olika sätt vid utövande av fritidsintressen liksom män förvisso.
Alla våldsbrottslingar är väl inte heller kvinnomisshandlare om man ska hårddra det, det vore ju något knepigt om man skulle införa något slags regel om att dessa generellt inte ska få försöka skaffa familj etc när de kommer ut ur fängelse, det är väl det den så kallade eftervården strävar efter för personer i deras omsorg. "vanligt liv med nyttigt fritidsintresse, jobb och familj"... kanske inte nödvändigtvis i den ordningen. Martin hade ju sökt hjälp för sin aggresivitet, han hade ju uttryckt att han vill ha professionell hjälp för att undvika att skada sådana han inte vill skada.
Det kan nog vara svårt att uppmärksamma någon som är påverkad, ifall denne står på medicinering eller om man känner till att den har någon störning som kan ge lika uttryck som drogpåverkan. Många med diverse bokstavskombinationer kan nog uppfattas som "pundiga" eller "flummiga" fast de inte missbrukar, sedan kanske man uppmärksammar en överträdelse som man ser som mindre väsentlig om det ser ut som att personen ändå gör framsteg som man betraktar som positiva. Förhållandet med Lotta sågs nog som ett positivt steg i Martins utveckling, särskilt om hon sågs som skötsam, antar jag.