Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-29, 08:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=tcZ2feJgV8k

Humor påverkar men jag undrar om inte det här påverkar Trump positivt? Det är faktiskt riktigt roligt!!

Men vad exakt ska Trump göra när han dränerar träsket? Finns det inget konkret bakom detta påstående alls???
2016-10-29, 08:58
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim

Men vad exakt ska Trump göra när han dränerar träsket? Finns det inget konkret bakom detta påstående alls???

Han vill även införa i konstitutionen ''term limits'' på alla medlemmar i kongressen.
Senast redigerad av Han.Jelin 2016-10-29 kl. 09:00.
2016-10-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin

Han vill även införa i konstitutionen ''term limits'' på alla medlemmar i kongressen.

Det där är ju skrattretande. Han får vara glad om han kan få kongressen att göra något alls. Hans positioner och hans brist på erfarenhet gör det ytterst osannolikt att han kan driva något annat än rent självklara frågor. Hans chanser att ändra konstitutionen får betraktas som noll så länge han inte genomför en statskupp.
2016-10-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Det där är ju skrattretande. Han får vara glad om han kan få kongressen att göra något alls. Hans positioner och hans brist på erfarenhet gör det ytterst osannolikt att han kan driva något annat än rent självklara frågor. Hans chanser att ändra konstitutionen får betraktas som noll så länge han inte genomför en statskupp.
så din lösning är att alltså att ingen ska ha några som helst ambitioner, eller några som helst visioner om vad man vill göra om det kan vara så att det kanske inte går att genomföra?

Tacka vet jag folk som har vett att vilja åstadkomma något, några ambitioner och lite livsglädje. Sen måste en inte hålla med i om målet men ändå, att gnälla på nån för att personen vill göra en större förändring är så patetiskt löjligt.
2016-10-29, 09:55
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=tcZ2feJgV8k

Humor påverkar men jag undrar om inte det här påverkar Trump positivt? Det är faktiskt riktigt roligt!!

Det är som Lövfens tal om innovationskatapult , ord utan egenvärde och enbart politisk retorik när den är som sämst. Trump är ju ingen politiker, knappt ens affärsman verkar det som. En uppblåst nolla utan kompetens att styra ens en liten folkhop utan att det blir oroligt. Han tar det som en lek verkar det som. Att han skulle bry sig om medborgarnas väl och ve är ju ett stort skämt när man vet hur han behandlar folk omkring sig. Starka människor är Trumps värsta fiennder eftersom han själv är så svag och lättmanipulerad.
2016-10-29, 09:57
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Washington korruptionen är fakta. Jag tycker det är helt fantastiskt att en presidentkandidat uttalar sig på detta sätt och det ger mig hopp för framtiden. Om man kunde få igenom detta så skulle man förhoppningsvis bara se glödande framtida politiker med bara folkets intressen. Men du har helt rätt. Han skulle aldrig få igenom något av detta. Varför skulle de korrupta köra ut sig själva. Jag har väldigt lite koll på hur det fungerar i USA. Men jag antar att ''Drain The Swamp'' ses som en självklarhet av folket i alla läger vare sig demokrater eller republikaner. Man skulle kanske kunna gå ut i media för att sätta press på dem.
2016-10-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Washington korruptionen är fakta. Jag tycker det är helt fantastiskt att en presidentkandidat uttalar sig på detta sätt och det ger mig hopp för framtiden. Om man kunde få igenom detta så skulle man förhoppningsvis bara se glödande framtida politiker med bara folkets intressen. Men du har helt rätt. Han skulle aldrig få igenom något av detta. Varför skulle de korrupta köra ut sig själva. Jag har väldigt lite koll på hur det fungerar i USA. Men jag antar att ''Drain The Swamp'' ses som en självklarhet av folket i alla läger vare sig demokrater eller republikaner. Man skulle kanske kunna gå ut i media för att sätta press på dem.

Nej precis varför skulle de korrupta köra ut sig själva. Men om Donald nu vill göra något åt korruption så får han ju ordna så då. Frågan är bara hur?

Att han inte har en genomförbar plan är väl en orsak att ... rösta på honom? Varför vill man rösta på någon som säger att han ska göra något som han borde inse inte går? Varför resonerar folk så??
2016-10-29, 10:14
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Hur vad menas med att dränera träsket?

I det här klippet hittar du några exempel på hur Trump använder uttrycket:

Trump Drains The Swamp In Final Debate

https://www.youtube.com/watch?v=rxocRo2FzR0
2016-10-29, 10:16
Bannlyst
Bra nyheter I Nevada och Ohio, Trump ökar sin ledning med förtidsrösterna i Nevada och baserat på tillgänglig data så ser det ut som han kommer plocka Ohio med ~8%

https://theconservativetreehouse.com/2016/10/29/update-ballot-and-voting-data-from-nevada-and-ohio-look-very-good-for-trump/

Idag öppnar 17 county's till i florida för förtidsröstning, så det är något att hålla utkik efter.
2016-10-29, 10:23
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Så du skiter fullkomligt i att Ivana, Donalds förra fru, under ed har sagt att han våldtagit henne? Och även fastän du har hört och sett alla videos med den grisen , du tycker han platsar i Ovala Rummet bland tavlor av unikum såsom Washington, Jefferson, Adams...? En jävla tur att jag inte ingår i dina perversa grupper.

Citat:
" She later said: 'As a woman, I felt violated, as the love and tenderness, which he normally exhibited toward me, was absent.
I referred to this as a "rape," but I do not want my words to be interpreted in a literal or criminal sense.'
'It was all the lawyers. I was never abused.'

Ivana ultimately received a $14 million cash settlement, the family’s 45-room Greenwich, Connecticut, mansion, an apartment at Trump Plaza, and use of Donald’s Palm Beach mansion, Mar-a-Lago, every March. "

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3794607/Trump-Ivana-s-divorce-papers-claim-cruel-inhuman-portions-court-documents-missing-pulled-without-jud ge-s-order.html#v-1595114080505148739

Hon säger själv att hon aldrig blivit våldtagen utan det var advokaterna som ville att hon skulle påstå det.
I samma länk säger Ivana även att hon kommer rösta på Trump samt att hon anser han kommer göra ett bra jobb med att rädda USA, i andra videor upprepar hon samma sak och förklarar dessutom mer utförligt varför han kommer bli en bra president.

Så det argumentet om Ivana faller platt.

Det finns oändligt med saker man kan skriva om Hillary är, men det räcker att bara läsa wikileaks mailen, där alltså hennes egen stab och kampanj folk talar om att hon är olämplig, att hon är empatilös, har dåligt omdöme, känner ingen kontakt med folket, i ett mail skriver de att hon helt enkelt har börjat hata folket, i övrigt pratar de om henne som om hon är mentalt efterbliven.

Trump har brister och är oerfaren i politik men han är en patriot , är för det amerikanska folket och emot globalisterna. Jag tror han kommer driva USA som ett företag och det kommer han lyckas bra, med rätt stab runt honom så fixar han det.
Senast redigerad av Mr B 2016-10-29 kl. 10:41.
2016-10-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B

Trump har brister och är oerfaren i politik men han är en patriot , är för det amerikanska folket och emot globalisterna. Jag tror han kommer driva USA som ett företag och det han kommer lyckas bra, med rätt stab runt honom så fixar han det.

Hur driver man en stat som ett företag egentligen?
2016-10-29, 10:45
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Hur driver man en stat som ett företag egentligen?

Med samma filosofi och siktar på profit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in