Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Låt mig ... låt mig säga så här; om jag skulle vara i den situationen att jag ställde upp i något som helst sammanhang så skulle jag vara så proffsig att jag inte blandade in mitt personliga liv i det arbete som jag utför. Det arbete som jag utför som kandidat skulle handla om saker som i det här fallet angick det amerikanska folket. Eftersom jag då i alla fall skulle anse att jag gjorde det för USA:s skull och dess invånare.
Men Trump anser att hans jag och hans själv är mer intressant en USA. Och blir han vald .. ja så ... ah kanske inte blir så bra.
Håller med, men vad finns det för val? Kolera är trots allt inte så förödande som pest. Det börjar dock bli tröttsamt med alla "Crocked Hillary", "disaster" osv. Senaste talet i Arizona hade en klar övervikt på eländesbeskrivningen; uppskattningsvis 70 % elände, 10% logistiksnack typ "I love you", att publiken är större än Hillarys, gå iväg med er och rösta osv., 10% om honom själv och resterande 10% vad han vill göra för landet. Trump har hållit några riktigt bra tal, men FBIs nyöppnade utredning verkar ha stigit honom åt huvudet.
Wikileaks har nu släppt Podesta#22 så Trump kunde gott ligga lågt med skitsnacket, bollen med Clintongate rullar på i alla fall.