2016-10-28, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nää¨, har väldigt lite i lån, kanske 40% på bostaden (har inte fått värderingen än), noll i lån på huset på Phuket, vet inte vad hyresfastigheten är värd men inte speciellt stora låna på den heller.
Har inga andra lån, bytte bil i april och cashade den (naturligtvis), inte den dyraste bilen men en BMW X1 2013 (lågmilare), men har i alla fall bil och inte som dig och kurtan som cyklar runt på cykel som ett par småglin

Och Jo äger marken där huset står på Phuket, men faktiskt så gav vi själva huset i present till min son när han föddes som födelsegåva, inte för att det betyder något egentligen mer än en fin gest.

Citat:
Hahaha så nu köper du boendet till barnen oxå.. du borde hjälpt de till bra utbildning istället och lärt de ekonomins grunder så hade de haft råd att köpa sitt eget boende.
Den uppläxningen kom INTE från rätt person, kan man konstatera.

Skäms du inte människa? När du gång på gång blir avslöjad med lögner och inlägg där du argumenterar emot dig sjäv?
2016-10-28, 12:06
Avslutad
Citat:
Bor på exakt det stället jag vill bo, nära till Kastrup så jag har enkelt att ta mig till jobb och utland, staden jag bor i har ALLT som man vill ha och lite till.

Du verkar kommit in panikfasen nu när du förstår hur torsk du är med din gigantiska skuld.. du kommer att gå in i väggen.
Möjligt att du har extremt låga krav och därför tycker den staden har allt, men det är ingen åsikt du delar med andra med tanke på kvm-priset på husen där. Faktum kvarstår - du måste bo i en av Sveriges lägst värderade kommuner, med det kvm-priset som jag räknade fram och som du inte invände emot. Oattraktivt, med andra ord. Jag förstår att du är rädd för bomarknaden. Det skulle jag också vara om jag hade mitt boende på en sån plats. Minsta oro på marknaden, och husen går från att vara svårsålda till helt omöjliga att bli av med.
2016-10-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den uppläxningen kom INTE från rätt person, kan man konstatera.

Skäms du inte människa? När du gång på gång blir avslöjad med lögner och inlägg där du argumenterar emot dig sjäv?
Jag är en generös person, lätt att vara det när man inte är belånad upp till taknocken.
2016-10-28, 12:23
Medlem
Citat:
Möjligt att du har extremt låga krav och därför tycker den staden har allt, men det är ingen åsikt du delar med andra med tanke på kvm-priset på husen där. Faktum kvarstår - du måste bo i en av Sveriges lägst värderade kommuner, med det kvm-priset som jag räknade fram och som du inte invände emot. Oattraktivt, med andra ord. Jag förstår att du är rädd för bomarknaden. Det skulle jag också vara om jag hade mitt boende på en sån plats. Minsta oro på marknaden, och husen går från att vara svårsålda till helt omöjliga att bli av med.
Faktum kvarstår, jag kan bo vart jag vill på hela planeten, du kan bara bo där du bor om du vill ha ett arbete.
2016-10-28, 12:40
Medlem
RostigHinks avatar
Då vet vi att Bajsbosse är thailändsk medborgare eller har investerat miljoner i Thailand.
2016-10-28, 13:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo jag försökte köpa en stuga med egen strand och tänkte låna en del till det. Detta har jag skrivit flera gånger och du har väl upprepat det hundra gånger snart. Jag har redan skrivit att så var fallet så vad får dig att upprepa samma sak om och om igen?

Så jo om jag får tillfällen till unika fastigheter som exempel så kommer jag låna en del för att få de, och jag kommer att amortera av det relativt snabbt.

Du lånade ju på din lägenhet för att köpa aktier men vägrar konstant att berätta vad du köpte och när du tänkt att du skulle betala tillbaka lånet?

Till skillnad mot dig agerar jag inte på något sätt emot mina principer eller råd till andra. Jag lever som jag lär.

Att ta nya lån är inte att amortera av dem hur mycket du än vill inbilla dig det.

Citat:
Hahaha så nu köper du boendet till barnen oxå.. du borde hjälpt de till bra utbildning istället och lärt de ekonomins grunder så hade de haft råd att köpa sitt eget boende.

Jag gör investeringar som jag bedömer är bra och det inkluderar bostäder. Att barnen skulle ha kapitalet innan de har börjat arbeta är förstås inte rimligt.

Men även det här inlägget från dig är lustigt då du har sagt att du har gett bort det hus du påstår dig äga till din son.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-10-28 kl. 13:17.
2016-10-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Då vet vi att Bajsbosse är thailändsk medborgare eller har investerat miljoner i Thailand.
Är inte thailändsk medborgare och har inte investerat 1 kr i Thailand, så då när vi vet detta så undrar jag hur du kom fram till detta??
2016-10-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Till skillnad mot dig agerar jag inte på något sätt emot mina principer eller råd till andra. Jag lever som jag lär.

Att ta nya lån är inte att amortera av dem hur mycket du än vill inbilla dig det.

Jag gör investeringar som jag bedömer är bra och det inkluderar bostäder. Att barnen skulle ha kapitalet innan de har börjat arbeta är förstås inte rimligt.

Men även det här inlägget från dig är lustigt då du har sagt att du har gett bort det hus du påstår dig äga till din son.
Ja du trasslar in dig allt mer för att intala dig själv att du gjort rätt när du fortsätter att skuldsätta dig.
2016-10-28, 13:41
Avslutad
Citat:
Jag är en generös person, lätt att vara det när man inte är belånad upp till taknocken.
Fast nu sa du själv att det är FEL att köpa ett boende till barnen. Märkligt att du inte följer dina egna råd. Om du själv tycker att dina råd är så värdelösa att du inte följer dem, varför skulle nån annan göra det?
2016-10-28, 13:47
Avslutad
Citat:
Faktum kvarstår, jag kan bo vart jag vill på hela planeten, du kan bara bo där du bor om du vill ha ett arbete.
Du kan förstås bo på en soptipp, om det är din preferens. Och av kvm-priset att döma är det något liknande du bor på.

Faktum kvarstår, vi lever under så olika villkor på bostadsmarknaden att det knappt går att jämföra. Helt klart är du färgad av den oattraktiva och svårsålda bostadsmarknaden i Bonnhåla. Det är din referensram. Självklart sitter du på helspänn som en skotträdd kanin inför varje skälvning på marknaden och bara väntar på undergången. It makes sense.
2016-10-28, 13:56
Medlem
Citat:
Fast nu sa du själv att det är FEL att köpa ett boende till barnen. Märkligt att du inte följer dina egna råd. Om du själv tycker att dina råd är så värdelösa att du inte följer dem, varför skulle nån annan göra det?
Jag har inte köpt boende till barnen, gav ett hus på Phuket till min ene son närchan föddes som present.
2016-10-28, 14:00
Medlem
Citat:
Du kan förstås bo på en soptipp, om det är din preferens. Och av kvm-priset att döma är det något liknande du bor på.

Faktum kvarstår, vi lever under så olika villkor på bostadsmarknaden att det knappt går att jämföra. Helt klart är du färgad av den oattraktiva och svårsålda bostadsmarknaden i Bonnhåla. Det är din referensram. Självklart sitter du på helspänn som en skotträdd kanin inför varje skälvning på marknaden och bara väntar på undergången. It makes sense.
Förstår att du mår illa av att det finns folk som kan bo vart de vill på planeten när du själv tvingas bo där du kan få jobb. Men i ärlighetens namn är ju inte det mitt fel.. hade du gjort andra och bättre val i livet så hade du med kunnat bo vart som helst i världen.

Varför skulle jag sitta på helspänn? Jag har nästan ingen skuld, sitter med mycket tillgångar men tänker aldrig sälja så förklara för mig varför det är jag som sitter på helspänn och inte du som sitter med groteska 4 miljoner i lån, har du ens råd att bli sjukskriven?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in