Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
tack.

Hmm... som jag tolkar det så har man stött på nya email från/till Clintons ökända privata emailserver när man utrett något helt annat.

Jag har svårt att förstå att detta skulle öka Trumps chanser signifikant. Man har ju rotat i hennes email flera gånger förut.

https://www.theguardian.com/us-news/2016/oct/28/fbi-reopens-hillary-clinton-emails-investigation

Ja. Det är utagerat. Är FBI infiltrerat av Trumpanhängare?

Dessa E-mails börjar bli tröttsamma.

Ingen information om innehållet, eller konkreta anklagelser, bara ryktesspridning för att smutskasta motståndaren. Desperat försök att påverka valet i sista stund. Syftet verkar vara att binda Hillary till Weiner genom insinutioner om denna sjaskiga historia om ytterligare ett äckel till sexmissbrukare i poltiken. Denna gång demokrat, men förvisso inte presidentkandidat!

Hjälper det Trump att det finns män av hans sort överallt, även inom det demokratiska partiet?

Ytterligare ett skäl att rösta på en kvinna. Då slipper man sexmissbrukare, typ Trump, Weiner, Bill och allt vad de heter.
2016-10-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Med samma filosofi och siktar på profit.

Menar du att Trump ska vara arbetsgivare åt amerikanerna och de ska arbeta för honom?
2016-10-29, 11:44
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Hur driver man en stat som ett företag egentligen?
Istället för att folk får leva sina egna liv så blir de beordrade av den store ledaren
2016-10-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Istället för att folk får leva sina egna liv så blir de beordrade av den store ledaren

Ah är det som ett företag så kan så klart den store ledaren bestämma över dem för att de ska få sin (lilla) lön. Eller är Trump för att ha en lägstalön som går att leva på?
2016-10-29, 12:01
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Menar du att Trump ska vara arbetsgivare åt amerikanerna och de ska arbeta för honom?

Nej. Det är den amerikanska staten som kommer börja arbeta för det amerikanska folket. Det är det Trump går på val på om du missat det.
2016-10-29, 12:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Med samma filosofi och siktar på profit.
Så roffa åt sig och stoppa i fickorna då?
Självfallet går det inte driva en stat som ett företag.
2016-10-29, 12:17
Medlem
Tok-Franss avatar
När Trump säger.

-Grab them by the pussy.

Tänker han på bowling-greppet då?
Senast redigerad av Tok-Frans 2016-10-29 kl. 12:22.
2016-10-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
så din lösning är att alltså att ingen ska ha några som helst ambitioner, eller några som helst visioner om vad man vill göra om det kan vara så att det kanske inte går att genomföra?

Tacka vet jag folk som har vett att vilja åstadkomma något, några ambitioner och lite livsglädje. Sen måste en inte hålla med i om målet men ändå, att gnälla på nån för att personen vill göra en större förändring är så patetiskt löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Washington korruptionen är fakta. Jag tycker det är helt fantastiskt att en presidentkandidat uttalar sig på detta sätt och det ger mig hopp för framtiden. Om man kunde få igenom detta så skulle man förhoppningsvis bara se glödande framtida politiker med bara folkets intressen. Men du har helt rätt. Han skulle aldrig få igenom något av detta. Varför skulle de korrupta köra ut sig själva. Jag har väldigt lite koll på hur det fungerar i USA. Men jag antar att ''Drain The Swamp'' ses som en självklarhet av folket i alla läger vare sig demokrater eller republikaner. Man skulle kanske kunna gå ut i media för att sätta press på dem.

Jag anklagar inte Trump. Hans koncept är bevisligen vinnande. Om någon ska klandras så är det hans väljare som tror att en sådan som Trump faktiskt kan genomföra något. Han kommer inte att genomföra ett skit (vilket kan vara bra eller dåligt beroende på ens politiska åsikter). Vill man att saker ska hända på det politiska planet är Clinton det självklara valet, hon är en erkänt skicklig politisk operatör och vet hur man baxar saker genom kongressen.
2016-10-29, 13:03
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När Trump säger.

-Grab them by the pussy.

Tänker han på bowling-greppet då?
En rutinerad kvinnokarl vet att det är bakifrån med hela handen. Man kan vara både grabbig och en gentleman. De hycklande globalisterna ljuger alltid om sina perversioner och etiketterar normalt folk som sexister, rasister osv för att få igenom sin agenda.
Senast redigerad av Illuminati4Real 2016-10-29 kl. 13:06.
2016-10-29, 13:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nej. Det är den amerikanska staten som kommer börja arbeta för det amerikanska folket. Det är det Trump går på val på om du missat det.

Egoistisk inställning som bara utmynnar i en curlad degeneration. För att citera JFK "Ask not what your country can do for you but what YOU can do for your country!"
2016-10-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
En rutinerad kvinnokarl vet att det är bakifrån med hela handen. Man kan vara både grabbig och en gentleman. De hycklande globalisterna ljuger alltid om sina perversioner och etiketterar normalt folk som sexister, rasister osv för att få igenom sin agenda.

Det du skriver låter som en ramsa. Tror inte du att Melania och många andra kvinnor också skulle vilja ta Trump bakifrån och vrida om hans lilla korv?

På det ekonomiska planet går det utför, för denne sexmissbrukare och kvinnoplågare. Hans olika byggnader och golfbanor bojkottas. Det svider i hans imperium, då det är många goda medborgare som är genuint äcklade av detta missfoster till karl. Han är faktiskt både fet och ful, och då är det ännu vidrigare med hans sexuella trakasserier. Flera stämningar på stora skadestånd inväntar honom efter 11 november.

Är det så ett bolag ska skötas? Nu är namnet Trump en sänkare och hotellen måste rea sina rum för att bli halvt bokade.
2016-10-29, 13:20
Medlem
Galningen Trump fortsätter att hänga med i Florida:

Voted Early R 543,936 D 582,449

De republikanska stadsdelarna har inte öppnat Early voting dessutom.

Han får också mycket röster i Miami-Dade som är det starkaste demokratiska stället i Florida.

Marco Rubio var ju starkast här så jag antar att folk lägger röst på Trump samtidigt som Rubio.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-29 kl. 13:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in