2016-10-26, 05:02
Medlem
Måste man lämna in mobilen?
Citera
2016-10-26, 08:52
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat

Jag har aldig hört eller varit med om att man ska lämna in sin mobil men telefonen måste vara avstängd. Om hela telefonen ska vara avstängd eller bara ljudet beror nog på var du skriver provet och provakten. Kolla i din kallelse!
Citera
2016-10-26, 17:44
Medlem
Uppgift 6, HP VT-13, den med cirkelbågen, kan någon hjälpa mig? Kan inte skriva frågan här då man har en bild.

När man får uppgifter med en cirkelbåge, hur ska man tänka? Jag kan ace:a det mesta inom matematiken om jag läser på ordentligt men när ordet "cirkelbåge" når mina ögon/öron så minns jag ingenting, total blackout.

Om ni tror att jag har panik inför lördagen så ja. Ja, det har jag.
Citera
2016-10-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Uppgift 6, HP VT-13, den med cirkelbågen, kan någon hjälpa mig? Kan inte skriva frågan här då man har en bild.

När man får uppgifter med en cirkelbåge, hur ska man tänka? Jag kan ace:a det mesta inom matematiken om jag läser på ordentligt men när ordet "cirkelbåge" når mina ögon/öron så minns jag ingenting, total blackout.

Hittar inte den frågan på VT -13, men när det gäller cirkelbågar så gör man så att man räknar ut hur det är för hela cirkeln först och sedan tar det gånger x/360, där x är vinkeln.
Citera
2016-10-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama

Hittade en mycket bra länk som lärde även mig något nytt. Så tack för remindern

http://www.webbmatte.se/display_page.php?language=&HeadLanguage=&id=140&on _menu=750&page_id_to_fetch=6285&lang=swedish&no_ca che=5467707
Citera
2016-10-27, 06:18
Medlem
Vad har ni för strategier när det kommer till DTK? Några tips?
Citera
2016-10-27, 10:14
Medlem
12. Vad är x + x^2 + x^3 om x^2 = –1?

A –1
B –x
C x
D 1

Visa gärna denna. Kan liksom inte fatta hur x^2= -1.
Citera
2016-10-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deanoashton
12. Vad är x + x^2 + x^3 om x^2 = –1?

A –1
B –x
C x
D 1

Visa gärna denna. Kan liksom inte fatta hur x^2= -1.

Om du sätter in -1 istället för x^2 så får du svaret.
x+x^2+x^3=x+x^2+x*x^2=x+(-1)+(-1x)=-1
Citera
2016-10-27, 11:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat

Ett gott råd är att du lämnar mobilen hemma just den dagen. Du kommer ändå sitta hela dagen och skriva prov, så att fippla med Snapchat och Pokémongot är inget som du kommer hinna med. Men om du insisterar på att ha med dig nallen är det avstängd, lagd på bordet med batteriet urplockat som gäller. Annars riskerar du att få ditt provresultat ogiltigförklarat.

Lycka till!
Citera
2016-10-27, 12:52
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ett gott råd är att du lämnar mobilen hemma just den dagen. Du kommer ändå sitta hela dagen och skriva prov, så att fippla med Snapchat och Pokémongot är inget som du kommer hinna med. Men om du insisterar på att ha med dig nallen är det avstängd, lagd på bordet med batteriet urplockat som gäller. Annars riskerar du att få ditt provresultat ogiltigförklarat.

Lycka till!
Absolut inte ha mobilen på bordet. Ha den i fickan eller något, avstängd eller ljudlös.
Citera
2016-10-27, 13:04
Bannlyst
Citat:

Lycka till!
Hur gör vi med iPhone som inte kan ta ut batteriet? Nej ska man ha mobilen med så ha den i fickan och ta aldrig upp den.
Citera
2016-10-27, 13:21
Medlem
Citat:

Lycka till!
Tack.

http://www.provtips.com/hogskoleprovet_provdagen.html
Vad menas med kort under provet?
http://studera.nu/hogskoleprov/infor-provet/sa-gar-det-till-att-skriva-hogskoleprovet/ Uppläget enligt denna ser det ju helt annorlunda ut?

Linjal är bara aktuellt på xyz eller? Jag har bara gjort prov på datorn och trodde att man skulle räkna ut allt utan linjal med olika formler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in