2016-10-28, 14:13
Medlem
"Flera bedömare menar att prisökningarna tyder på en svensk bubbla – som riskerar att spricka. Per Strömberg, professor i finansiell ekonomi vid Handelshögskolan, berättar för SvD om sina farhågor. Han pekar på att data och faktorer som föregått historiska bubblor – prisökningar till följd av högre belåning och ett lågt ränteläge – nu är på plats.
– Historiskt är detta sådant som förebådar krascher och ekonomisk nedgång, säger han till SvD."

Fast nu e ju bara han en sketen professor i finansiell ekonomi

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/varning-for-bokrasch-sa-slipper-du-drabbas/
2016-10-28, 15:02
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
"Flera bedömare menar att prisökningarna tyder på en svensk bubbla – som riskerar att spricka. Per Strömberg, professor i finansiell ekonomi vid Handelshögskolan, berättar för SvD om sina farhågor. Han pekar på att data och faktorer som föregått historiska bubblor – prisökningar till följd av högre belåning och ett lågt ränteläge – nu är på plats.
– Historiskt är detta sådant som förebådar krascher och ekonomisk nedgång, säger han till SvD."

Fast nu e ju bara han en sketen professor i finansiell ekonomi

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/varning-for-bokrasch-sa-slipper-du-drabbas/
Det var ju tråkigt att han som vanligt inte förklarar VARFÖR räntorna skulle stiga. Bara att RB skulle vara tvungen att följa andra som höjer. Varför de skulle höja eller varför RB behöver följa verkar han inte villig att förklara.

Därför kan detta kan tryggt förpassas till papperskorgen tillsammans med andra lösa fantasier.
2016-10-28, 15:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Är inte thailändsk medborgare och har inte investerat 1 kr i Thailand, så då när vi vet detta så undrar jag hur du kom fram till detta??
Eftersom en utländsk person inte får äga mark i Thailand.
2016-10-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det var ju tråkigt att han som vanligt inte förklarar VARFÖR räntorna skulle stiga. Bara att RB skulle vara tvungen att följa andra som höjer. Varför de skulle höja eller varför RB behöver följa verkar han inte villig att förklara.

Därför kan detta kan tryggt förpassas till papperskorgen tillsammans med andra lösa fantasier.

Återigen, hade det funnits klara tecken på VAD som utlöser krisen hade vi redan varit mitt i den.

Exempel:

Pelle och Kalle åker bil, motorväg vid tidpunkt och plats då det är i princip folktomt, Kalle ska ta sig en tupplur.

-P , du Kalle, varför har du inget bälte på dig?

-K , sover så dåligt med bälte, dessutom är det ju ingen trafik och god sikt.

-P , Men om det händer något då?

-K , titta framåt, ser du något som pekar på att något ska hända? , nej just det, låt mig vila.

Älg dyker upp på vägbanan och Pelle tvingas kasta bilen mot höger i 110km/h

Under den halvsekund det tar för bilen att nå räcket i en väldigt dålig vinkel hinner Kalles hjärna registrera att det här ser inte så bra ut, det hade nog varit bra med bälte, efter det registrerar Kalles hjärna aldrig mer någonting.

Detta är en liknelse och saknar man förmåga att ta in och processa en sådan bör man avstå från att försöka, då detta kan leda till förvirring och ogenomtänkta svar eller utläggningar.
2016-10-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Eftersom en utländsk person inte får äga mark i Thailand.
Du vet inte mycket du.
2016-10-28, 19:39
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du vet inte mycket du.
Det är väl snarare du som inte vet.

Förklara hur en icke thai kan äga mark utan att investera stora belopp. Kan nu inte förklara så kommer jag att kalla dig mytoman.
2016-10-28, 20:28
Medlem
Kn0llas avatar
Du förnekar alltså fortfarande bostadsbubbla?
2016-10-28, 22:54
Medlem
Citat:
Det är väl snarare du som inte vet.

Förklara hur en icke thai kan äga mark utan att investera stora belopp. Kan nu inte förklara så kommer jag att kalla dig mytoman.
Googla.. kommer inte lägga tid på att förklara något för dumhuvuden när jag själv lagt åtskilliga kronor på jurister för att få det rätt.

Ett tips om du är intresserad på riktigt är att kontakta en mäklare som kan hjälpa dig.

Hur kom du fram till att jag är mytoman och vad tror du jag ljuger om?
2016-10-28, 23:05
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Googla.. kommer inte lägga tid på att förklara något för dumhuvuden när jag själv lagt åtskilliga kronor på jurister för att få det rätt.

Ett tips om du är intresserad på riktigt är att kontakta en mäklare som kan hjälpa dig.

Hur kom du fram till att jag är mytoman och vad tror du jag ljuger om?
Alla uppgifter jag har inklusive mäklare säger att en utlänning inte kan äga mark i Thailand och jag har forskat i det i många år nu.

Du påstår att du äger mark mot bättre vetande så bevisbördan ligger hos dig. Jag är nyfiken på hur du lyckats med att äga mark om du nu gör det, troligen har du blivit blåst.
2016-10-28, 23:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Alla uppgifter jag har inklusive mäklare säger att en utlänning inte kan äga mark i Thailand och jag har forskat i det i många år nu.

Du påstår att du äger mark mot bättre vetande så bevisbördan ligger hos dig. Jag är nyfiken på hur du lyckats med att äga mark om du nu gör det, troligen har du blivit blåst.

Han påstår t.o.m. att han äger ett hus som han enligt egen utsago har gett bort och listan över hans lögner kan göras hur lång som helst.
2016-10-29, 10:17
Medlem
Citat:

Som sagt, du vet inte mycket (om detta heller), men om du skall köpa bostad i Thailand (som tusentals andra svenskar gjort) så råder jag dig att göra det via en jurist och inte tro på en del skvaller från stenbordsexperterna" som vare sig nu eller tidigare lyckats göra en bra affär eller byggt upp ett ekonomiskt framgångsrikt liv.
2016-10-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han påstår t.o.m. att han äger ett hus som han enligt egen utsago har gett bort och listan över hans lögner kan göras hur lång som helst.
Jag har aldrig ljugit i hela mitt liv, att jag skulle börja nu och dessutom på ett anonymt internetforum kan du glömma... men som man känner sig själv känner man andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in