Citat:
Ursprungligen postat av
konstigkonst
Här kommer en ny förklaring:
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/nya-teorin-darfor-tog-johaug-dopingsalvan/
Så, kanske var hon desperat? Men det är väl ändå inte helt klargjort om clostebol har en positiv effekt på läkandet öht?
Det här har det ju snackats om tidigare, att hon hade modelluppdrag på gång och kunde ju inte ha en läpp som såg ut så där..
Efter att Johaug fastnat i dopningstestet och man fick reda på det, så har ju självklart alla resurser dragits igång på en gång, med ett enda uppdrag att rädda Johaugs karriär och försöka minimera straffet, så mycket som möjligt..
Om det här stämmer (vilket det mycket väl kan göra), så har de ju självklart insett att talar vi sanning, så finns det ju inga förmildrande omständigheter, när det gäller straff..
Då drar man ju förstås in läkaren för att lägga skulden på honom, för det är den enda "sanningen" som kanske inte kan rädda Johaug, men minimera skadan som redan är skedd..
Detta skulle förklara varför Therese inte verkar ett dugg förbannad på Bendiksen, som i sådana fall "offrat" sin egna karriär för att rädda hennes..
Kanske är det Johaug som har gjort hela misstaget själv, klart hon måste ångra sig något oerhört och har säkert spelat upp det här misstaget gång efter gång sedan dess..
Förutom att hon satt sig själv i skiten, så har hon ju även satt sin egen läkare, lagkamrater, skidsporten och närmast anhöriga i väldigt svåra sitser..
Om hela balunsen beror på att hon ensam varit lite "oförsiktig"och klantig, så lär det vara väldigt tufft att hantera..
Reaktionerna från Johaug och läkaren, samt folk runtom henne passar faktiskt rätt bra in på detta scenario..
Och förutom att hon garanterat varit helt knäckt över detta, så måste hon hålla sig till den uppgjorda storyn och kan/får inte tala sanning om vad som egentligen hänt..
Uppfattningen jag fått av Therese tidigare är en glad, pigg, öppen, spontan och ärlig tjej..
Nu är hon ledsen, trött, mer stängd, måste tänka efter så att orden blir rätt och hon tvingas ljuga..
Otroligt tragisk historia och jag tror faktiskt det här kan stämma, för jag tror inte på systematisk dopning från Norge..
Och att bara Johaug skulle dopa sig för att dra fördelar mot sina "grannar" Björgen & Flugstad Östberg finns inte, även Kalla räknas som en mycket god vän för henne..