2016-10-23, 10:32
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag gjorde som jag sa tidigare i tråden, plockade upp ett par BBCS från källaren och provade. Dels var det en 08/09 och en 11/12. Skillnaden var inte särskilt stor, så det lönar sig inte att lagra onödigt länge.

Eftersom Brooklyn BCS är jävligt goda redan från början så kan man ju vända på det också och säga att de inte tar stryk av ett antal års lagring. Det är ju alltid bra att veta att man kan lägga undan nån låda ifall det blir sämre tider (typ världskrig, ransonering, zombieapokalyps)
Citera
2016-10-25, 22:18
Medlem
Triremers avatar
Drack nyss en Plain Porter som kan rekommenderas starkt. Den är mycket god och inte alls sådär sötsliskig som vissa porter kan vara. Smakmässigt stämmer bolagets beskrivning bra med inslag av mörk choklad och lakrits.
Citera
2016-10-27, 19:25
Medlem
Varför krångla till det. Vanlig Mariestads Export 5.3% är godast. Hade den tappats på märkvärdig flaska och döpts om så skulle konnässörerna exalterat jubla: "Honom ska vi ha!"
Citera
2016-10-27, 19:29
Medlem
gato12s avatar
Nån mer som druckit (vilken fråga-ni har ju druckit allt...) Clown Shoes Barley Wine?

https://www.beeradvocate.com/beer/profile/22951/93433/

Tycker den smakade en del som Sam Adams julöl. Men starkare dårå.
Citera
2016-10-27, 20:45
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Varför krångla till det. Vanlig Mariestads Export 5.3% är godast. Hade den tappats på märkvärdig flaska och döpts om så skulle konnässörerna exalterat jubla: "Honom ska vi ha!"
Troligen inte, det är stor skillnad på olika ölstilar, och lageröl är inte en stor grej hos "konnessörerna". Möjligen skulle det fungera på folk som anser tjeckisk öl vara sååå fantastisk och står långt över svensk lageröl.
Citera
2016-10-27, 20:51
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Troligen inte, det är stor skillnad på olika ölstilar, och lageröl är inte en stor grej hos "konnessörerna". Möjligen skulle det fungera på folk som anser tjeckisk öl vara sååå fantastisk och står långt över svensk lageröl.
staropramenälskarna skulle nog gilla den.

men som du säger. lager är ingen favvo-stil (hos mig heller). den blir "sågad".
Citera
2016-10-27, 20:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nån mer som druckit (vilken fråga-ni har ju druckit allt...) Clown Shoes Barley Wine?

https://www.beeradvocate.com/beer/profile/22951/93433/

Tycker den smakade en del som Sam Adams julöl. Men starkare dårå.
jag tror det, minns den som bra.
Citera
2016-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Vad skulle konnässören, eller du, säga om Double Diamond Ale? Gott, men inte märkvärdigt nog?
Citera
2016-10-27, 21:26
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Vad skulle konnässören, eller du, säga om Double Diamond Ale? Gott, men inte märkvärdigt nog?
Oj, var har du hittat den? Det är nog närmar 20 år sedan jag drack den och då vill jag minnas att den var ganska okej. Då var jag i början av mitt intresse för öl och började titta efter annat än svensk, dansk, tjeckisk och tysk lager. Nu har det ju som sagt gått ganska lång tid och under den tiden har jag provat en hel del öl så den har väl sjunkit en del på listan. Skulle vara kul att prova den i dag.

Edit: Det verkar finnas ett flertal öl med namnet Double Diamond, den jag talar om är denna:
http://www.ratebeer.com/beer/double-diamond-original-burton-ale-export/2357/
Senast redigerad av zepofan 2016-10-27 kl. 21:36.
Citera
2016-10-27, 21:41
Medlem
Citat:
Oj, var har du hittat den? Det är nog närmar 20 år sedan jag drack den och då vill jag minnas att den var ganska okej. Då var jag i början av mitt intresse för öl och började titta efter annat än svensk, dansk, tjeckisk och tysk lager. Nu har det ju som sagt gått ganska lång tid och under den tiden har jag provat en hel del öl så den har väl sjunkit en del på listan. Skulle vara kul att prova den i dag.

Edit: Det verkar finnas ett flertal öl med namnet Double Diamond, den jag talar om är denna:
http://www.ratebeer.com/beer/double-diamond-original-burton-ale-export/2357/
The very same. Drack den på flaska för många år sen och min unga tunga gillade den. Nu ser jag att bryggeriet ägs av Carlsberg-Tetley... Jag gillar varken Carlsberg när det gäller öl eller Tetley när det gäller te. Kanske är ölet bara en skugga av sitt forna jag.
Citera
2016-10-28, 09:49
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
The very same. Drack den på flaska för många år sen och min unga tunga gillade den. Nu ser jag att bryggeriet ägs av Carlsberg-Tetley... Jag gillar varken Carlsberg när det gäller öl eller Tetley när det gäller te. Kanske är ölet bara en skugga av sitt forna jag.
Tetley´s är ett gammalt brittiskt bryggeri med anor från 1700-talet, de har inget med tetillverkaren Tetley att göra.
Citera
2016-10-28, 22:13
Medlem
Pabst Blue Ribbon. Inte helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här