2016-10-27, 11:15
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Håller med dig där.... Jag var dum, som inte fattade hur farlig mitt ex var.... Men min önskan i detta är att jag tycker det var synd om Lotta, hon tyckte om Martin (som jsg gjorde, trots flera misshandlar av exet) Man är hjärntvättad och rädd. Jag hade velat att hon tog hjälp, den hon erbjudis, hon gjorde som mig, hon HOPPADES att det skulle ge sig och hon blev svartsjuk, och hon tog honom till sig, typiskt kvinno fenomen, att kunna rädda de som mår dåligt, Vill också berätta att mitt ex är misstänkt för att han haft ihjäl sin mamma. Men det gick inte att bevisa. Hans syster sa till mig i hemlighet att hon trodde att det var så, att han hde ihjäl sin mamma. ÄNDÅ flyttade jag ihop med han. SJUKT, jag vet det med facit i handen. Hon och många med mig, tror vi kan förändra personen i fråga. Ett jävla kvinnosyndrom, med "mammakänslor". Nej detta var inte Lottas fel, ber om ursäkt för mina inlägg, men jag blev förtvivlad att hon följde, tyckte om Martin, trots det hon visste. Stackars Lotta, rädslan ihop med att hon "trodde" på en förändran av honom, tog hennes liv. Men Martin som slagits förr, tyckte om henne. Därav mina ord om 2 offer. Förlåt......

Jag trodde du var en snubbe. Beklagar.
Citera
2016-10-27, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Man kan aldrig lägga skulden på någon annan. Bara för att en människa är en "psykopat" och beter sig dåligt innebär inte det att man kan lägga skulden över sitt eget liv på den människan. Du har fortfarande ett ansvar över ditt liv och vad du gör och inte gör. Man kan aldrig lägga skulden på någon annan att man gör som man gör. "Man anpassar sig", "Dessa män är experter på att mindfucka", "Man stänger av sina skyddssystem" osv. Då lägger ju du skulden på någon annan. Och det kan man ju inte. Det är ju inte psykopatens fel vad du DU väljer att göra i livet. Det är ju inte psykopatens fel att DU väljer att leva med honom. Det är ju enbart ditt fel. Det är ju aldrig psykopatens fel vad någon annan väljer att göra med sitt liv. Psykopaten har ansvar för sina handlingar och du har ansvar för dina handlingar.

Bland det värsta som finns är folk som lägger 100 % av skulden på någon annan. Och speciellt ex som gör det. Finns det någon värre? Än folk som sitter och säger "Mitt ex var så hemsk, han var så dum mot mig, han var en psykopat BUUUUUU" och det enda man sitter och tänker är "Och hur var du själv då? Du var förmodligen inte bättre själv?". Dessa människor som lägger skulden över hela sitt liv och sina handlingar på någon annan är inte sällan människor som tror dom är felfria. Men det är dom förmodligen inte.

Man är två i en relation. Det är aldrig ens fel att två träter. Det krävs två för att dansa en tango. Och så vidare.

Och det är här du, Solglittret och några till, som tänker på samma vis gör ert generalfel.
Ni likställer normala förhållanden med Lottas och Martins. Vilket är en omöjlighet, då deras relation var sjuk från början till slut, av flera anledningar. Förstår man inte det, så kan man heller inte applicera "goda råd" som gäller för normala situationer, på ett förhållande som Lotta och Martins.
Det är DÄR ni felar i ert tankesätt.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-10-27 kl. 11:40.
Citera
2016-10-27, 11:32
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag trodde du var en snubbe. Beklagar.

Helt ok. Du är vettig tycker ja, jag förstår ändå inte hur vi kvinnor kan vara så naiva, för det är vi. Ha det gott, du har sunda åsikter och jag tycker om det. Kram på dig!!
Citera
2016-10-27, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Helt ok. Du är vettig tycker ja, jag förstår ändå inte hur vi kvinnor kan vara så naiva, för det är vi. Ha det gott, du har sunda åsikter och jag tycker om det. Kram på dig!!

Du behöver få vettig hjälp med att bearbeta det du varit med om, så att du kan komma vidare i livet. Önskar dig lycka till, med det.
Citera
2016-10-27, 11:51
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du tycker ju själv att man kan vara ett offer även om man inte själv blir skadad. Det har du upprepat i 15 inlägg typ. Men jag syftade på att du är ett offer för din dumhet.

Vet du vad antonerik, jag tror el är ganska säker på att jag blev så rädd för Martin efter detta att jag tog han i försvar, det visar verkligen hur skadad jag är. Jag förstår ditt uttalande. Men nu har jag fått mitt sagt och du förstod direkt. Jag är glad för det. Du verkar vara en sund människa. Tackar dig åter igen för att du fick mig att öppna mig. Du är bra. Tack!!! Du fick upp mina egna ögon. Men jag vågar inte prata illa om Martin, för jag ÄR rädd. Även där kommer orden 2 offer =/
Citera
2016-10-27, 12:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och det är här du, Solglittret och några till, som tänker på samma vis gör ert generalfel.
Ni likställer normala förhållanden med Lottas och Martins. Vilket är en omöjlighet, då deras relation var sjuk från början till slut, av flera anledningar. Förstår man inte det, så kan man heller inte applicera "goda råd" som gäller för normala situationer, på ett förhållande som Lotta och Martins.
Det är DÄR ni felar i ert tankesätt.

Men startade inte deras relation på ett högst "normalt" och vanligt sätt? En man får kontakt med en kvinna via nätet och han uppvaktar henne sedan med blommor, komplimanger och annat?

De flesta människor är väl dessutom störda på sitt sätt och har sina fel&brister och visst är det fel att jämföra "normala förhållanden" med BO:s och MK:s relation som började urarta rätt så snabbt, med ditt sätt att se på det hela så likställer du BO:s psykiska status med MJ:s psykiska status men dom här två personerna hade mycket få likheter/gemensamma nämnare på papperet.
Citera
2016-10-27, 12:11
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Du behöver få vettig hjälp med att bearbeta det du varit med om, så att du kan komma vidare i livet. Önskar dig lycka till, med det.

Tack goa du. Jag har all hjälp som behövs, MEN jag tar inte emot den, jag sitter bara å gråter, har inte tvättat på ett år, somnar till nån film då och då, har en planka för min dörr, orkar inte åka å handla, äter hellre havregrynsgröt. Jag ÄR rädd och varit det i 9 år. Har tre barn, de mår inte bra. Men jag VILL må bra, för deras skull. Utan mina barn hade jag tagit mitt liv, det är SANT. Försökte en gång, hamnade på IVA, jag överlevde, sen såg jag min yngsta son i ögonen, han hälsade på mig på psyk, då bestämde jag mig att detta aldrig mer får ske. Men jag är trasig, Jag tror Lotta, trots helvetet hon gick igenom, har det bättre än mig nu. Hon har fått ro och jag beklagar oss kvinnor som vill tro på den mannen vi tycker om. Tack för dina ord. Du öppnade mig, precis som Antonerik. Ni är fina människor. Kram
Citera
2016-10-27, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men startade inte deras relation på ett högst "normalt" och vanligt sätt? En man får kontakt med en kvinna via nätet och han uppvaktar henne sedan med blommor, komplimanger och annat?

De flesta människor är väl dessutom störda på sitt sätt och har sina fel&brister och visst är det fel att jämföra "normala förhållanden" med BO:s och MK:s relation som började urarta rätt så snabbt, med ditt sätt att se på det hela så likställer du BO:s psykiska status med MJ:s psykiska status men dom här två personerna hade mycket få likheter/gemensamma nämnare på papperet.

Nej, jag likställer absolut inte M och Ls psykiska status. Men båda var instabila, pga. olika orsaker, när de träffades. Martin, bra mycket värre än L. Lotta var "normal" men hade en livskris, Martin är störd på riktigt. Men som jag skrivit så många ggr i tråden nu (att jag börjar bli trött på mig själv), så är det fel (enligt mig) att utgå från att Lotta som vuxen borde haft insikt och tagit ansvar, samt sett varningssignalerna. Det här var ingen vanlig situation, med en normal man. Lotta var i ett stadie där hon olyckligt nog var extra mottaglig för en sådan som Martin. Och han visste mycket väl hur man håvar in en sådan som Lotta.

Tja, det startade väl rätt "normalt", och Lotta var kanske lika naiv som de som nu tycker att hon hade ett ansvar. Men eftersom hon inte träffat på Martintyper förr, så var hon fast i den destruktiva spiral som Martin satt henne i.

Att tänka lika om hur man ska handla i ett normalt förhållande som krisar, och i detta fall, blir tokigt. Inget man gör i kontakt med en sådan som Martin, resulterar i något gott. Inte ens om man bryter kontakten, då det riskerar att bli än värre. Och ja, även han "ville" avsluta, tidvis. Men det var troligen en del av hans känslomässiga terror och maktutövelse av Lotta. Klappa med ena handen, slå med andra. Planera framtid och barn, för att nästa stund gå. Sms och kontakt 24/7, för att sedan inte svara. Så där håller de på, allt för att visa vem som bestämmer.
Citera
2016-10-27, 12:40
Medlem
Fnissturkens avatar
Stackars Lotta, ett viljelöst offer som tog tillbaka den ondskefulle Martin gång på gång. Stackars Lotta som inte förstod att Martins långa historia av våld kunde drabba henne.

Det är inte lätt att vara kvinna! De förstår ingenting de små liven och saknar ansvar för sitt eget öde, de är som små bubblor som flyger omkring och inte styr vart. Kvinnor bör givetvis inte ha rösträtt eller vara myndiga.
Citera
2016-10-27, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Stackars Lotta, ett viljelöst offer som tog tillbaka den ondskefulle Martin gång på gång. Stackars Lotta som inte förstod att Martins långa historia av våld kunde drabba henne.

Det är inte lätt att vara kvinna! De förstår ingenting de små liven och saknar ansvar för sitt eget öde, de är som små bubblor som flyger omkring och inte styr vart. Kvinnor bör givetvis inte ha rösträtt eller vara myndiga.

Du har rätt, Lotta ville nog bli ihjälslagen. Så dumt att jag inte begripit detta uppenbara.
Citera
2016-10-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det finns ingenting vanligt eller normalt med att man dejtar en ansiktstatuerad drogspeedad psykiskt labil anabolakokande fängelsekund/psykpatient som berättade redan innan dom hade träffats att han hade dödat folk och att han hade misshandlat alla kvinnor han någonsin haft ihop det med.

Och nu är hon död. Precis som han indirekt sa åt henne att hon skulle bli. Innan dom ens hade träffats. Om alla andra kvinnor som kommit i hans väg blivit misshandlade varför trodde hon att hon skulle bli den enda som inte skulle bli det? Det trodde hon naturligtvis inte. Men hon tog chansen/risken. Förmodligen uppstod det en enorm kärlek direkt från hennes sida. Annars tror jag inte att hon hade tagit en sådan extrem risk att faktiskt riskera sitt liv. Hon offrade ju sitt liv när hon gick in i en relation med en mördare. Det är en extrem risk att ta att bli ihop med en mördare och dessutom en notorisk kvinnomisshandlare. Alla förstår att det är en risk för ens hälsa och liv. Jag har fått bilden av att hon dessutom hade huvudet på skaft hon verkade rätt klipsk och hade tidigare dejtat "bra" killar (förutom nåt stolpskott som var konstant otrogen mot henne men han var i övrigt en "normal" kille med stabil tillvaro, jobb osv.) så att dejta en galen "bad boy" var någonting som hon inte brukade göra vilket tyder på att det måste funnits en väldigt stark orsak till att hon nu plötsligt struntade i alla varningssignaler, rationellt tänkande, konsekvenstänk osv. Och det var förmodligen en extrem kärlek. Kärlek ställer till det något enormt för folk tyvärr. Så fort kärleken kommer in så flyger allt vett hos folk ut genom fönstret. Folk tänker tyvärr inte rationellt i samband med stark kärlek. Människor offrar allt för kärleken. "Kärleken övervinner allt", tänker folk. Men tyvärr så övervinner den inte att man förlorar livet. Det här hade aldrig hänt om hon hade låtit huvudet styra istället för hon var inte på något sätt eller vis dum det märker man av hennes sms men det är så det är. Det blev tyvärr som det blev.
Senast redigerad av filippasol 2016-10-27 kl. 13:08.
Citera
2016-10-27, 12:58
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Du har rätt, Lotta ville nog bli ihjälslagen. Så dumt att jag inte begripit detta uppenbara.
Lotta ville ingenting. Kvinnor vill inget, de styrs av män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in