2016-10-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Nä vi är inte överrens, du börjar jämföra med en spelar som uppenbarligen haft mer befog till sina rubriker. Dessutom är det ett grovt undantag vilket Isak inte är utan överhyp av sthlm spelare i kvällspress är återkommander.

ja, uppenbarligen är ju PR-värvningen av presidenten som varken tränare eller ledning ville ha någon som haft mer befog till rubriker. det är väl därför han inte ens platsar i norges tragiska landslag sisådär 2 år efter sin debut.
Citera
2016-10-27, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ja, uppenbarligen är ju PR-värvningen av presidenten som varken tränare eller ledning ville ha någon som haft mer befog till rubriker. det är väl därför han inte ens platsar i norges tragiska landslag sisådär 2 år efter sin debut.

Ja som sagt, med facit i hand var det överhype men läget du beskriver var inte hur det var 2014/215.

Ungefär som runkande av kvällspressen om Eero Markkanen, superhype men nu med facit i hand så var det överdrivet.

Vad gäller Isak får historien visa det! Sen kan jag gå med på att han är närmare att leva upp mediahypen än tidiga gullgrisar i kvällspressen.
Citera
2016-10-27, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
för övrigt ger google news ca. 20 artiklar från utlandet bara senaste 24 timmarna när man söker på alexander isak. är det då konstigt att en svensk tidning skriver artiklar om honom överdrivet ofta? eller dom kanske också bara hypar han får han är från stockholm?

Kolla gärna artiklarna, svensk kvällspress är källan de flesta fallen....
Citera
2016-10-27, 19:47
Medlem
Rubbes avatar
Det är lite kul att alla är på MFF om att vi räknat in allsvenska serieguld från 80-talet, samtidigt som Stockholmsklubbarna och Blåvitt ogenerat räknar in guld från år då enbart lag från Stockholm och Göteborg fick delta i de dåvarande svenska mästerskapen. Jag kan köpa att enbart SM-guld räknas, men då inga låtsatsguld från förra sekelskiftet.
Citera
2016-10-27, 19:59
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Det är lite kul att alla är på MFF om att vi räknat in allsvenska serieguld från 80-talet, samtidigt som Stockholmsklubbarna och Blåvitt ogenerat räknar in guld från år då enbart lag från Stockholm och Göteborg fick delta i de dåvarande svenska mästerskapen. Jag kan köpa att enbart SM-guld räknas, men då inga låtsatsguld från förra sekelskiftet.
Ursäkta mig men vilka år är det du menar att IFK Göteborg skulle ha vunnit SM-guld där bara lag från Stockholm och Göteborg deltar?
Citera
2016-10-27, 21:39
Medlem
Hunden007s avatar
Tror dock Helsingborg inte förlorar emot Falkenberg medans MFF slår Gefle.
Citera
2016-10-27, 21:45
Medlem
Skönt med tre poäng mot häcken, snygga mål fick man se också. Trist att serien redan är avgjord, riktiga glöden infinner sig inte.

Längtan till februari när tävlingssäsongen och jakten på första titeln 2017 börjar. Det är inte dumt med nya cupen.

Aftonblaskan skriver att; Sundsvall är klara för 2017 och Heif får kvala i rubriken. Men nog fan vill Gefle lägga sig i där? Om mitt lag låg på kval och jagades av något lag, så inte fan vill man att det ska vara Gefle som flåsar en i nacken. Nu har jag inte kollat upp återstående program.

Vilka kommer till slut bli Tele 2-mästare av Djurgården och Bajen?

Eftersom jag inte skrivit det sedan första omgången "Grattis Malmö!"
Citera
2016-10-27, 21:48
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Tycker fortfarande bara lag från Sthlm och Göteborg ska få delta
Citera
2016-10-27, 21:50
Avslutad
Citat:

Ifk har dock inga sådana guld.

Det är aiks glansdagar 1900 och 1901 som bland annat pryds av en Walk Over, eller ett skrivbordsguld.
Senast redigerad av PalmiNio 2016-10-27 kl. 21:56.
Citera
2016-10-27, 21:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hoppas ju på Gefle pga bättre bortamatch så bra djurgården!
Citera
2016-10-27, 21:57
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Ifk har dock inga sådana guld.

Det är aiks glansdagar 1900 och 1901 som bland annat pryds av en Walk Over, eller ett skrivbordsguld.
Sluta gråt för vi är en gammal ädel förening. Det var väldigt inne på 1890 fram till första tio åren av 1900-talet att vinna på WO.
Citera
2016-10-27, 22:00
Medlem
ArneIII har stenkoll på statistiken. Finns ingen anledning att ifrågasätta honom.

Och han kan såklart också intyga skillnaden mellan Allsvenska guld och SM guld, för de som inte riktigt vill ta in fakta. Sedan kan man tycka vafan man vill runt om det. Lite som att man kan dilla om UEFA-cupen jämfört med Europacupen. att sitta och dilla och snickesnacka är vad Flashback handlar om när det gäller fotboll. Fakta kan man dock snabbt bara konstatera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in