2016-10-27, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hahaha, så du menar att jag inte ha råd med både vinterjacka och amortera på mitt lån
JAG menar ingenting. Det är du själv som påstår att om man måste låna på sin bostad för att ha råd med vinterjacka så ska man ta sig en funderare på sin ekonomi. Och eftersom det är exakt det du måste göra enligt din egen definition av vad som är ett bostadslån, så måste du ju ta dig en funderare eller hur?
2016-10-27, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har jag svårt att tro, surfarns kåk stiger ju med nån miljon i månaden
Och vad är snittpriset per kvm för en villa i DITT område? Skulle jag bra gärna vilja veta. Det jan du ju avslöja utan att berätta var du bor. Är det 10000 per kvm eller?
2016-10-27, 17:18
Medlem
Kn0llas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kan du redogöra för vad som ska BRF:erna att konka tack!

Visst har vi en fruktansvärt hemsk tid framför oss.
2016-10-27, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Men det betyder inte att den inte kan vara det.
Det är lovvärt att du försöker men där går över Bajsbosses horisont tyvärr. Hans hus är ingen pluspost i hans ekonomi, och då kan ingen annans hus vara det heller. Enkel Bajsbosse logik.
2016-10-27, 18:01
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Folk betalar inte sina räkningar.

Då är det skäl för avhysning. Vips så finns en ny ägare som betalar avgiften.
2016-10-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Pengarna växer så det brakar inför den stora rean!

Har själv utvidgat områden när det gäller intressanta objekt. Det började med ett flertal promenader längst stranden där jag nu har bestämt mig för ett par objekt samtidigt som vädret blivit allt svalare befinner jag mig numera i bilen med rumpvärmen på och letar objekt i ett flertal områden.

Jag måste erkänna att jag börjar tycka synd om bolånetorskarna, främst dom som får se barnen flytta hem igen med kraftiga skulder som följd efter ha sina föräldrars som borgen.

Med vilka pengar tänker du köpa då? Om stormen är tillräckligt stor lär ju en del banker bomma igen, alternativt frysa tillgångar. Tänkte du kanske låna pengar av din bank? Tänk om de vägrar låna ut pga rådande kris? Alternativt låna till en skyhög ränta som du inte har råd med?
Vi vet absolut ingenting om framtiden, så vid nästa kris kan det både vara synd om torskarna och de andra!
2016-10-27, 18:58
Medlem
Kn0llas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Då är det skäl för avhysning. Vips så finns en ny ägare som betalar avgiften.

Finns inga pengar så husen till sist står tomma. På 80-90 talet gick många föreningar i konkurs.

Tills slutet av februari år 2000 har 624 bostadsrättsföreningar gått i konkurs. Grovt räknat handlar det om 12 000– 13 000 lägenheter med 36 000– 40 000 drabbade människor.
Senast redigerad av Kn0lla 2016-10-27 kl. 19:01.
2016-10-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och vad är snittpriset per kvm för en villa i DITT område? Skulle jag bra gärna vilja veta. Det jan du ju avslöja utan att berätta var du bor. Är det 10000 per kvm eller?
Ingen aning vad snittet ligger på vare sig där jag har min villa eller där jag har huset på Phuket. En sak jag däremot vet är att man måste va bra dum i huvudet om man betalar 10 miljoner för en normalvilla bara för att den råkar ligga i Stockholmstrakten, men samtidigt är man väl bra dum i huvudet om man måste bo i Stockholmstrakten för att kunna få ett jobb, som alla vet krävs det bara två armar och två ben för att få ett hyfsat jobb i de trakterna, inte så konstigt att det på samma plats som idioterna som inte kan få jobb på andra platser flyttar råkar vara samma plats där de säljer för allra dyrast, är väl för att de lättlurade hillbillisen som fått fly sin hemortskommuner med sin låga iq är lätta att lura.

För övrigt måste man va bra dum i huvudet när man sitter och skryter om att man betalt överpris med flera miljoner för ett helt vanligt hus , är ett hundra procent säker på att min villa är rena palatset mot ditt hus och har förmodligen betalt halvapriset av vad du betalt, men i din skeva värld är det du som dragit vinstlotten
2016-10-27, 19:30
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Finns inga pengar så husen till sist står tomma. På 80-90 talet gick många föreningar i konkurs.

Tills slutet av februari år 2000 har 624 bostadsrättsföreningar gått i konkurs. Grovt räknat handlar det om 12 000– 13 000 lägenheter med 36 000– 40 000 drabbade människor.

80-90 talet var annorlunda. Då hade en brf 70% lån och 30% insats. Idag är det tvärtom. Den stora skillnaden att du kan omsätta de som inte har råd att betala avgiften.
2016-10-27, 19:34
Medlem
Kn0llas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
80-90 talet var annorlunda. Då hade en brf 70% lån och 30% insats. Idag är det tvärtom. Den stora skillnaden att du kan omsätta de som inte har råd att betala avgiften.

Nu är lånen extremt mycket högre än på 80-90 talet.
2016-10-27, 19:40
Medlem
Sven2s avatar
Krona går ned, byggnad kostnad upp?
https://sli.mg/RN8geS
2016-10-27, 20:14
Medlem
Citat:
Men snälla det är inte rocket science.
Helt riktigt att det inte är rocket science.
Och då borde inte folk göra så mycket fel på det, kan man tycka.

Citat:
Låg ränta = många lånar mycket pengar.
Hög ränta = få lånar mycket pengar.

Du behöver läsa det här inlägget (FB) Ökar den totala penningmängden vid hög ränta?
Citat:
mellan 1980-1985 så ligger räntan på ca 12-13% i snitt.
Mellan 80-85 ökade M3 med 41.5%. Eller 7.1% per år.
...
Går vi sedan ned till 2000-talet ser vi att M3 ökat med i snitt 7.1% per år.
Verkligheten ger inget stöd för att kreditexpansionen blir större när räntan är låg än när räntan är hög.
Nu kan du berätta varifrån du fått dina föreställningar.

Citat:
Inflationen ökar vid utlåning av mycket pengar.
Inflationen minskar vid utlåning av lite pengar.
Således hävdar du att vi nu har mycket hög inflation eftersom vi lånar så mycket. Kollade du i verkligheten innan du skrev det?

Förstår inte var du fått det där ifrån. Borde inte vara någon lärobok iaf. Kommunistisk pamflett?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in