Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 07:53
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är Mag-box och abbonemang från någon av de två leverantörerna som nämns i tråden idiotsäkra? Dvs kan vilken fåne som helst få det att funka eller krävs 1337 skillz, pillande och massa trial-and-error?

Och vilken Mag ska man välja om man vill ha Wi-fi och att den lirar med nämnda IP-TV-leverantörer?

Instruktionerna är ju ganska straight forward det är ju inget komplicerat.

http://iptvking.me/forum/viewtopic.p...1fbce8b516357b

Sedan så säljer ju IPTVking färdiga boxar. (även dessa fungerar med övriga leverantörer)

Mag256 är den bästa av alla de tre (250,254,256)

iptvking kommer med en ny box TVIP Sbox 410 som enligt dom på deras forum ska vara mycket bättre än mag. dom lottade ut en nyligen till någon av medlemmarna och avvaktar deras recension? kanske borde du vänta och se va dom säger innan du gör ett köp?
2016-10-27, 08:17
  #170
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Prova kör Kodi på din Android telefon eller tablet som har bättre hårdvara än boxarna får du se hur segt och kasst det är jämfört med dator.

Sedan så finna det program som emulerar mag boxarna men alla ja har provat har varit fullständigt värdelösa.

En Android box kostar 400-700kr och en mag256 några hundra mer. Spendera pengarna på något som är skapat för iptv istället för kinesiskt skräp med en porterad Android operativ system.

Android kanske duger, men den som inte provat både mag och Android kan ej avgöra vilken som är bäst. Mag is the way to go
En fläktlös htpc( moderkort q1900dc) för en tusing plus femhundra tillbehör, installera Kodi på, är the way to go
2016-10-27, 09:06
  #171
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Prova kör Kodi på din Android telefon eller tablet som har bättre hårdvara än boxarna får du se hur segt och kasst det är jämfört med dator.

Sedan så finna det program som emulerar mag boxarna men alla ja har provat har varit fullständigt värdelösa.

En Android box kostar 400-700kr och en mag256 några hundra mer. Spendera pengarna på något som är skapat för iptv istället för kinesiskt skräp med en porterad Android operativ system.

Android kanske duger, men den som inte provat både mag och Android kan ej avgöra vilken som är bäst. Mag is the way to go

Tack för det. Ja jag köper nog en mag 254 för 995. Verkar ju lätt att installera plus pålitlig.
2016-10-27, 09:17
  #172
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är Mag-box och abbonemang från någon av de två leverantörerna som nämns i tråden idiotsäkra? Dvs kan vilken fåne som helst få det att funka eller krävs 1337 skillz, pillande och massa trial-and-error?

Och vilken Mag ska man välja om man vill ha Wi-fi och att den lirar med nämnda IP-TV-leverantörer?

Finns bra instruktioner på rapidTV hur man gör. Nu har jag bara kollat mag instruktionen och det verkar inte vara svårt alls. Kungarna säljer väl även förinstallerat men då är det betydligt dyrare. Tror inte det är några bekymmer. Typ kan du använda dator, surfa, ladda ner appar, dvs vanlig hantering så fixar du nog detta.

Jag är ingen expert på datorer, de ska bara funka, men jag är inte orolig att jag inte fixar en Mag. Så då klarar du det med. Verkar inte svårare än att skriva på Flashback.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-10-27 kl. 09:19.
2016-10-27, 10:21
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Finns bra instruktioner på rapidTV hur man gör. Nu har jag bara kollat mag instruktionen och det verkar inte vara svårt alls. Kungarna säljer väl även förinstallerat men då är det betydligt dyrare. Tror inte det är några bekymmer. Typ kan du använda dator, surfa, ladda ner appar, dvs vanlig hantering så fixar du nog detta.

Jag är ingen expert på datorer, de ska bara funka, men jag är inte orolig att jag inte fixar en Mag. Så då klarar du det med. Verkar inte svårare än att skriva på Flashback.

Kungarna säljer en förinstallerad MAG256w1 som hamnar på 1400kr om du drar av abonnemanget, det är ju vad denna boxen kostar överallt.

exempelvis här http://satvision.se/mag-256-w1-ny-ve...-fi-modul.html

Köp inte 254, lägg några extra hundra och köp en 256
2016-10-27, 10:24
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
En fläktlös htpc( moderkort q1900dc) för en tusing plus femhundra tillbehör, installera Kodi på, är the way to go

kan du länka till denna hårdvara? vill gärna titta lite lät jävligt intressant samt nödvändiga tillbehör du nämner för 500
2016-10-27, 17:24
  #175
Avstängd
Hur länge har https://rapidiptv.net/ funnits blir orolig att man köper ett abonnemang och sen stänger dem ner skiten? Eller Ip king me?
2016-10-27, 17:28
  #176
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
kan du länka till denna hårdvara? vill gärna titta lite lät jävligt intressant samt nödvändiga tillbehör du nämner för 500
Q1900dc, laptopladdare, ramminne, usb minne. Finns liknande frågor ang htpc på sweclockers forum. Dock styr jag min med en kontroll app, men det går att insterlla vanlig kontroll. Från den kan man streama filmer och serier från nätet ( pirat) och ser på lve tv via ipking. Fläktlöst, drar knappt ström.

Neflix fungerar inte.
2016-10-27, 19:05
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Q1900dc, laptopladdare, ramminne, usb minne. Finns liknande frågor ang htpc på sweclockers forum. Dock styr jag min med en kontroll app, men det går att insterlla vanlig kontroll. Från den kan man streama filmer och serier från nätet ( pirat) och ser på lve tv via ipking. Fläktlöst, drar knappt ström.

Neflix fungerar inte.

okej ja får bygga denna själv då. något tips på chassi? ska man köra linux då eller är de windows som gäller?
2016-10-27, 19:07
  #178
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
okej ja får bygga denna själv då. något tips på chassi? ska man köra linux då eller är de windows som gäller?
Det finns rena kodi! Det har jag. Bygger på linux. Jag har inget chassi, det är så litet så den ligger bakom filmerna.

https://kodi.tv
2016-10-27, 22:44
  #179
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Hur länge har https://rapidiptv.net/ funnits blir orolig att man köper ett abonnemang och sen stänger dem ner skiten? Eller Ip king me?
Har du bara hårdvaran så är det ju inte så farligt. Kör tremånaders om du är orolig. Då betalar du ju €35 ca 350 kr och det är ju typ hälften av vad fullt paket kostar EN månad på Comhem som ändå bara krånglar. Det som kostar är ju hårdvaran. Men har du väl köpt den så lär du ju stå dig Några år.
2016-10-27, 22:54
  #180
Medlem
Är IPTV det nya Dreambox? Har inte ägt en dreambox men vet principiellt hur det fungerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in