2016-10-27, 18:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Wow, du är verkligen en optimist av högre ordningen.

En sak som jag tycker är intressant efter valet är att jämföra poströsterna med valdagsrösterna. Vi vet idag att poströsterna har varit speciellt utsatta för valfusk. Med tanke på vad som hände i Österrrike borde man noga iakta detta. Detta val kommer nog vara mer kontroversiellt än valet 2000 mellan George W Bush och Al Gore och vi kommer att få se massor av rapporter av oegentligheter.

Trots det kommer Hillary vinna, tyvärr och då blir det krig.
Visst är jag optimistisk, det måste man vara, särskilt eftersom Hillary vill ha ett tredje världskrig, men det finns faktiskt mycket som indikerar att hon inte kommer vinna. Som exempel: McCain och Romney körde med hennes anti-Putin retorik i deras misslyckade val 2008 och 2012, det var inte mycket till hjälp där inte. Molndale 1984 och McCain 2008, hade kvinnliga kandidater som deras vice president, och det hjälpte dem inte att vinna valet (kvinnokortet är alltså överskattat). Hillary klarade inte ens av att vinna mot Obama, och hon hade trots superdelegater och DNC på sin sida, svårigheter mot Bernie. Så Hillary om någon är en överskattad kandidat. Kärringen klarar ju inte ens av att sälja en bok (Stronger Together är en riktig flopp, lol). Trump's Crippled America har ju sålt hyfsat bra.

Att rösta via posten borde överhuvudtaget inte vara tillåtet någonstans. Och Hillary kan endast vinna det här valet om hon eller hennes parti riggar valet,vilket är sannolikt att hon kommer göra.

Sedan tycker jag personligen att vi håller på att se hur Allan Lichtman's och Helmut Norpoth's statistiska modeller håller på att bekräftas här: trots all skit de försöker kasta på Trump, så vägrar hans väljare att överge honom. Det är möjligt att Trump inte vinner valet, men Trump's lojala väljare är en indikation på att Lichtman och Norpoth absolut inte är ute och cyklar med deras vetenskapliga teorier.
Citera
2016-10-27, 19:52
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av @foxnews
Fox News Poll: Among independent likely voters, @realDonaldTrump leads @HillaryClinton 41% to 28%.

https://mobile.twitter.com/FoxNews/status/791665529610129408

Sedärja. Alla ni Hillary älskare som har tagit ut segern i förväg bör nog vakna upp, säga "oups" och inse fakta. För varje dag som går så börjar man se allt mer tecken på att Trump är påväg mot en seger. Likheterna med brexit är uppenbara
Senast redigerad av Xunder 2016-10-27 kl. 19:55.
Citera
2016-10-27, 22:26
Medlem
Sperssons avatar
.
Svensk media spyr sitt hat över DONALD TRUMP ikväll.

Vad har hänt? Har Trump gått fram i någon opinionsundersökning?
Citera
2016-10-27, 22:33
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Vet inte varför de är så aggressiva mot honom. Det är ju inte svenskarna som ska rösta.
Citera
2016-10-27, 22:38
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Svar ja. Överallt i alla mätningarna går han framåt senaste veckan, trots att de är crooked. Så det är nog panik hos pissmedia.
Citera
2016-10-27, 22:38
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Vet inte varför de är så aggressiva mot honom. Det är ju inte svenskarna som ska rösta.

Alla som arbetar inom media måste ha ett medfött inbyggt hat mot alla framgångsrika vita män.
Citera
2016-10-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det fenomenet är väldigt intressant och gäller båda kandidater. Jag förundras över hur starka känslor folk kan ha för en kandidat på andra sidan oceanen. Här på flashback är hatet mot Clinton särskilt noterbart och lika konstigt som Trumphat, om inte mer.
Citera
2016-10-27, 23:51
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Folk snackar om Florida, NC, Nevada, Arizona mfl, men även om Trump vinner alla dessa måste han vinna Pennsylvania det är den staten har har störst chans att vinna även om han vinner alla andra swing states.
Citera
2016-10-28, 00:19
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Det fenomenet är väldigt intressant och gäller båda kandidater. Jag förundras över hur starka känslor folk kan ha för en kandidat på andra sidan oceanen. Här på flashback är hatet mot Clinton särskilt noterbart och lika konstigt som Trumphat, om inte mer.

Nu är känslorna självfallet lite väl överproportionerliga ändå men skulle nog ändå säga att det inte är så märkvärdigt att Clinton får ta skit även här. Trump är "all America" medan Clinton är ansiktet utåt för globalismen och beroende på vem man lyssnar på, den felande globalismen.

Hur vi kommer in i denna ekvation bör därefter vara ganska enkelt att förstå.
Precis som man ogillar att Soros snokar rundor i USA ogillar man att han snokar runt här.
Citera
2016-10-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet

Anledningen är inte konstigare än att det amerikanska valet - de facto - är helt avgörande för överlevnaden av den västerländska civilisationen.

Ingen stor sak, egentligen. Men, you know, Idol-säsongen är ju slut, så nåt måste man ju engagera sig i...
Citera
2016-10-28, 00:36
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Bara älskar Svensk Radio.

"Mycket i debatten har ju handlat om Trumps kvinnosyn och, ehm, ja, eehm... (tyst i någon sekund) uh jag är trött så här om natten, alltså, ehm, Hillary, ja hon har ju inte heller, ehm, så bra kvinno... eller ehm, anklagats för att, typ... stått bakom sin make ()."
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-28 kl. 00:41.
Citera
2016-10-28, 02:14
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Pence med staff nära på att vara med om en flygolycka hör jag på radio här bredvid mig i detta nu.
Är inte helt hundra men verkar som att det ska ha glidit utanför landningsbanan men hur det ska ha gått till vet jag inte.

Hittar inget just nu i media men kommer väl inom kort. Radion citerade CNN på TV iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in