2016-10-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag har försökt föra en diskussion om att det är varje kvinnas ansvar att låta bli. Men jag har fått mycket skit för det.
Man ska tydligen inte ha något ansvar för att man hänger med folk som slår o hotar en.
Jag håller med dig o har svårt att se varför ex. Lotta valde att skicka alla sms o ringa. Att hon dessutom tjatade på honom när han inte ville höra av sig längre.
Tycker att hon, som alla andra kvinnor som gör detta, borde fattat att det var vansinne.
Det betyder naturligtvis inte att någon annan än Martin har den fulla skulden till att han slog ihjäl henne. I det är hon ett helt oskyldigt offer för hans våld.

Vi tycker likadant, har försökt föra diskussion om kvinnans ansvar, tycker det är kränkande att måla ut kvinnor som svaga, veka och helt oförmögna till att ta egna beslut. Är man över 14 så vet man att det faktiskt finns rent korkade tjejer som sätter sitt eget värde i betraktarens ögon, det är ju de tjejerna/kvinnorna man vill väcka upp och lära dem att man måste ta ansvar för sina handlingar. Nu menar inte jag att Lotta var korkad, Jag menar fortfarande att Martin är ansvarig för sina handlingar, det är vi alla som inte är myndigförklarade.
Citera
2016-10-26, 07:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Martin har unte varit dum mot alla kvinnor. Och den första "misshandeln" Var en misshandel. Killen dog efter 2 månader. Svartnar det om man har ADHD, då svartnar det rejält. Att vakna upp i detta kaos, som med Lotta, först då hajar man att "helvete, det gick för långt"

Är man så labil och farlig så ska man sitta inlåst på institution. Något är fel om en sån person, med sån historik, går fri i samhället.

Något är också fel på alla de tjejer som dejtar en sån person och på alla som är vänner med en sån person, trots att de känner till bakgrunden.

Fin familj, för övrigt. Brorsan var den som slog ihjäl folk med ett järnspett på Åkeshovs t-banestation.
Citera
2016-10-26, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sizematter
Vi tycker likadant, har försökt föra diskussion om kvinnans ansvar, tycker det är kränkande att måla ut kvinnor som svaga, veka och helt oförmögna till att ta egna beslut. Är man över 14 så vet man att det faktiskt finns rent korkade tjejer som sätter sitt eget värde i betraktarens ögon, det är ju de tjejerna/kvinnorna man vill väcka upp och lära dem att man måste ta ansvar för sina handlingar. Nu menar inte jag att Lotta var korkad, Jag menar fortfarande att Martin är ansvarig för sina handlingar, det är vi alla som inte är myndigförklarade.

Männen här som blev offer för psykopaten Martin, då?
"Kvinnans ansvar"?
Är du psykopat eller bara vän med Martin, eller?
Martin försökte också åberopa "kvinnans ansvar"?
Är du sjuk, eller?

Står i FUP att när Martin anlänt med taxi till Lotta och väl stod där i hennes vardagsrum(Lotta var känd för att INTE vilja ställa till med en scen, till skillnad då mot för Martin uppmärksamhetshoran, och härmed därmed störa grannarna så därför släppte hon in honom- herregud, men man får tala som till förskolebarn här )så sade Martin att han: "Ville lägga sig med henne".
Lotta hade enligt obduktion mens då, kanske hon "skyllde" på det då och därför nekade Martin den fina fittan han hittat till skillnad då mot för det polska skabbet(se Martins egna ord på Facebook- statusuppdatering) han framtill Lotta hade haft oturen att råka på.
Nåväl, Lotta ville inte "lägga sig med honom".
Detta tog Martin som ÄNNU ett bevis i sin skruvade hjärna på att Lotta faktiskt hade varit honom otrogen!
Han som själv, och om detta inte annars, var mer än lovligt otrogen.

Det enda felet Lotta gjorde var att hon inte tog ihjäl Martin.
DET skulle hon ha gjort.
Men nu är HON här död och polisen kan andas ut, nu slipper polisen vara rädd för Martin för det står också att läsa i all denna dokumentation om Martin en MANLIG POLIS var så pass rädd att den manlige polisen inte vågade stå med sitt namn i den dokumentationen och som då upprättades.
Många manliga fittor i vårt samhälle, men det må jag då säga.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-26 kl. 08:08.
Citera
2016-10-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Tyvärr så lär det dröja innan han får duscha med de andra. Lär sitta isolerad en lång stund. Men man kan ju hoppas att han möter sin överman till slut....

Återstår att se var hanhamnar till slut, men har hört rykten om att han kommer att bli klippt. Ute eller inne får tiden utvisa.
Citera
2016-10-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Att sitta och säga att kvinnorna har skuld.... Det omvärlden måste fatta är att dessa män är EXPERTER på att mindfucka! Ena sekunden är du horan och nästa deras drottning - det känns i början skrämmande men efter ett tag blir det "vardag" och "normalt". Man anpassar sig och är så förvirrad att man ofta stänger av alla sina skyddssystem. Jag har själv varit där och kan i efterhand inte förstå hur han lyckades förvrida mitt sinne så, men det gjorde han! Så lägg ner med skuldbeläggandet, ni vet inte alls hur MJ var mot henne bakom stängda dörrar alla gånger!

Man kan aldrig lägga skulden på någon annan. Bara för att en människa är en "psykopat" och beter sig dåligt innebär inte det att man kan lägga skulden över sitt eget liv på den människan. Du har fortfarande ett ansvar över ditt liv och vad du gör och inte gör. Man kan aldrig lägga skulden på någon annan att man gör som man gör. "Man anpassar sig", "Dessa män är experter på att mindfucka", "Man stänger av sina skyddssystem" osv. Då lägger ju du skulden på någon annan. Och det kan man ju inte. Det är ju inte psykopatens fel vad du DU väljer att göra i livet. Det är ju inte psykopatens fel att DU väljer att leva med honom. Det är ju enbart ditt fel. Det är ju aldrig psykopatens fel vad någon annan väljer att göra med sitt liv. Psykopaten har ansvar för sina handlingar och du har ansvar för dina handlingar.

Bland det värsta som finns är folk som lägger 100 % av skulden på någon annan. Och speciellt ex som gör det. Finns det någon värre? Än folk som sitter och säger "Mitt ex var så hemsk, han var så dum mot mig, han var en psykopat BUUUUUU" och det enda man sitter och tänker är "Och hur var du själv då? Du var förmodligen inte bättre själv?". Dessa människor som lägger skulden över hela sitt liv och sina handlingar på någon annan är inte sällan människor som tror dom är felfria. Men det är dom förmodligen inte.

Man är två i en relation. Det är aldrig ens fel att två träter. Det krävs två för att dansa en tango. Och så vidare.
Citera
2016-10-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
En ond man har blivit dömd till lagens hårdaste straff. Jag skulle vilja se den fängelsenämnd som ska bedöma hans ansökan om tidsbestämt straff. Han kommer nog att sitta länge. Och då pratar vi tommy zethraeus-länge.

Ja det tror jag med. Med tanke på hans våldhistorik vågar väl ingen ansvarig släppa ut han i första taget. Ärligt talat tror jag att han kommer att bli en av de interner i Sverige som får sitta livstid - på riktigt.
Citera
2016-10-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.

Jag tror att han kommer, på grund av sin våldsproblematik hamna i problem med andra interner, varav han av den anledningen kommer att få det hett runt öronen.
Vet redan nu att det står några i kö...
Citera
2016-10-26, 08:16
Avslutad
Kill before killed...

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Lotta funderade ju på att sälja hunden (av ekonomiska) skäl, så historien med hunden är öht märklig.

Lotta vittnade innan sin brutala död om att hennes x Per hotat Lotta med att ta tillbaka hunden Ecco.
Samma hund han f. ö givit henne 10(!) år tidigare och då som substitut för ett tvåbent barn(och varför har då inte det x: et hunden nu? ).
Ecco hunden hade medicinska behov och detta står också att läsa om i all dokumentationen om och kring det ihjälslagna offret Lotta här.
Lotta omgav sig visst med idel fina män, hon.
Synd en sådan som du inte fanns där för henne då.
Men du finns ju här nu.

För övrigt förödande för en tjej att se bra ut när idel skitar till s. k "män" står där med kuken i givakt och bara längtar efter att få slå klorna i henne/ sätta kuken i henne och som han Martin psykopaten ville innan han slog ihjäl Lotta efter att ha fått ett nej för att hon hade mens.
Känns som 1800- tal Sverige och nutid Blatte- tal Sverige.
Lotta får aldrig chansen att lära av männen.
Men vi alla andra får.

Bara en stilla undran nu, men hur pass gisslantagen var egentligen Lotta och då av män(tråden vill både från feministhåll och kvinnohatarhåll handla just om en kvinna här) innan ens han Martin?
Jag tänker på hunden Ecco här och hur Lottas x hotat Lotta med att han skulle taga tillbaka hunden Ecco? För hunden är inte ens hos sin husse nu, nu när hunden även är det sista och det enda levande kvar efter Lotta. Gemensam vårdnad, men var det visst.
Ingenstans att lämna en 10 år gammal hund....... 10 års tid med en hund och då dessutom en hund för en barnlös kvinna, den hade Lotta ingenstans att lämna ens efter sin död.
Eller jo, hos hundens uppfödare, då.
Men det visste nog inte Lotta innan hon så brutalt slogs ihjäl.
SÅ utsatt som Lotta här var vill, och framförallt detta vågar/ klarar, nog ingen av att vara.
Psykopater är kända just för att inte släppa ifrån sig sina utvalda offer att kunna gå vidare i livet med just livet i behåll.
Psykopater är dumma, för de plockar alltid fel personer.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-26 kl. 08:57.
Citera
2016-10-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Undra hur många kärleksbrev Martin kommer få under sin tid i fängelset ^_^

Tror nog att han får fler brev än vad vi kan tänka oss. Finns många tjejer där ute som tycker det är coolt med bad boys trots han slagit ihjäl en försvarslös tjej.
Citera
2016-10-26, 08:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Lotta hade också ett EGENANSVAR!!!!!!!!!! Precis som Martin. Jag är ledsen för det som hänt, men hon hade likt förbannat ett val!!!!

Jaa! Absolut!
Det här fallet har fått oproportionerligt stor uppmärksamhet i media tycker jag.
Det dödas 1-2 kvinnor varje månad av sin partner. Förutom alla andra mord, dubbelmord, tortyrmord o våldtäcktsmord. Samt styckmord då o då. Där är förövaren verkligen märklig många gånger.

Lotta-Martin fallet fick denna uppmärksamhet för att anhöriga redan efter ngn dag tog kontakt med media och skickade privata bilder på Lotta. På så sätt fick anhörigas o vänners version av hur det gått till allt medialt utrymme - och jag o alla vi andra svalde.
Dessutom gick man faktiskt ut med Martins namn bild, o uppväxthistorik - lång innan han var dömd.

Man sa att hon dödades utan att ha haft en relation, att hon knappt kände honom, att han förföljde henne, bröt sig in mm.

När det sedan visade sig vara ytterligare ett mord i en kärleksrelation, inte ens en fd relation, och där båda tom stämt träff för att träna samma dag och hon så sent som tre dagar tidigare smsat att hon ville leva sitt liv med honom, ja då blev det väldigt märkligt det som sas från början.

Men första bilden som man gick ut med lever kvar, speciellt hos alla som bara random följt det här.

Det är faktiskt läskigt att man kan piska upp en sådan stämning som det blivit.

Visst Martin fick psykbryt och under ett antal minuter gjorde han något helt förfärligt. Han hade dessutom fått liknande psykbryt tidigare och borde förstått vad han var kapabel till. Man att han därför ska halstras, dödas mm - är inte så civiliserat.

Han är inte bättre än många andra dömda mördare - men faktiskt inte så mycket sämre heller. Det finns många misshandlade kvinnor där ute som råkar minst lika illa ut som Lotta - under flera år - och sedan dödas brutalt. Som vi inte hänger ut!

Vad hans historia varit för att han blivit den han är vet vi inte. Vi vet faktiskt inte vilket helvete han haft som barn. Straffa honom ordentligt för vad han har gjort- men gör det civiliserat och häng inte ut honom eller någon annan ännu ej dömd.
Och gå ut med vad han gjorde mot Lotta - inte vad anhöriga o vänner trodde att det handlade om.
Citera
2016-10-26, 08:45
Medlem
En fundering.
Tror ni att en asylsökande hade fått livstid för den här gärningen?
Citera
2016-10-26, 08:52
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kan man skicka brev till den här äckliga kvinnomördaren? Någon som vet adressen?
intressant vad skulle du skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in