2016-10-28, 21:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det här har det ju snackats om tidigare, att hon hade modelluppdrag på gång och kunde ju inte ha en läpp som såg ut så där..

Efter att Johaug fastnat i dopningstestet och man fick reda på det, så har ju självklart alla resurser dragits igång på en gång, med ett enda uppdrag att rädda Johaugs karriär och försöka minimera straffet, så mycket som möjligt..

Om det här stämmer (vilket det mycket väl kan göra), så har de ju självklart insett att talar vi sanning, så finns det ju inga förmildrande omständigheter, när det gäller straff..

Då drar man ju förstås in läkaren för att lägga skulden på honom, för det är den enda "sanningen" som kanske inte kan rädda Johaug, men minimera skadan som redan är skedd..

Detta skulle förklara varför Therese inte verkar ett dugg förbannad på Bendiksen, som i sådana fall "offrat" sin egna karriär för att rädda hennes..

Kanske är det Johaug som har gjort hela misstaget själv, klart hon måste ångra sig något oerhört och har säkert spelat upp det här misstaget gång efter gång sedan dess..

Förutom att hon satt sig själv i skiten, så har hon ju även satt sin egen läkare, lagkamrater, skidsporten och närmast anhöriga i väldigt svåra sitser..

Om hela balunsen beror på att hon ensam varit lite "oförsiktig"och klantig, så lär det vara väldigt tufft att hantera..

Reaktionerna från Johaug och läkaren, samt folk runtom henne passar faktiskt rätt bra in på detta scenario..

Och förutom att hon garanterat varit helt knäckt över detta, så måste hon hålla sig till den uppgjorda storyn och kan/får inte tala sanning om vad som egentligen hänt..

Uppfattningen jag fått av Therese tidigare är en glad, pigg, öppen, spontan och ärlig tjej..

Nu är hon ledsen, trött, mer stängd, måste tänka efter så att orden blir rätt och hon tvingas ljuga..

Otroligt tragisk historia och jag tror faktiskt det här kan stämma, för jag tror inte på systematisk dopning från Norge..

Och att bara Johaug skulle dopa sig för att dra fördelar mot sina "grannar" Björgen & Flugstad Östberg finns inte, även Kalla räknas som en mycket god vän för henne..
Reggad oktober 2016 och alla dina 43 inlägg är i den här tråden och under senaste veckan.
Din trovärdighet är noll så lägg ner. Du gör mig bara än mera övertygad om att Norge sysslar med systematisk doping.
Citera
2016-10-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Reggad oktober 2016 och alla dina 43 inlägg är i den här tråden och under senaste veckan.
Din trovärdighet är noll så lägg ner. Du gör mig bara än mera övertygad om att Norge sysslar med systematisk doping.

Och vad vet du om skidor?
Citera
2016-10-28, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Problemet är att gränsen på 1000 ng/ml är satt väldigt högt för att inte riskera att de som fått behandling pga ett akut astmaanfall ska komma över gränsen. Sundby som tog en niodubblad dos överskred endast gränsvärdet med 30-40 %. Alltså borde det gå bra att ta en sexdubblad dos utan att komma över gränsvärdet. En sådan dos bör vara tillräcklig för att en astmatiker (förutom att få luftrören att fungera minst lika bra som hos en frisk person) ska få en prestationshöjande effekt.

De som inte tar höga doser av astmamedicin kommer således inte heller i år att tävla på samma villkor som de som tar höga doser av astmamedicinen. Det blir ju helt galet att "sjuka" personer ska få fördel mot de som är friska och detta måste åtgärdas om skidåkning inte ska bli en farsartad sport.

Finns det andra astmamediciner än Beta2-stimulerare som inte har prestationshöjande effekt bör alla Beta2-stimulerare förbjudas. Om det inte finns bör gränsvärdena sänkas betydligt, kanske med 2/3.
Min åsikt är att Norge tyvärr redan gjort den farsartad, (eller t o m rena farsen rent utav).

Det är med STOR sorg jag tar del av allt som Norge pysslar med inom längdskidåkningen.

Hela ens liv har man älskat att se på denna sporten, och så pissar de på den genom att sitta på skyhöga hästar i kombination med att de själva inte respekterar vare sig regler eller moral.

Det är bara så bottenlöst sorgligt alltihop. Allting är bara medaljer för Norge - att kunna se sig i spegeln är tyvärr fullständigt sekundärt.
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-28 kl. 21:40.
Citera
2016-10-28, 21:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och vad vet du om skidor?
På vad sätt är specifikt skidkunnande viktigt för att ha synpunkter på det norska agerandet?
Citera
2016-10-28, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Här kommer en ny förklaring: http://www.expressen.se/sport/langdskidor/nya-teorin-darfor-tog-johaug-dopingsalvan/

Så, kanske var hon desperat? Men det är väl ändå inte helt klargjort om clostebol har en positiv effekt på läkandet öht?
Fetade: Frågan är då varför man väntade så länge med att köpa anabola steroider-krämen?
Citera
2016-10-28, 22:04
Medlem
Han som stoppa ryssarna i mkt från tävlande var väl en journalisten Hajo Seppelt ? eller hade mkt med de att ..han är ju ingen doping expert utan mer.. hade varit kul om han böra granska Norge nu även om han inte är skidkunnig hade han nog fått fram en hel del
Citera
2016-10-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tillräckligt men saknar betydelse för att genomskåda ditt 14 stycken långa försvarstal av TJ.

Edit: Man behöver inte kunna någonting om skidor för att genomskåda dina partiska inlägg.

Försvarstal? Jag tänker inte döma någon förrän utredningen är klar, nästan alla andra här inne verkar ju redan dömt henne på förhand..

Klart hon ska ha samma straff även om det skulle vara "misstagsdopning", men det skulle ändå förändra rätt mycket angående hennes karaktär, om det nu inte var medvetet..

Men det verkar vara en kul hobby för många, att sparka på den som redan ligger, vi vet fortfarande ännu inte vad som egentligen hänt..

Att norskarna utnyttjar regelverket runt astma-mediciner (vilket är irriterande) gör ju att förtroendet för NSF redan är i botten, så det här blir ju liksom grädden på moset..

De kanske har fuskat med anabola också, det är möjligt, men det behöver inte vara så..

Det finns fortfarande saker som tyder på att det kanske var ett klantigt misstag av Johaug och hon kanske måste hålla sig till en uppgjord story, man behöver inte alltid måla f'n på väggen..
Citera
2016-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Det här har det ju snackats om tidigare, att hon hade modelluppdrag på gång och kunde ju inte ha en läpp som såg ut så där..

Efter att Johaug fastnat i dopningstestet och man fick reda på det, så har ju självklart alla resurser dragits igång på en gång, med ett enda uppdrag att rädda Johaugs karriär och försöka minimera straffet, så mycket som möjligt..

Om det här stämmer (vilket det mycket väl kan göra), så har de ju självklart insett att talar vi sanning, så finns det ju inga förmildrande omständigheter, när det gäller straff..

Då drar man ju förstås in läkaren för att lägga skulden på honom, för det är den enda "sanningen" som kanske inte kan rädda Johaug, men minimera skadan som redan är skedd..

Detta skulle förklara varför Therese inte verkar ett dugg förbannad på Bendiksen, som i sådana fall "offrat" sin egna karriär för att rädda hennes..

Kanske är det Johaug som har gjort hela misstaget själv, klart hon måste ångra sig något oerhört och har säkert spelat upp det här misstaget gång efter gång sedan dess..

Förutom att hon satt sig själv i skiten, så har hon ju även satt sin egen läkare, lagkamrater, skidsporten och närmast anhöriga i väldigt svåra sitser..

Om hela balunsen beror på att hon ensam varit lite "oförsiktig"och klantig, så lär det vara väldigt tufft att hantera..

Reaktionerna från Johaug och läkaren, samt folk runtom henne passar faktiskt rätt bra in på detta scenario..

Och förutom att hon garanterat varit helt knäckt över detta, så måste hon hålla sig till den uppgjorda storyn och kan/får inte tala sanning om vad som egentligen hänt..

Uppfattningen jag fått av Therese tidigare är en glad, pigg, öppen, spontan och ärlig tjej..

Nu är hon ledsen, trött, mer stängd, måste tänka efter så att orden blir rätt och hon tvingas ljuga..

Otroligt tragisk historia och jag tror faktiskt det här kan stämma, för jag tror inte på systematisk dopning från Norge..

Och att bara Johaug skulle dopa sig för att dra fördelar mot sina "grannar" Björgen & Flugstad Östberg finns inte, även Kalla räknas som en mycket god vän för henne..
Detta tycker jag är mest sannolikt, alltså att hon var desperat och köpte krämen själv. Jag har skrivit om det tidigare och då kände jag inte ens till reklamuppdraget.

Förutom det du har skrivit så är det mer troligt att en person gör ett misstag än att två personer gör det samtidigt.
Citera
2016-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Min åsikt är att Norge tyvärr redan gjort den farsartad, (eller t o m rena farsen rent utav).

Det är med STOR sorg jag tar del av allt som Norge pysslar med inom längdskidåkningen.

Hela ens liv har man älskat att se på denna sporten, och så pissar de på den genom att sitta på skyhöga hästar i kombination med att de själva inte respekterar vare sig regler eller moral.

Det är bara så bottenlöst sorgligt alltihop. Allting är bara medaljer för Norge - att kunna se sig i spegeln är tyvärr fullständigt sekundärt.

Klockrent.
Blir enbart förbannad när man har följt vinterstudion av förklarliga skäl.
Citera
2016-10-28, 23:01
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Man undrar hur Norge tidigare behandlat solbrända läppar. Glaciärträning har ju vartenda landslag hållit på med sedan urminnes tider. Trofodermin ska ju tydligen hjälpa mot större sår även om det inte är avsett för läppar. Har de använt denna i flera år mot brända läppar och just i år har testerna förfinats? Tuben kan ha legat i deras väska sedan länge utan förpackning. Då kan de inte erkänna att den använts tidigare år då medaljer och resultat stryks och doping bekräftas bakåt i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Bra jobbat där. Försök till ärliga spekulationer och inte bara skitkastande.

Men jag tycker 4 år är en överdriven bestraffning i det scenariot och anser det vara rätt att ljuga för att få en rimligare bestraffning.
Senast redigerad av Patrik2108 2016-10-28 kl. 23:03.
Citera
2016-10-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Bra jobbat där. Försök till ärliga spekulationer och inte bara skitkastande.

Men jag tycker 4 år är en överdriven bestraffning i det scenariot och anser det vara rätt att ljuga för att få en rimligare bestraffning.

Ja, Spekulera gör jag gärna nu när skuldfrågan för mig känns helt klarlagd.

Men det är den enda logiska alternativa förklaringen jag hört förutom den troligaste som ju förblir intag i sprayform, givet medicinska fakta. Tror inte på systematisk anaboladoping som med astmamediciner dock, det vore för riskfyllt.

Själv tycker jag 4 år är rimligt i båda fallen då frivilligt anabolaintag är frivilligt anabolaintag. Men det beror ju på hur dopingliberal man är.
Citera
2016-10-29, 00:51
Medlem
Toolmans avatar
Skrämmande att denna debatt pågått så länge angånde astmamediciner. Detta är bokstavligen en sjuk idrott. Artikel från 1993
http://www.dn.se/arkiv/sport/astmamedicin-ger-anabol-effekt-ny-undersokning-baddar-for-het-dopingdebatt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in