Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-30, 03:53
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Låt mig ... låt mig säga så här; om jag skulle vara i den situationen att jag ställde upp i något som helst sammanhang så skulle jag vara så proffsig att jag inte blandade in mitt personliga liv i det arbete som jag utför. Det arbete som jag utför som kandidat skulle handla om saker som i det här fallet angick det amerikanska folket. Eftersom jag då i alla fall skulle anse att jag gjorde det för USA:s skull och dess invånare.

Men Trump anser att hans jag och hans själv är mer intressant en USA. Och blir han vald .. ja så ... ah kanske inte blir så bra.

*Gäsp* Det är inte han som har börjat med att blanda in detta till att börja med utan Hillarys kampanj så... och att han då försvar sig från dessa allvarliga anklagelserna för att karaktärs döda honom ser jag inte som något onormalt... utan vilken normal människa som helst skulle göra det.
2016-10-30, 04:24
Medlem
heiss avatar
Citat:
Låt mig ... låt mig säga så här; om jag skulle vara i den situationen att jag ställde upp i något som helst sammanhang så skulle jag vara så proffsig att jag inte blandade in mitt personliga liv i det arbete som jag utför. Det arbete som jag utför som kandidat skulle handla om saker som i det här fallet angick det amerikanska folket. Eftersom jag då i alla fall skulle anse att jag gjorde det för USA:s skull och dess invånare.

Men Trump anser att hans jag och hans själv är mer intressant en USA. Och blir han vald .. ja så ... ah kanske inte blir så bra.
Det är precis vad han gör och han har offrat väldigt mycket på att ställa upp i det här valet. Pengar/karriär/politisk parti e.t.c kan han skita i, eller söka respekt (som Obama), mer än att MAGA och MASA, win, win and win.
När han väl blir president kommer han få ansvar och ha varenda hörna av världen som följer hans moves.

Om man t.ex sätter ner foten om vad som gäller med illegal invandring, är det för någon annans skull än just USA och dess invånare?
Senast redigerad av heis 2016-10-30 kl. 04:33.
2016-10-30, 04:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag tycker att om någon kommer med ett påstående så ska man ha underlag för det, det är väl inte dom andra på forumet som ska börja leta på nätet efter fakta?

Sen tycker jag inte att vilseledande information slår lika hårt som en FBI-utredning? Du borde hålla sakerna mera i perspektiv.
Nej, det är bara de dåliga försöken till försvar som ni menlösa trumpeter har att komma med förstår du.
Trumps hela kampanj bygger på förnekelse av fakta och verklighet. Lögner och flipp-floppande när lågintelligente Trump inser att hans konstiga spår/åsikt var helt fel och han byter ståndpunkt till det motsatta.

Med en sådan som Trump hade det blivit en oberäknelig och farlig politik. Som ett ADHD-barn bakom ratten på en Koenigsegg.

Du behöver inte tramsa om "länk" angående detta tramspelle, jag tror det är dags för de flesta trumpeter att se var landet ligger och försvinna sig så lämpligt ett tag före valutgången
Senast redigerad av Xelious 2016-10-30 kl. 04:43.
2016-10-30, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
När han väl blir president kommer han få ansvar och ha varenda hörna av världen som följer hans moves.

Och vad är det för MOVES som du pratar om?
2016-10-30, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
*Gäsp* Det är inte han som har börjat med att blanda in detta till att börja med utan Hillarys kampanj så... och att han då försvar sig från dessa allvarliga anklagelserna för att karaktärs döda honom ser jag inte som något onormalt... utan vilken normal människa som helst skulle göra det.

Självklart gör han rätt i att han sätter det före att tala ut om vilka människor han vill stämma än att kampanja för att bli president om han vill.
2016-10-30, 05:10
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Självklart gör han rätt i att han sätter det före att tala ut om vilka människor han vill stämma än att kampanja för att bli president om han vill.

När har han sagt att han ska stämma dem på sina rallys? Måste jag ha missat
2016-10-30, 05:16
Medlem
heiss avatar
Citat:
Och vad är det för MOVES som du pratar om?
Allt han gör och inte gör menar jag då, en nitisk press som låtit Obama komma billigt undan, kan ha med att han är demokrat och Kenyan antar jag.
När kommer de ytterligare trump-tapes som man hotade med? Eller har Trump ett nästintill fläckfritt förflutet??
2016-10-30, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
När har han sagt att han ska stämma dem på sina rallys? Måste jag ha missat

https://www.youtube.com/watch?v=lPdOQ4b4l0E

Det han vill åstadkomma politiskt försvinner ju när han tar upp tid i sitt tal om de första hundra dagarna.

Och om man anser att han talar ur hjärtat är sig själv hela tiden så kan man ju tänka sig att han tänker fortsätta med sitt att uttrycka sig när han väl är president.

Sen hans uttalande om att kvinnor som är fula inte kan antas sexuellt är ju bara konstigt. Vad har det med detta att göra?
2016-10-30, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Allt han gör och inte gör menar jag då, en nitisk press som låtit Obama komma billigt undan, kan ha med att han är demokrat och Kenyan antar jag.
När kommer de ytterligare trump-tapes som man hotade med? Eller har Trump ett nästintill fläckfritt förflutet??

https://www.youtube.com/watch?v=veczudY1-BI

Att stämma hit och dit kommer att ännu mer dra till sig uppmärksamhet. Så du har förmodligen helt rätt!!!
2016-10-30, 05:46
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=glipoOVw4no

Trump håller fast vid det här ämnet och ska han göra likadant som president?
2016-10-30, 06:00
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=lPdOQ4b4l0E

Det han vill åstadkomma politiskt försvinner ju när han tar upp tid i sitt tal om de första hundra dagarna.

Och om man anser att han talar ur hjärtat är sig själv hela tiden så kan man ju tänka sig att han tänker fortsätta med sitt att uttrycka sig när han väl är president.

Sen hans uttalande om att kvinnor som är fula inte kan antas sexuellt är ju bara konstigt. Vad har det med detta att göra?

Var inte mycket att hurra över i den videon mer än att CNN babblar på om det...

Det är nog du och övriga Trumphatare + MSM som hänger upp er på att han säger att han ska stämma dessa kvinnor som försöker karaktärs mörda honom...
2016-10-30, 06:02
Avslutad
Citat:

Håller med, men vad finns det för val? Kolera är trots allt inte så förödande som pest. Det börjar dock bli tröttsamt med alla "Crocked Hillary", "disaster" osv. Senaste talet i Arizona hade en klar övervikt på eländesbeskrivningen; uppskattningsvis 70 % elände, 10% logistiksnack typ "I love you", att publiken är större än Hillarys, gå iväg med er och rösta osv., 10% om honom själv och resterande 10% vad han vill göra för landet. Trump har hållit några riktigt bra tal, men FBIs nyöppnade utredning verkar ha stigit honom åt huvudet.

Wikileaks har nu släppt Podesta#22 så Trump kunde gott ligga lågt med skitsnacket, bollen med Clintongate rullar på i alla fall.
Senast redigerad av Passepartout 2016-10-30 kl. 06:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in