Citat:
Ursprungligen postat av
tjuyat
Tänkte mest så man vet hur mycket tid man har kvar så man vet vilka frågor man ska gå tillbaka och dubbelkolla.
Digitala klockor är inte tillåtna. De flesta provlokaler har en klocka men ett tips är att ta med ett vanligt (analogt) armbandsur för att ha någorlunda koll på tiden.
Ännu ett tips är att verkligen inte underskatta tiden. T.ex. på KVANT tycker många DTK är lättare än XYZ, dvs, har man gått över tiden på XYZ/KVA så tvingas man ofta gissa på DTK uppgifter som man egentligen hade kunnat.
Detsamma med VERB delen. Använd tiden väl på främst LÄS och ELF, där behövs den som mest. Att ha en hel lång text framför sig men endast 5 minuters provtid är inget att rekommendera.